Hoe omvangrijk reviseren?
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 856
- Lid geworden op: vr 23 dec, 2005 09:19
- Locatie: Enschede
- Contacteer:
Hoe omvangrijk reviseren?
Hoe omvangrijk zou ik mijn motor gaan reviseren?
Ik heb het blokje (al een tijdje) half gedemonteerd liggen. Cylinders zijn er al af e.d. oliekoeler al. Ik was al eens begonnen met het schoonmaken van de behuizing. Maar ik wil later dit jaar toch eens beginnen met de revisie. Zowiezo nieuw schraapveren erop en de cylinders honen.
Maar ik ben nog over wat zaken aan het twijfelen. Krukaskering ga ik denk ik ook wel vervangen.
Maar mijn grote vraag is eigenlijk, wat is de meerwaarde om hem helemaal uit elkaar te halen? heeft dit zin, want ik kan aan de krukas of nokkenas toch niets doen.
Eventueel zit ik nog wel te denken om de koppen weg te brengen naar een motorenrevisiebedrijf om de kleppen te laten harden of nieuwe kleppen te laten monteren.
Kortom, hoe omvangrijk heeft zin? Als ik de schraapveren heb vervangen, het spul schoon heb gemaakt, nieuwe kleppen dan houdt het toch wel op met de revisie of niet?
Ik heb het blokje (al een tijdje) half gedemonteerd liggen. Cylinders zijn er al af e.d. oliekoeler al. Ik was al eens begonnen met het schoonmaken van de behuizing. Maar ik wil later dit jaar toch eens beginnen met de revisie. Zowiezo nieuw schraapveren erop en de cylinders honen.
Maar ik ben nog over wat zaken aan het twijfelen. Krukaskering ga ik denk ik ook wel vervangen.
Maar mijn grote vraag is eigenlijk, wat is de meerwaarde om hem helemaal uit elkaar te halen? heeft dit zin, want ik kan aan de krukas of nokkenas toch niets doen.
Eventueel zit ik nog wel te denken om de koppen weg te brengen naar een motorenrevisiebedrijf om de kleppen te laten harden of nieuwe kleppen te laten monteren.
Kortom, hoe omvangrijk heeft zin? Als ik de schraapveren heb vervangen, het spul schoon heb gemaakt, nieuwe kleppen dan houdt het toch wel op met de revisie of niet?
ik zal je vertellen hoe ik het heb gedaan!!
mijn basis blok was nog erg goed dus geen rare tikken en of piepjes lekages etc, ik heb er dus voor gekozen om mijnbasis blok niet te splitten.
ik heb de zuigerveren vervangen, en de cilinders op geschuurd van binnen dat kan best met graf papier dan slijten je nieuwe veren mooi in schijnt!
ik heb in bijde cilinder koppen nieuwe kleppen geslepen en ik heb ook de seals (plastick dingen) vervangen.
verder heb ik voorste/achterste krukaskeering vervangen en de prise as keering.
verder alle pakkingen en het spruitstuk voorzien van nieuw bouten/moeren/tapeinden.
daarnaast heb ik mijn koelbeplating laten poedercoaten. een nieuwe koppeling gemonteerd.
nog iets vergeten?? geen idee
oja, dit blok rijd alweer 25000 km sinds februarie op de vakantie heb ik extreme dingen uitgehaald qua gewicht bergen en hitte en dat deed ie zonder te zeuren dus ik kan wel praten over een zeer geslaagde revisie.
ga nu beginnen met mijn dyane blok voor in mijn aziane.
Ramon
mijn basis blok was nog erg goed dus geen rare tikken en of piepjes lekages etc, ik heb er dus voor gekozen om mijnbasis blok niet te splitten.
ik heb de zuigerveren vervangen, en de cilinders op geschuurd van binnen dat kan best met graf papier dan slijten je nieuwe veren mooi in schijnt!
ik heb in bijde cilinder koppen nieuwe kleppen geslepen en ik heb ook de seals (plastick dingen) vervangen.
verder heb ik voorste/achterste krukaskeering vervangen en de prise as keering.
verder alle pakkingen en het spruitstuk voorzien van nieuw bouten/moeren/tapeinden.
daarnaast heb ik mijn koelbeplating laten poedercoaten. een nieuwe koppeling gemonteerd.
nog iets vergeten?? geen idee
oja, dit blok rijd alweer 25000 km sinds februarie op de vakantie heb ik extreme dingen uitgehaald qua gewicht bergen en hitte en dat deed ie zonder te zeuren dus ik kan wel praten over een zeer geslaagde revisie.
ga nu beginnen met mijn dyane blok voor in mijn aziane.
