Antenne in de auto

Alles in, over, rond en op de koets.
Plaats reactie
CitRoel
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1229
Lid geworden op: ma 21 feb, 2005 19:06
Locatie: Tolkamer

Antenne in de auto

Bericht door CitRoel » di 15 aug, 2006 20:39

Ik heb met de restauratie meteen het gat van de antenne dichtgemaakt, ik vind het zo'n lelijk ding. Nou heb ik gehoord dat er FM antenne's zijn die je net als voor een carkit achter je ruit kan plakken. Iemand ervaring of weet iemand waar je die dingen kan kopen?
AZAM6 '67 Orange Mandarine. 12-93-DN
Two-cilinder bleus, going on and going strong!p

Gebruikersavatar
Michiel van G.
Heavy user
Heavy user
Berichten: 2672
Lid geworden op: vr 26 dec, 2003 14:33
Locatie: Zeist
Contacteer:

Bericht door Michiel van G. » di 15 aug, 2006 20:43

ik heb een ouderwetse goot antenne, maar deze niet buiten maar binnen gemonteerd, aan de rand boven de deur en het dak :)
ideaal, en met goede ontvangst
Verbruik: Afbeelding

Gebruikersavatar
Punky
Addicted user
Addicted user
Berichten: 9243
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 14:03
Locatie: Veghel
Contacteer:

Bericht door Punky » di 15 aug, 2006 22:03

Gebruik de zoekfunctie eens, hier is ooit een topic over geweest. Weet alleen niet of die de grote schoonmaak overleefd heeft. :roll:
PuNk RoCK LosEr

2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!

Bartje
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 573
Lid geworden op: do 13 okt, 2005 15:30
Contacteer:

Bericht door Bartje » di 15 aug, 2006 22:42

Ik heb zo'n antenne, ik heb hem achter de spiegel tegen de voorruit geplakt. Ik moet zeggen dat het mij een beetje tegenvalt, de ontvangst, maar vooral het aantal zenders wat ik er mee op de FM band kan ontvangen valt me tegen.

Ik heb deze antenne gekocht bij Conrad.

Groetjes Bart

Francien
Gebruiker
Gebruiker
Berichten: 99
Lid geworden op: za 23 apr, 2005 20:57
Locatie: Amsterdam

Bericht door Francien » di 15 aug, 2006 23:21

Ik heb er zo eentje en ook achter mijn spiegel op het voorruit. Die van mij doet het prima. Heb hem bij halfords gekocht

Francien
all you need is cake

Gebruikersavatar
Hanzzl69
Spelleider Forum Trofee
Berichten: 1712
Lid geworden op: zo 30 mar, 2003 13:58
Locatie: Ergens in't midden
Contacteer:

Bericht door Hanzzl69 » wo 16 aug, 2006 11:30

Bij mij ligt de antenne gewoon los in de achterbak. Prima ontvangst. Moet je wel een verlengsnoertje voor kopen.
Hanzzl69

Ex eigenaar van een 2cv6 Club, 1985

Ducky Duke
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 189
Lid geworden op: wo 30 aug, 2006 13:59
Locatie: Vuren
Contacteer:

plakantenne

Bericht door Ducky Duke » wo 20 sep, 2006 22:44

Hoop zaterdag de radio in te bouwen. Heb al een ruit-plak-antenne liggen. Ook van Hallfords...zal het dus wel doen als ik Francien moet geloven. Moet haast wel, is een H....mann.
Charleston 1985, binnenkort geschorst voor complete restauratie

Revers99
Gebruiker
Gebruiker
Berichten: 96
Lid geworden op: ma 10 apr, 2006 16:39
Locatie: Drachten

Bericht door Revers99 » do 21 sep, 2006 01:12

Had eerst ook een goot antenne, wou er altijd 2 op hebben (aan beide kant 1) en mijn 27mc antenne en gsm antenne had ik er ook nog bij, hoe meer hoe beter. Heb tegenwoordig gelukkig nog maar 1 tje, op de dakspoiler zitten :? staat ie tenminste in het midden van de auto :wink:

Afbeelding
©COPYWRIGHT
Niets uit deze publicaties mag worden verveelvoudigd door middel van digitale technieken,druk,microfilm,of op welke andere wijze dan ook.

THE SPITFIRE
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 472
Lid geworden op: vr 30 dec, 2005 22:25
Locatie: s heerenbroek

Bericht door THE SPITFIRE » do 21 sep, 2006 06:43

ik heb gewoon en attenne bij het tankstation gekocht en boven langs mn dakje laten lopen. ontvangt kan soms beter.
NO LIFE LIKE LOW LIFE
het leven is als een neus haal eruit wat erin zit.
burn your rubber not your soul...
www.thespitfire.zijnalbums.nl

CitRoel
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1229
Lid geworden op: ma 21 feb, 2005 19:06
Locatie: Tolkamer

Re: plakantenne

Bericht door CitRoel » do 21 sep, 2006 17:18

Ducky Duke schreef:Hoop zaterdag de radio in te bouwen. Heb al een ruit-plak-antenne liggen. Ook van Hallfords...zal het dus wel doen als ik Francien moet geloven. Moet haast wel, is een H....mann.
Die heb ik ook gekocht, €25,-. Ik hoop dat ie goed werkt.
AZAM6 '67 Orange Mandarine. 12-93-DN
Two-cilinder bleus, going on and going strong!p

Lelijke Eend
Heavy user
Heavy user
Berichten: 2523
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 19:27

Bericht door Lelijke Eend » do 21 sep, 2006 21:40

Ik heb een antenne van pa in m'n Eend. Het is een uitschuifbare voor latere montage (hoort dus niet bij een specifiek merk/type auto). Die antenne heb ik in een plastic slang gedaan (isolatie) en die heb ik met slang en al d.m.v. tie-wraps onder m'n aflegvak vast gezet (horizontaal, langs het balkje). Echter, ik weet niet hoe goed de ontvangst is. Bij m'n vorige radio kon ik wegens het gebrek aan een display (radio uit een slopel, display zit in ergens in het dashboard) niet goed zenders zoeken, m'n huidige radio heb ik alleen gebruikt om CD's mee af te spelen.

Maar de installatie met tie-wraps is vrij eenvoudig, dus je kan het makkelijk eens proberen, mits je maar een antenne hebt. Overigens was mijn antenne niet helemaal uitgeschoven (paste niet).
Afblijven.

backfire
Addicted user
Addicted user
Berichten: 5835
Lid geworden op: vr 21 jan, 2005 11:23
Locatie: Den Bosch
Contacteer:

Bericht door backfire » vr 22 sep, 2006 00:26

ik heb een antenne die op de achterruit geplakt wordt en aan de binnenzijde plak je op die plek een opnemer, deze is met ingebouwde versterker, werkt naar behoren. Enige is dat bij dakwissel je de antenne los moet steken en nieuwe dubbelzijdige plakband er op moet doen.

Plaats reactie