Kier tussen luchtklep en koets??
-
- Veelvuldig poster
-
- Veelvuldig poster
Nu met een paar dagen regen krijg ik toch ook wel wat van al dat water binnen. Op de snelweg met flinke regen sijpelt het gewoon naar beneden.
Net heb ik even gezocht wat er nu eigenlijk lekte. Het kunststof dashboard eraf gehaald en rijden maar. Nu heb ik ontdekt dat het water simpelweg naar binnen geblazen word onder de ventilatieklep door, dus dat deze niet geheel afsluit precies zoals hierboven beschreven.
Maar dit is over de totale breedte, de klep is dus niet krom.
Is het mogelijk dat het rubber ondersteboven zit? Aan de ene kant is het rubber glad, aan de andere kant zit er een randje op. Deze rand staat nu naar buiten. Misschien moet ie andersom zodat de rand de afsluiting maakt?
Net heb ik even gezocht wat er nu eigenlijk lekte. Het kunststof dashboard eraf gehaald en rijden maar. Nu heb ik ontdekt dat het water simpelweg naar binnen geblazen word onder de ventilatieklep door, dus dat deze niet geheel afsluit precies zoals hierboven beschreven.
Maar dit is over de totale breedte, de klep is dus niet krom.
Is het mogelijk dat het rubber ondersteboven zit? Aan de ene kant is het rubber glad, aan de andere kant zit er een randje op. Deze rand staat nu naar buiten. Misschien moet ie andersom zodat de rand de afsluiting maakt?
ejj
heb het zelfde probleem ook gehad
nieuw voorruitframe
nieuwe originele ventilatie klep
toch kieren
je kan ook een stukkie hout tussen de vent klep doen en dan de uiteinden iets buigen
lukte bij mij wel
scheelt weer een hoop werk met die kleine @@@moertjes
heb het zelfde probleem ook gehad
nieuw voorruitframe
nieuwe originele ventilatie klep
toch kieren
je kan ook een stukkie hout tussen de vent klep doen en dan de uiteinden iets buigen
lukte bij mij wel
scheelt weer een hoop werk met die kleine @@@moertjes
#Echtemannenrijdendehelewinter2cv
2cv6 Charleston -1984
Peugeot 106 - 1996
2cv6 Charleston -1984
Peugeot 106 - 1996
-
- Veelvuldig poster
-
- Veelvuldig poster
Toevallig heb ik donderdag een stuk glasdraad (tochtstrip) mee gekregen. Het originele rubbel lekt (vrijwel) altijd.
Alles goed schoonmaken en de tochtstrip onder langs de rand plakken. Wel goed in de hoek van de scharnier beginnen. Dit zou het probleem moeten oplossen (of tenminste....)
Alles goed schoonmaken en de tochtstrip onder langs de rand plakken. Wel goed in de hoek van de scharnier beginnen. Dit zou het probleem moeten oplossen (of tenminste....)
Geen eend, geen onderschrift
Verkocht: OnsEendje: 2cv6 Special

Verkocht: OnsEendje: 2cv6 Special
Ik heb toevallig gisteren het rubber bij mij erin gedaan en de klep erin gezet. Het rubber moet met het randje tegen de koets liggen. Ik heb het rubber met vaseline ingesmeerd en ik hoop dat ie (zo goed als) waterdicht is.Bartje schreef:Hoi Rik,
Volgens mij hoort dit randje naar binnen te staan dit lijkt mij het meest logisch en indertijd heb ik het zelf ook zo gemonteerd.
Groetjes Bart
AZAM6 '67 Orange Mandarine. 12-93-DN
Two-cilinder bleus, going on and going strong!p
Two-cilinder bleus, going on and going strong!p