vibrerent stuur
- bartje2212
- Regelmatige poster
-
- Regelmatige poster
Mijn eend laat wat bijgeluiden horen in het stuur. Ik ben op zoek gegaan naar de oorzaak.
Als ik het linker wiel voor-achter vast pak dat zit er een lichte speling die je ook hoort. Ik voel geen speling op de stuurkogel. De fusee is volgespoten met vet. Wat ik wel zie is beweging op de plek waar de 2 stuurstangen samen komen op het stuurhuis. Het is net of dat deel naar voren en weer naar achteren gaat als ik het wiel beweeg. Hoe moet ik dit interpreteren?
Ik heb ook het idee dat de auto licht naar rechts trekt. Ik heb nog niet gemeten of en hoeveel uitspoor er is. Misschien heeft dat nog invloed op het naar rechts trekken?
Ernst-Jan
Als ik het linker wiel voor-achter vast pak dat zit er een lichte speling die je ook hoort. Ik voel geen speling op de stuurkogel. De fusee is volgespoten met vet. Wat ik wel zie is beweging op de plek waar de 2 stuurstangen samen komen op het stuurhuis. Het is net of dat deel naar voren en weer naar achteren gaat als ik het wiel beweeg. Hoe moet ik dit interpreteren?
Ik heb ook het idee dat de auto licht naar rechts trekt. Ik heb nog niet gemeten of en hoeveel uitspoor er is. Misschien heeft dat nog invloed op het naar rechts trekken?
Ernst-Jan
Ben herintreder! Mijn eerste auto was een eend, En we rijden weer in een blauwe Cub uit '86. Verder Honda CX500, Jawa 640
-
- Regelmatige poster
Sjonge, als ik hem zie en hoor... 1mm? Ik ben steeds nieuwschierigerder naar dat APK station waar deze auto is gekeurd... En naar de kwaliteit van de auto in het algemeen...
Ik hoop Gerard dat we kunnen ontdekken hoe goed deze eend is en wat er aan moet nog.
Er begint zich een soort bodemloze put fobie af te tekenen in mijn hoofd en dat is niet goed voor de gemoedsrust...
EJ
Ik hoop Gerard dat we kunnen ontdekken hoe goed deze eend is en wat er aan moet nog.
Er begint zich een soort bodemloze put fobie af te tekenen in mijn hoofd en dat is niet goed voor de gemoedsrust...
EJ
Ben herintreder! Mijn eerste auto was een eend, En we rijden weer in een blauwe Cub uit '86. Verder Honda CX500, Jawa 640
-
- Veelvuldig poster
-
- Veelvuldig poster
in het stuurhuis zit een ronde geharde ring, precies tussen de 2 kogels waar je stuurstangen op zitten. deze verslijt nog wel eens, hier zijn ook overmaat ringen voor verkrijgbaar. om deze te vervangen moet het hele stuurhuis uit elkaar, en dus de vooras onder je auto uit (leuk klusje.... NOT) maar als het niet te erg is zou ik t voorlopig lekker zo laten!ejfrolich schreef: Als ik het linker wiel voor-achter vast pak dat zit er een lichte speling die je ook hoort. Ik voel geen speling op de stuurkogel. De fusee is volgespoten met vet. Wat ik wel zie is beweging op de plek waar de 2 stuurstangen samen komen op het stuurhuis. Het is net of dat deel naar voren en weer naar achteren gaat als ik het wiel beweeg. Hoe moet ik dit interpreteren?
uit en toespoor zou niks met naar links of rechts trekken te maken moeten hebben ( links en rechts heffen elkaar op) wel kan dit raar/ vervelend weggedrag tot gevolg hebben. trekken naar een kant moet je echt op een VLAKKE! weg testen (meeste wegen lopen een beetje schuin af!) mocht ie idd naar een kant trekken, moet je de hele uitlijning controleren, misschien dat er een draagarm krom is.ejfrolich schreef: Ik heb ook het idee dat de auto licht naar rechts trekt. Ik heb nog niet gemeten of en hoeveel uitspoor er is. Misschien heeft dat nog invloed op het naar rechts trekken?
Ernst-Jan
suc6!
PU eend project
chassis AK400,
koets AK400
chassis AK400,
koets AK400