Verzinken van de koets!
-
- Veelvuldig poster
- Contacteer:
Duck Service verzinkt ze thermisch inderdaad.
Ik heb nu al een aantal jaren goede resultaten van Duck Service gezien.
De stevige prijs komt echt doordat je de koets compleet kaal moet maken, ontdoen van alle lak, kitlaagjes en lijmlaagjes.
Nadat de koets ontlakt is, chemisch, worden alle slechte delen nagelopen en vervangen. Dit gebeurt echt goed.
Daarna als het netjes is afgewerkt gaat de koets naar de verzinkerij waarna hij wordt verzonken.
Bij elkaar kost dit gewoon veel geld.
Dan heb je absoluut een koets die goed is, die niet krom is of wat dan ook. Wel heb je overal inderdaad kleine punten op de koets zitten. Dit moet je er allemaal afschuren. Dan moet je een speciale primer gebruiken als basis voor je lak en dan af laten spuiten.
Het resultaat is zeer zeker de moeite waard! Je hebt gewoon een auto die niet meer kan roesten. Ik ga er zelf ook voor sparen zodat ik over een x aantal jaar wanneer mijn koets rot is ik gewoon zo'n ding erop ga zetten.
Ik heb nu al een aantal jaren goede resultaten van Duck Service gezien.
De stevige prijs komt echt doordat je de koets compleet kaal moet maken, ontdoen van alle lak, kitlaagjes en lijmlaagjes.
Nadat de koets ontlakt is, chemisch, worden alle slechte delen nagelopen en vervangen. Dit gebeurt echt goed.
Daarna als het netjes is afgewerkt gaat de koets naar de verzinkerij waarna hij wordt verzonken.
Bij elkaar kost dit gewoon veel geld.
Dan heb je absoluut een koets die goed is, die niet krom is of wat dan ook. Wel heb je overal inderdaad kleine punten op de koets zitten. Dit moet je er allemaal afschuren. Dan moet je een speciale primer gebruiken als basis voor je lak en dan af laten spuiten.
Het resultaat is zeer zeker de moeite waard! Je hebt gewoon een auto die niet meer kan roesten. Ik ga er zelf ook voor sparen zodat ik over een x aantal jaar wanneer mijn koets rot is ik gewoon zo'n ding erop ga zetten.
- Rens
- Veelvuldig poster
- Contacteer:
Zo dat zijn een hoop reacties!
Ik ben het zelf allemaal nog aan het overwegen. Ik heb een offerte liggen bij nedcoat, ben benieuwd wat dat gaat doen. Een koets bij duckservice voor 4000 euri zal het helaas niet gaan worden, omdat ik er het geld niet voor heb. Voor en nadelen tegen elkaar afwegen en ik ga kijken wat ik doe.
Over het verzinkte chassis ben ik het al over eens, dat gaat hem wel worden.
Om een beetje een goede keuze te maken, was ik benieuwd naar voorbeelden die al jaren terug zijn verzinkt en full-pull zijn gebruikt. Helaas, op de SGE van duckservice na, heb ik nog niet voorbeelden gevonden.
Rens
Ik ben het zelf allemaal nog aan het overwegen. Ik heb een offerte liggen bij nedcoat, ben benieuwd wat dat gaat doen. Een koets bij duckservice voor 4000 euri zal het helaas niet gaan worden, omdat ik er het geld niet voor heb. Voor en nadelen tegen elkaar afwegen en ik ga kijken wat ik doe.
Over het verzinkte chassis ben ik het al over eens, dat gaat hem wel worden.
Om een beetje een goede keuze te maken, was ik benieuwd naar voorbeelden die al jaren terug zijn verzinkt en full-pull zijn gebruikt. Helaas, op de SGE van duckservice na, heb ik nog niet voorbeelden gevonden.
Rens
2cv6 club '80, klik voor meer info over de eend!
-
- Veelvuldig poster
- Contacteer:
Die eend is overgens niet door Duck Service zelf gegalvaniseerd! Het is een boswachter uit Duitsland die jaren geleden de eend zelf heeft laten galvaniseren, maar doet z'n onderhoud altijd bij Duck Service. Ik ken de eend al jaren en hij wordt echt superextreem gebruikt!
