losmaken koets van chassis
losmaken koets van chassis
Hoe maak ik de koets los van het chassis?
Volgens mij zijn er bouten/moeren onder laswerk aan de vloer verdwenen!
Wie weet welke moeren/bouten ik moet losdraaien om de koets te "lossen".
Bij voorbaat dank!
Hassie.
Bij voorbaat dank!
Hassie.
-
- Gebruiker
- Contacteer:
Re: losmaken koets van chassis
Hierover staat al genoeg over op dit forum.Hassie schreef:Hoe maak ik de koets los van het chassis?
Bij voorbaat dank!
Hassie.
Op de rand van het chassis, aan de binnenkant van de koets waar het chassis weer begint, zitten aan beide kanten bouten. Ook achterin in de kofferbak en onder de achterbank zitten bouten en vergeet ook vooral de bouten in de bodemplaten niet. Ik geloof dat het in totaal iets van 18 stuks zijn.
Edwin
-
- Veelvuldig poster
24Edwin schreef: Ik geloof dat het in totaal iets van 18 stuks zijn.
Edwin
2cv6 1985, BX 1.9 TRI break
-
- Gebruiker
- Contacteer:
Ook goed..ik wist dat het er iig niet veel warensupercees schreef:24Edwin schreef: Ik geloof dat het in totaal iets van 18 stuks zijn.
Edwin

Dank Edwin en Supercees!
Had uiteraard reeds het forum afgestruind maar kon het losmaken van het chassis niet vinden. Kunnen jullie een "hit" (hint) geven waar ik er het één en ander over kan lezen? Bv. een afbeelding met de plaatsen waar zich de moeren/bouten moeten bevinden?
Bedankt alvast.
Hassie.
Had uiteraard reeds het forum afgestruind maar kon het losmaken van het chassis niet vinden. Kunnen jullie een "hit" (hint) geven waar ik er het één en ander over kan lezen? Bv. een afbeelding met de plaatsen waar zich de moeren/bouten moeten bevinden?
Bedankt alvast.
Hassie.
-
- Veelvuldig poster
heb geen plaatje, maar:
2 in de kofferbak, helemaal achteraan. als je onder de auto kijkt zie je je chassisbalken lopen en als je goed kijkt kan je net het uiteinde van de boutjes zien, dus weet je ook waar je ze in de kofferbak kan vinden.
2 onder de achterbank, hier zitten vrij grote ringen onder.
16 bouten in de bodemplaten, op het randje van het chassis (kijk weer onder je auto, dan zie je waarje chassis zit).
4 in de bodemplaten, maar verzonken. er kunnen rubber of plastic doppen op zitten.
2 in de kofferbak, helemaal achteraan. als je onder de auto kijkt zie je je chassisbalken lopen en als je goed kijkt kan je net het uiteinde van de boutjes zien, dus weet je ook waar je ze in de kofferbak kan vinden.
16 bouten in de bodemplaten, op het randje van het chassis (kijk weer onder je auto, dan zie je waarje chassis zit).
4 in de bodemplaten, maar verzonken. er kunnen rubber of plastic doppen op zitten.
2cv6 1985, BX 1.9 TRI break
[quote="supercees"]heb geen plaatje, maar:
Dank super, Supercees, hier heb ik wat aan!. Over twee verzonken moeren/bouten zijn platen gelast, maar dat los ik wel op.
Hoe ziet een HZ eruit; is dat die met aan de buitenkant houten betimmeringen?
Dank super, Supercees, hier heb ik wat aan!. Over twee verzonken moeren/bouten zijn platen gelast, maar dat los ik wel op.
Hoe ziet een HZ eruit; is dat die met aan de buitenkant houten betimmeringen?
-
- Heavy user
Vergeet ook niet om je uitlaatophanging los te maken he
Ook de remleidingen etc etc etc ff loskoppelen, en als je denkt alles los te hebben eerst even zowel links als rechts optillen om zeker te weten dat alles los is voordat je in een keer je koets eraf trekt. Zou zuur zijn als je bijv. je trekhaakbekabeling lossleurt oid.

Heavy Metal Speed Eend!!!
MyAmi Spring Break
MyAmi Spring Break
Goeie tip,thomaaas schreef:Vergeet ook niet om je uitlaatophanging los te maken he ;) Ook de remleidingen etc etc etc ff loskoppelen, en als je denkt alles los te hebben eerst even zowel links als rechts optillen om zeker te weten dat alles los is voordat je in een keer je koets eraf trekt. Zou zuur zijn als je bijv. je trekhaakbekabeling lossleurt oid.
dank Thomaas!