aanschaf van een goede eend
aanschaf van een goede eend
Eindelijk! Na jaren verlekkerd om me heen gekeken te hebben naar al die prachtige eenden, kan ik er nu zelf een kopen! Maar dan beginnen de problemen. Ik wil niet belazerd worden. What to do? Ga ik naar een (eenden)garage? Zoek ik op marktplaats naar de eend die altijd binnen gestaan heeft en een recent nieuw chassis heeft gekregen? Ik heb ong. 3000 euro te besteden. De eend ga ik dagelijks gebruiken.(korte afstanden). Hoewel ik erg handig ben (zie www.de-omslag.nl) zie ik het niet zitten eindeloos aan de eend te moeten sleutelen. Wie kan hier zinvolle dingen over zeggen?
groetjes Jaap [/b]
groetjes Jaap [/b]
Always look on the duck side of life!
AK 400
AK 400
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1770
- Lid geworden op: ma 6 jun, 2005 20:40
- Locatie: stompwijk (zh)
hoi jaap,
ik heb even gekeken op www.de-omslag.nl. jij maakt echt leuke dingen!
voor 3.000 euro moet je zeker een goeie eend kunnen vinden. leiden is niet zo ver van voorburg, mocht je in de buurt een eend gevonden hebben, dan wil ik wel komen kijken. na diverse eenden weet ik de zwakke plekken wel te vinden.
of je laat hem keuren bij leen apk in gouda, een echte eendenspecialist plus keurmeester. beter wat tientjes geïnvesteerd dan een rampenbak.
succes met de zoektocht.
ik heb even gekeken op www.de-omslag.nl. jij maakt echt leuke dingen!
voor 3.000 euro moet je zeker een goeie eend kunnen vinden. leiden is niet zo ver van voorburg, mocht je in de buurt een eend gevonden hebben, dan wil ik wel komen kijken. na diverse eenden weet ik de zwakke plekken wel te vinden.
of je laat hem keuren bij leen apk in gouda, een echte eendenspecialist plus keurmeester. beter wat tientjes geïnvesteerd dan een rampenbak.
succes met de zoektocht.
2cv6 1985, BX 1.9 TRI break
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1147
- Lid geworden op: za 18 feb, 2006 21:59
- Locatie: Zandvoort
Hoi Jaap,
Goed idee van die eend
't Ligt er denk ik een beetje aan wat je wilt en hoe lang je 'probleemloos' wilt rijden. Als je hier en daar een plekje, deukje oid niet zo erg vindt is er veel te krijgen. Maar voor eentje met goed chassis en voorlopig geen grote dingen, denk ik dat je eerder rond de 4000 zit.
Ik zou vooral goed rondkijken (niet alleen in de buurt - t ligt ook aan wat men heeft staan) en iemand meenemen met verstand van zaken. Ook hielp het ons erg om alle info en kooptips op dit forum en bij 2cv.nl etc. te lezen. Dan heb je de basis in iedergeval.
Succes en veel plezier!
Goed idee van die eend
't Ligt er denk ik een beetje aan wat je wilt en hoe lang je 'probleemloos' wilt rijden. Als je hier en daar een plekje, deukje oid niet zo erg vindt is er veel te krijgen. Maar voor eentje met goed chassis en voorlopig geen grote dingen, denk ik dat je eerder rond de 4000 zit.
Ik zou vooral goed rondkijken (niet alleen in de buurt - t ligt ook aan wat men heeft staan) en iemand meenemen met verstand van zaken. Ook hielp het ons erg om alle info en kooptips op dit forum en bij 2cv.nl etc. te lezen. Dan heb je de basis in iedergeval.
Succes en veel plezier!
Geen eend, geen onderschrift
Verkocht: OnsEendje: 2cv6 Special
Verkocht: OnsEendje: 2cv6 Special
- berend jan
- Regelmatige poster
- Berichten: 152
- Lid geworden op: za 7 mei, 2005 17:37
- Locatie: Zwolle
- Contacteer:
hey jaap ik heb een eend bij een garage gekocht en heb er geen gezeur mee gehad ( klein beetje gezeur moet kunnen )...
Garage's zijn wel duurder maar maar je hebt wel wat om op terugte vallen en iemand om te bellen als je eend piept bromt of bibbert.
Maar het is een paar honderd euro goedkoper om een eendje particulier te kopen maar dan kan je gezeik hebben.
Ik gebruik mijn eendje nu voor Woon Werk verkeer 18 KM per dag.