Overgens heeft duck serivce al vele jaren gegalvaniseerde delen buiten staan....nog geen roestplekje op te ontdekken!
Overgens heeft duck serivce al vele jaren gegalvaniseerde delen buiten staan....nog geen roestplekje op te ontdekken!
- Rens
- Veelvuldig poster
- Contacteer:
Op zich zegt het buiten zetten van een carosserie niet zo heel veel natuurlijk. Dan staat de koets stil en zit er geen beweging in. Waar ik juist benieuwd naar ben, is hoe de zinklaag zich houd na extreem gebruiken en bewegen. Ik hoor verhalen over dat de zinklaag eraf barst enzo....
-
- Veelvuldig poster
- Contacteer:
en door stijfheid, scheurt er dan misschien weer wat anders
2cv CUSTOM cruiser in de maak, VW spijlbus '66, lowered bug '81
http://charlestontuning.mijnalbums.nl/
http://charlestontuning.mijnalbums.nl/
- Rens
- Veelvuldig poster
- Contacteer:
Juist! Daarom zoek ik ervaringsdeskundigen!charleston tuning schreef:en door stijfheid, scheurt er dan misschien weer wat anders
-
- Veelvuldig poster
- Contacteer:
- Rens
- Veelvuldig poster
- Contacteer:
Ja idd, die gebruikerseend dat is idd een goed voorbeeld, maar tot zover ook het enige.
Ik heb geinformeerd, maar thermisch verzinken is niet mogelijk met een koets en plaatwerk. Volgens Nedcoat, trekt gegarandeerd de boel krom... Dus hij raadde mmij aan om electrolitisch te verzinken...
Maar daar zitten ook weer nadelen aan zoals ik begreep?
Rens
Ik heb geinformeerd, maar thermisch verzinken is niet mogelijk met een koets en plaatwerk. Volgens Nedcoat, trekt gegarandeerd de boel krom... Dus hij raadde mmij aan om electrolitisch te verzinken...
Maar daar zitten ook weer nadelen aan zoals ik begreep?
Rens
-
- Regelmatige poster
Je eend is wel goed beschermd tegen roest als je haar geheel laat verzinken maar ik vind het plaatwerk nadien niet echt strak meer. Vooral de deuren zien er niet meer uit. Je ziet het zelfs al duidelijk op de foto.
De koets verzinken lijkt me wel een goed plan maar deuren en motorkap en andere los plaatwerk zal ik niet doen. Deuren zijn met antiroest goed te beschermen tegen de roestduivel.
De koets verzinken lijkt me wel een goed plan maar deuren en motorkap en andere los plaatwerk zal ik niet doen. Deuren zijn met antiroest goed te beschermen tegen de roestduivel.
Citroen 2CV Dolly XG-BF-84
-
- Heavy user
deuren worden idd krom, ik heb een spuitverzonken deur maar die word erg ruw en niet erg mooi. Deuren kun je denk ik beter niet verzinken.
Maarreh... wat is dat nou voor verhoogde slijtage Waar is dat op gebaseerd als ik mag vragen?
In mijn dorpels zitten inderdaad gaten, maar dat heeft volgens mij meer met sierstrips te maken. In de voetenbak niet [waarom ook? ] en in de voordeurstijl zit al een gat, waar de gordelbout in moet eh.
En als je een koets zonder lak buiten zet roest ie denk ik net zo hard als wanneer je dr mét lak mee gaat rondrijden hoor.
Maarreh... wat is dat nou voor verhoogde slijtage Waar is dat op gebaseerd als ik mag vragen?
In mijn dorpels zitten inderdaad gaten, maar dat heeft volgens mij meer met sierstrips te maken. In de voetenbak niet [waarom ook? ] en in de voordeurstijl zit al een gat, waar de gordelbout in moet eh.
En als je een koets zonder lak buiten zet roest ie denk ik net zo hard als wanneer je dr mét lak mee gaat rondrijden hoor.
Heavy Metal Speed Eend!!!