Ramon
Excuus voor mijn onwetendheid, bedoel je hier grof schuurpapier (en welke korrel?) Of is dit een bepaald merk/type van schuurpapier.Ramon2cv schreef:ik heb de zuigerveren vervangen, en de cilinders op geschuurd van binnen dat kan best met graf papier dan slijten je nieuwe veren mooi in schijnt!
Ramon
Ik overweeg nl. hetzelfde te doen maar heb geen idee van welke korrrel te nemen. Volgens mij is het voldoende om de oppervlakte van de cylinder slechts lichtjes op te schuren??
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 856
- Lid geworden op: vr 23 dec, 2005 09:19
- Locatie: Enschede
- Contacteer:
Je moet ook kijken naar hoe de cylinderwand eruit ziet. Als het de grand canyon is vergeet het dan maar, dan helpt schuren echt niet meer.Peter v G schreef:Excuus voor mijn onwetendheid, bedoel je hier grof schuurpapier (en welke korrel?) Of is dit een bepaald merk/type van schuurpapier.Ramon2cv schreef:ik heb de zuigerveren vervangen, en de cilinders op geschuurd van binnen dat kan best met graf papier dan slijten je nieuwe veren mooi in schijnt!
Ramon
Ik overweeg nl. hetzelfde te doen maar heb geen idee van welke korrrel te nemen. Volgens mij is het voldoende om de oppervlakte van de cylinder slechts lichtjes op te schuren??
Met honen heb je het grote voordeel dat je alles heel egaal weg haalt. schuur je net iets teveel op 1 plek dan heb je al wel verschil in je wand zitten, wat uiteindelijk volgens mij kan resulteren in onregelmatige slijtage zodat je weer eerder olie gaat gebruiken en dus weer sneller blauwe wolken uit slaat..
- Punky
- Addicted user
- Berichten: 9243
- Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 14:03
- Locatie: Veghel
- Contacteer:
Ik ben dus ook nog steeds bezig met zo'n revisie.
Bij mij houdt dat in:
Zuigerveren vervangen
Keerringen vervangen
Cilinderkoppen laten reviseren
En spuitwerk van alle plaatdelen.
Verder komen er wat nieuwe componenten op, zoals vulpijp, gereviseerde dynamo ed.
Bij mij houdt dat in:
Zuigerveren vervangen
Keerringen vervangen
Cilinderkoppen laten reviseren
En spuitwerk van alle plaatdelen.
Verder komen er wat nieuwe componenten op, zoals vulpijp, gereviseerde dynamo ed.
PuNk RoCK LosEr
2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!
2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!
- Jeroen-citroen
- Moderator
- Berichten: 2662
- Lid geworden op: ma 3 jul, 2006 10:38
- Locatie: Amsterdam
Sorry hoor maar ik snap ff iets niet.
Wat is de invloed van het schuren van de cilinders op de zuigerveren, ik lees dat ze beter inslijten maar het gaat er toch juist om dat zuigrveren perfect afsluiten en dat gaat toch het beste op een gladde cilinderwand ??Dan hoeven ze toch niet in te slijten lijkt me. en met schuren maak je juist"groeven ' kan iemand me een simpel antwoord geven mss
thx, Jeroen
Wat is de invloed van het schuren van de cilinders op de zuigerveren, ik lees dat ze beter inslijten maar het gaat er toch juist om dat zuigrveren perfect afsluiten en dat gaat toch het beste op een gladde cilinderwand ??Dan hoeven ze toch niet in te slijten lijkt me. en met schuren maak je juist"groeven ' kan iemand me een simpel antwoord geven mss
thx, Jeroen
weet wat je zegt maar zeg niet altijd wat je weet
De cilinder moet je ook niet met de hand schuren maar ff bij een reviciebedrijf een hoonsteen er doorheen laten halen. Je cilinderwand moet glad zijn maar door de hoonsteen krijg je gekruiste slijpsporen in je cilinderwand en dat is alleen maar om een betere oliefilm op je cilinderwand te krijgen. Heeft verder niets met je zuiger te maken maar wel met je smering.
Citroën 2cv S6 1987
Citroén Xantia Break 2.0 Turbo C.T. 1996
Aermacchi Ala d-Oro racer 1965
Aermacchi replica met kenteken 1972
Citroén Xantia Break 2.0 Turbo C.T. 1996
Aermacchi Ala d-Oro racer 1965
Aermacchi replica met kenteken 1972
- Jeroen-citroen
- Moderator
- Berichten: 2662
- Lid geworden op: ma 3 jul, 2006 10:38
- Locatie: Amsterdam