En bij mijn nieuwe baan (ambulate pedagogische thuishulp) gaat mijn eend ook gewoon gebruikt worden.
Alleen in de winter is het met je billen op elkaar gedrukt rijden (afgelopen jaar was heel fijn droog en bijna niet gestrooit) voor de rest het lekt iets en het maakt lawaai maar daar wen je aan...
Garage's zijn wel duurder maar maar je hebt wel wat om op terugte vallen en iemand om te bellen als je eend piept bromt of bibbert.
Maar het is een paar honderd euro goedkoper om een eendje particulier te kopen maar dan kan je gezeik hebben.
Ik gebruik mijn eendje nu voor Woon Werk verkeer 18 KM per dag.
En bij mijn nieuwe baan (ambulate pedagogische thuishulp) gaat mijn eend ook gewoon gebruikt worden.
Alleen in de winter is het met je billen op elkaar gedrukt rijden (afgelopen jaar was heel fijn droog en bijna niet gestrooit) voor de rest het lekt iets en het maakt lawaai maar daar wen je aan...
Voor mensen die niets hoeven compenseren, 2CV Spécial..
- Maikel
- Regelmatige poster
- Berichten: 203
- Lid geworden op: wo 7 jul, 2004 18:07
- Locatie: Ergens in Brabant
Ik sluit me bij alle voorgangers aan, mijn eerste aankoop was wel een rampenbak.
( Hoewel ik van deze dan weer een deugd heb gemaakt omdat ik veel plezier heb in het opknappen van dit eendje )
Maar anyway, een eend kopen voor dat budget moet lukken, MAAR als je zoveel geld uitgeeft laat hem inderdaad keuren door iemand die er verstand van heeft.
Voor dat geld wil je hem ook minimaal op een brug hebben gezien ( zodat je ook goed de onderkant kunt bekijken ) En als je hem koopt van een echte eenden liefhebber zal deze je dit ook aanraden en zeker geen bezwaar tegen hebben.
Ook het pre 1978 model is erg aan te raden, want dit zijn echt beter auto's. Hoewel een na 1978 model met een nieuw chasis op zich ook prima zou kunnen zijn, echter in de nieuwe chasis zit ook weer ERG VEEL kwaliteits verschil.
Al met al, neem er de tijd voor, neem iemand mee die er verstand van heeft en laat hem keuren.
Als je hier op de website kijkt zijn er genoeg speciale eendengarage's in de buurt die dat voor je kunnen doen. Of koop hem bij een eendengarage, kost wel iets meer maar kun je iig wel garantie bedingen.
Succes en Welkom bij de club
( Hoewel ik van deze dan weer een deugd heb gemaakt omdat ik veel plezier heb in het opknappen van dit eendje )
Maar anyway, een eend kopen voor dat budget moet lukken, MAAR als je zoveel geld uitgeeft laat hem inderdaad keuren door iemand die er verstand van heeft.
Voor dat geld wil je hem ook minimaal op een brug hebben gezien ( zodat je ook goed de onderkant kunt bekijken ) En als je hem koopt van een echte eenden liefhebber zal deze je dit ook aanraden en zeker geen bezwaar tegen hebben.
Ook het pre 1978 model is erg aan te raden, want dit zijn echt beter auto's. Hoewel een na 1978 model met een nieuw chasis op zich ook prima zou kunnen zijn, echter in de nieuwe chasis zit ook weer ERG VEEL kwaliteits verschil.
Al met al, neem er de tijd voor, neem iemand mee die er verstand van heeft en laat hem keuren.
Als je hier op de website kijkt zijn er genoeg speciale eendengarage's in de buurt die dat voor je kunnen doen. Of koop hem bij een eendengarage, kost wel iets meer maar kun je iig wel garantie bedingen.
Succes en Welkom bij de club
some got it, some eend
Bedankt voor al jullie reacties zover.
Een keuring is dus wel erg verstandig. Ook een model ouder dan 1978 is een aanrader.
Kan iemand mij iets meer vertellen over de kwaliteitsverschillen?
Ook zijn er nogal wat eendengarages. Weet iemand iets zinnigs te zeggen over de reputaties van deze bedrijven?
Een keuring is dus wel erg verstandig. Ook een model ouder dan 1978 is een aanrader.
Kan iemand mij iets meer vertellen over de kwaliteitsverschillen?
Ook zijn er nogal wat eendengarages. Weet iemand iets zinnigs te zeggen over de reputaties van deze bedrijven?
Always look on the duck side of life!
AK 400
AK 400