Toch lukt het me bijna altijd weer. Als je accu echt compleet dood is helpt dat absoluut niet meer, maar als je nog een heel klein beetje erin hebt zitten dan wil het absoluut wel! De motor neemt namelijk nauwelijks stroom af. Het zijn juist de verbruikers als lampen en radio's en knipperlichten e.d. die stroom afnemen. Zo heb ik wel eens een weekje met een bijna dode accu rondgereden, ik kon hem aandrukken, dan deed hij het, maar verder...
Op zich ook een goeie tip, daar niet van, maar je zei iets van "ook al is je accu nog zo leeg"
En dat gaat dus niet op, als je bijvoorbeeld je lampen laat branden, of een radio aan laat staan een hele week ( wat mij dus vroeger bij die fiat nog welleens wilde gebeuren

) Dan is je accu HELEMAAL leeg, en moet je gewoon overstarten met startkabels.
Dit om medeforumers die niet zo ervaren zijn er van te weerhouden straks met een lege accu te gaan duwen, kost een hoop zweet en leverd nix op
Kortom check altijd even of het lampje van je contact nog een beetje brand, if so ... duwen / slingeren maar
Als ook dat lampje helemaal dood is, pak de startkabels maar en bel je buurman maar uit bed c.q. bel de ANWB