MyAmi Spring Break
MyAmi Spring Break
- Tom Duckpower
- Moderator
- Contacteer:
in verzinkte producten die uit holle ruimtes bestaan maken ze altijd gaten
dit omdat de lucht die in de holle ruimtes zit kan ontsnappen. doen ze dit niet, dan kun je je koets (of wat dan ook) linea recta naar de ijzerboer brengen omdat ie door de lucht (die warm wordt en dus uitzet) openbasrt (lucht kan e niet uit ontsnappen)
dit omdat de lucht die in de holle ruimtes zit kan ontsnappen. doen ze dit niet, dan kun je je koets (of wat dan ook) linea recta naar de ijzerboer brengen omdat ie door de lucht (die warm wordt en dus uitzet) openbasrt (lucht kan e niet uit ontsnappen)
1986 2CV6 Special Pick Up
1964 Solex Oto Van Der Heem
2003 Audi A2 1.4i
2022 Stromer ST3 Pinion Deep Black
1964 Solex Oto Van Der Heem
2003 Audi A2 1.4i
2022 Stromer ST3 Pinion Deep Black
-
- Addicted user
- Contacteer:
als je vlamverzinkt kun je de deuren toch ook plaatselijk verzinken, ik denk dan bv aan randje onder raam, zowel voordeur als achterdeur en het randje aan de onderzijde, zowel van binnen als van buiten. Zo zou je ook plaatselijk de zwakke punten kunnen pakken van de koets. Staartstukken, daksluiting, voorraam onderzijde, ventilatieklep, motorkapschanier, sluiting motorkap bumpersteunen en natuurlijk de bevestiging van voorspatborden. Voor de rest roest een eend in mijn ogen helemaal niet zo erg, als je het vergelijkt met een fiat. Die van mij is toch stiekum weer 19 jaar oud dus dat hij nu verroest is vind ik tooch een goede leeftijd. Ik heb het idee dat we soms vergeten dat de eendjes als snel 20 tot 30 jaar oud zijn, dat ie dan een keer overgespoten moet worden is niet gek.
- Rens
- Veelvuldig poster
- Contacteer:
Wat backfire zegt is denk ik wel waar. Als je je eend goed onderhoud, met een beetje zorg hoeft een eend niet heel erg te roesten. Maar daarom is een beetje 'back-up' niet erg slecht lijkt me.
Deels verzinken is ook nog een optie wat mij betreft. Alleen plaatselijk verzinken? Hoe stel je je dat voor? Met zinkspray ofzo?
Deels verzinken is ook nog een optie wat mij betreft. Alleen plaatselijk verzinken? Hoe stel je je dat voor? Met zinkspray ofzo?
Laatst gewijzigd door Rens op ma 28 aug, 2006 17:51, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Veelvuldig poster
Ik ben nu bezig met mn eend, en daar zit een chassis onder dat ook uit de jaren '70 komt! En mooi dat dat eruit ziet!
Ik zal tzt nog wel eens foto's plaatsen.
Komop zeg, natuurlijk zitten er kleine plekjes op.. mag het een keer na 28 jaar mee gereden te hebben?
Hij zal wel een keer een goede behandeling hebben gehad, maar daar is hij nu nog een keer aan toe. Ik ben van mening dat als je alles een beetje goed bijhoudt en voor de winter alles weer eens lekker vol spuit (kost een zaterdag werk), laat drogen een paar dagen en je kunt er heel wat jaren meer mee vooruit hoor! Als je ziet wat de staat is van mijn eendje: en hij heeft ook best wat kilomterers achter de kiezen (ik denk 217.000 km, tenzij er een andere teller op gekomen is.. Dan kan hij echt nog wel een keer zolang mee, met goed bijhouden sowieso!
Frank
Ik zal tzt nog wel eens foto's plaatsen.
Komop zeg, natuurlijk zitten er kleine plekjes op.. mag het een keer na 28 jaar mee gereden te hebben?
Hij zal wel een keer een goede behandeling hebben gehad, maar daar is hij nu nog een keer aan toe. Ik ben van mening dat als je alles een beetje goed bijhoudt en voor de winter alles weer eens lekker vol spuit (kost een zaterdag werk), laat drogen een paar dagen en je kunt er heel wat jaren meer mee vooruit hoor! Als je ziet wat de staat is van mijn eendje: en hij heeft ook best wat kilomterers achter de kiezen (ik denk 217.000 km, tenzij er een andere teller op gekomen is.. Dan kan hij echt nog wel een keer zolang mee, met goed bijhouden sowieso!
Frank
Restauratie; draad weer aan het oppakken...