pingelen bij plankgas
pingelen bij plankgas
na de revisie draaid mijn blok erg goed en al zonder problemen de afgelopen 60000 km nu komt het de laatste tijd voor dat ze pingelt, dit gebeurt alleen bij plankgasgeven in 4e versnelling boven de 5000 rpm en met iets tegewind of berg op in zijn 3e versnelling doe ie dat niet!!
ik heb al een kleinere sproeier er in gedaan, zat eerst een 120 in nu zit er een 110 in (2e trap) geen resultaat
er zit 123 onsteking op die goed is afgesteld hoe die nu staat weet ik niet?
weet iemand waar ik dit moet zoeken.
ik heb al een kleinere sproeier er in gedaan, zat eerst een 120 in nu zit er een 110 in (2e trap) geen resultaat
er zit 123 onsteking op die goed is afgesteld hoe die nu staat weet ik niet?
weet iemand waar ik dit moet zoeken.
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1147
- Lid geworden op: za 18 feb, 2006 21:59
- Locatie: Zandvoort
Ik denk voorlopig gewoon aan pingelen hoor, geen ergere narigheid... Dat dit bij lagere toerentallen en hoge belasting optreedt klopt precies.
Tank je niet altijd 98? dan heb je de oorzaak te pakken. Een mengsel van 95 en 98 biedt niet het gewenste octaangetal, lijkt me. De ontsteking kan met 123 niet te vroeg staan zou je zeggen, maar ik ken die dingen niet (wel in bestelling!!). Er moet toch een eerste afstelling worden gedaan? Misschien daar nog eens naar kijken?
Pingelen treedt ook op bij te warme motor: oliekoeler schoon? Gooi de kachel eens vol aan om wat warmte af te voeren, is het dan weg/minder? Mengsel te arm?
Tank je niet altijd 98? dan heb je de oorzaak te pakken. Een mengsel van 95 en 98 biedt niet het gewenste octaangetal, lijkt me. De ontsteking kan met 123 niet te vroeg staan zou je zeggen, maar ik ken die dingen niet (wel in bestelling!!). Er moet toch een eerste afstelling worden gedaan? Misschien daar nog eens naar kijken?
Pingelen treedt ook op bij te warme motor: oliekoeler schoon? Gooi de kachel eens vol aan om wat warmte af te voeren, is het dan weg/minder? Mengsel te arm?
-
- Heavy user
- Berichten: 2930
- Lid geworden op: wo 4 feb, 2004 20:36
- Locatie: amsterdam
door je verwarming aan te zetten koelt de motor niet extra af hoor. dat werkt misschien bij watergekoelde motoren zo, maar bij een eend wordt de warme lucht anders afgevoerd door de binnenspatborden naar buiten.Freek schreef:Pingelen treedt ook op bij te warme motor: oliekoeler schoon? Gooi de kachel eens vol aan om wat warmte af te voeren, is het dan weg/minder? Mengsel te arm?
kleppen staan ook goed gesteld?
douwe
die anarchistische ente, 2cv6 special '85, rijdend.
la soixanteneuf, dyane 6 '69 still under construction
la soixanteneuf, dyane 6 '69 still under construction
-
- Heavy user
- Berichten: 2930
- Lid geworden op: wo 4 feb, 2004 20:36
- Locatie: amsterdam
en heb je sinds het probleem is opgetreden alweer eens getankt? ik heb het ook eens gehad en dat bleek (denk ik tenminste) aan de benzine te liggen.
ik heb ook eens klachten gehad die ik weet aan pingelen, dit bleek echter een gebruiken zuigerveer te zijn. als je nou alles geprobeerd heb en niets blijkt te werken kijk dit dan voor de zekerheid na. anders sloop je je gereviseerde blok en dat is zonde.
ik heb ook eens klachten gehad die ik weet aan pingelen, dit bleek echter een gebruiken zuigerveer te zijn. als je nou alles geprobeerd heb en niets blijkt te werken kijk dit dan voor de zekerheid na. anders sloop je je gereviseerde blok en dat is zonde.
die anarchistische ente, 2cv6 special '85, rijdend.
la soixanteneuf, dyane 6 '69 still under construction
la soixanteneuf, dyane 6 '69 still under construction
Pingelen of detoneren is nooit goed en zorgt voor motorschade weet ik helaas maar al te goed uit stage ervaring.
Maar eh loopt je blok misschien niet te rijk. Ik ben ook aan het spelen (geweest) met sproeiers en had op een gegeven moment een te rijke bezetting wat er voor zorgde dat de motor onder vollast zo af en toe een paar verbrandingen oversloeg.
Ik weet niet wat je met je luchtfilter hebt gedaan en wat voor sproeier je in je eerste trap hebt zitten, opzich zou 110 niet te gek moeten zijn. Hoe zien je bougies eruit? koffiebruin of roetzwart?
Groetjes Bart
Maar eh loopt je blok misschien niet te rijk. Ik ben ook aan het spelen (geweest) met sproeiers en had op een gegeven moment een te rijke bezetting wat er voor zorgde dat de motor onder vollast zo af en toe een paar verbrandingen oversloeg.
Ik weet niet wat je met je luchtfilter hebt gedaan en wat voor sproeier je in je eerste trap hebt zitten, opzich zou 110 niet te gek moeten zijn. Hoe zien je bougies eruit? koffiebruin of roetzwart?
Groetjes Bart
de boegies zijn mooi licht bruin, ik heb een powertube en een 2e trap sproeier van 110
de eerste trap sproeier s origineel 102
heb mijn onsteking weer precies optijd gezet maar dit wil niet helpen, is is dus alleen bij warme moter en boven de 5000 rpm bij volgas, als ik een klein beetje minder gas geef is het weg!
de eerste trap sproeier s origineel 102
heb mijn onsteking weer precies optijd gezet maar dit wil niet helpen, is is dus alleen bij warme moter en boven de 5000 rpm bij volgas, als ik een klein beetje minder gas geef is het weg!
ik weet precies wat je bedoelt, wat het precies is weet ik niet maar het heeft zeker met je kleppen en afstelling ontsteking temaken. Toen ik nl. terug reed van de wereldmeeting in Italie kwam ik met stukken te staan bij het garda meer ( achteraf leek het een oververhitte stroomverdeler te zijn ) en toen hebben die italiaanen zitten klooien aan mijn kleppen en onsteking. Kon het absoluut niet zijn was helemaal opnieuw afgesteld toen ik ging maar goed mijn italiaans is niet zo goed...dus.
Maar waar het op neer komt toen ik uit die garage kwam reed hij wel maar pingelde als een gek......mijn garage gebeld en die zei dat dat et de kleppen te maken had en op zich geen kwaad kon. Ik gewoon naar huis gereden en thuis beurtje gegeven en het was weer goed.
Maar waar het op neer komt toen ik uit die garage kwam reed hij wel maar pingelde als een gek......mijn garage gebeld en die zei dat dat et de kleppen te maken had en op zich geen kwaad kon. Ik gewoon naar huis gereden en thuis beurtje gegeven en het was weer goed.