welke kleur draden naar bobine?
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1770
- Lid geworden op: ma 6 jun, 2005 20:40
- Locatie: stompwijk (zh)
welke kleur draden naar bobine?
komend weekend gaan we alle bedrading onder de motorkap aansluiten, van de eend uit 1982 die wij in onderdelen kochten. nu de tapijteend in frankrijk rijdt heb ik geen voorbeeld meer. de meeste bedrading komen we wel uit, zelfde kleur stekkertjes op elkaar duwen, maar een aantal vragen blijven, ook na het bestuderen van het schema op http://www.2cv.nl/alledag/elek_schema.gif :
1. vanaf de verdeler komen 2 draden, een grijze en een zwarte, welke gaat naar de bobine en waar is die andere voor, en op welke van de 2 aansluitingen? en welke draad komt op de andere?
2. het langste deel van de draadboom gaat, als je voor de auto staat en richting het blok kijkt, naar links, paar draden zijn voor de verlichting linksvoor. dan is er nog een lange grijze, is deze voor het knipperlicht?
1. vanaf de verdeler komen 2 draden, een grijze en een zwarte, welke gaat naar de bobine en waar is die andere voor, en op welke van de 2 aansluitingen? en welke draad komt op de andere?
2. het langste deel van de draadboom gaat, als je voor de auto staat en richting het blok kijkt, naar links, paar draden zijn voor de verlichting linksvoor. dan is er nog een lange grijze, is deze voor het knipperlicht?
2cv6 1985, BX 1.9 TRI break
-
- Regelmatige poster
- Berichten: 260
- Lid geworden op: ma 23 jan, 2006 18:09
- Locatie: eindhoven
Van de verdeler komt als het goed is 1 draad. De andere zal van het manocontact voor de olie druk komen. De draad van de verdeler is de min van de bobine. De plus is een geschakelde + uit de kabelboom.
(Zo uit het hoofd. De boom van onze mehari was vakkundig vern#&kt, en ben nu bezig een nieuwe te maken.)
Edit:
Zo staat het dus ook op het schema zie ik nu.
(Zo uit het hoofd. De boom van onze mehari was vakkundig vern#&kt, en ben nu bezig een nieuwe te maken.)
Edit:
Zo staat het dus ook op het schema zie ik nu.
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1390
- Lid geworden op: za 2 jul, 2005 14:06
- Locatie: Culemborg
Roze/paars is de plus van de eend komt uit de kabelboom vanuit het dashboard.
andere is blauw en komt uit het onstekingshuis. het wijst hem verder allemaal voor zichzelf mits er later geen andere stekkertjuhs op zijn geknepen. Kleurcodes lampen en dergelijke is zeer makkelijk
suc6
andere is blauw en komt uit het onstekingshuis. het wijst hem verder allemaal voor zichzelf mits er later geen andere stekkertjuhs op zijn geknepen. Kleurcodes lampen en dergelijke is zeer makkelijk
suc6
Citroén rolls better than a Rolls!
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1390
- Lid geworden op: za 2 jul, 2005 14:06
- Locatie: Culemborg
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1770
- Lid geworden op: ma 6 jun, 2005 20:40
- Locatie: stompwijk (zh)
blauw is niet grijs of zwart. mmm. ik zal maar even de ventilator weghalen om te kijken welke kleur het dan bij mij is. en heel hard zoeken naar de paarse.Bull Frog Bleu schreef:Roze/paars is de plus van de eend komt uit de kabelboom vanuit het dashboard.
andere is blauw en komt uit het onstekingshuis.
suc6
bedankt voor de info
2cv6 1985, BX 1.9 TRI break
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1770
- Lid geworden op: ma 6 jun, 2005 20:40
- Locatie: stompwijk (zh)
ok, so far, so good.
van de plus van de accu heb ik nu een dikke kabel naar de startmotor gelegd. de rest van de auto heeft ook nog plus nodig. ik heb geen draden meer over, maar er moet dus nog een draad van de accu naar de rest van het circuit. kan ik er rechtstreeks 1 naar de plus van de dynamo doen? uit de draadboom heb ik twee draden op de dynamo aangesloten, 1 stekkertje en 1 ringaansluiting welke je met een boutje vastzet. volgens het schema moeten dat er 3 zijn. de 3e zal de aard zijn. heeft de dynamo deze via de beugel waarmee hij vastzit?
van de plus van de accu heb ik nu een dikke kabel naar de startmotor gelegd. de rest van de auto heeft ook nog plus nodig. ik heb geen draden meer over, maar er moet dus nog een draad van de accu naar de rest van het circuit. kan ik er rechtstreeks 1 naar de plus van de dynamo doen? uit de draadboom heb ik twee draden op de dynamo aangesloten, 1 stekkertje en 1 ringaansluiting welke je met een boutje vastzet. volgens het schema moeten dat er 3 zijn. de 3e zal de aard zijn. heeft de dynamo deze via de beugel waarmee hij vastzit?
2cv6 1985, BX 1.9 TRI break