van 18 pk naar 29 pk?
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 856
- Lid geworden op: vr 23 dec, 2005 09:19
- Locatie: Enschede
- Contacteer:
van 18 pk naar 29 pk?
Omdat ik eigenlijk heel erg graag aan klassiekerrally's een keer wil gaan meedoen heb ik een beetje het plan opgevat om misschien een oudere eend te kopen en deze specifiek op te knappen voor dit soort evenementen.
Nu kan ik via een kennis in Frankrijk waarschijnlijk voor weinig een begin 60-er jaren eend aanschaffen. details hoor ik nog, maar de prijs is voor mij erg interessant.
Affijn, voordat ik hiertoe overga wil ik nog wat info opdoen.
Een 18pk motor is voor het rally gebeuren echt veel te weinig, ik wil er wel een 29 pk blok in hebben, kortom een moderne motor met een moderne bak.
Hoe zit het met de ombouw? Het moet dan natuurlijk weer op 12 v, of kan het ook gewoon op 6 v blijven? en hoe zit het met de remmen, ik kan mij voorstellen dat ipv het rode systeem het geheel omgebouwd moet worden naar groen, ivm de schijfremmen die eraan zitten.
Kortom heeft iemand tips?
Ik weet dat er mensen zijn die het misschien zonde vinden, maar op dit moment staat de eend ook al stil in een veld weg te rotten. En ik ben altijd van mening geweest dat je een auto moet gebruiken waarvoor hij bedoeld is, nu is rally nu misschien niet het goede voorbeeld, maar ik ben wel iemand die bereid is de auto te gaan gebruiken en hem bruikbaar te houden!
Nu kan ik via een kennis in Frankrijk waarschijnlijk voor weinig een begin 60-er jaren eend aanschaffen. details hoor ik nog, maar de prijs is voor mij erg interessant.
Affijn, voordat ik hiertoe overga wil ik nog wat info opdoen.
Een 18pk motor is voor het rally gebeuren echt veel te weinig, ik wil er wel een 29 pk blok in hebben, kortom een moderne motor met een moderne bak.
Hoe zit het met de ombouw? Het moet dan natuurlijk weer op 12 v, of kan het ook gewoon op 6 v blijven? en hoe zit het met de remmen, ik kan mij voorstellen dat ipv het rode systeem het geheel omgebouwd moet worden naar groen, ivm de schijfremmen die eraan zitten.
Kortom heeft iemand tips?
Ik weet dat er mensen zijn die het misschien zonde vinden, maar op dit moment staat de eend ook al stil in een veld weg te rotten. En ik ben altijd van mening geweest dat je een auto moet gebruiken waarvoor hij bedoeld is, nu is rally nu misschien niet het goede voorbeeld, maar ik ben wel iemand die bereid is de auto te gaan gebruiken en hem bruikbaar te houden!
-
- Heavy user
- Berichten: 2523
- Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 19:27
-
- Regelmatige poster
- Berichten: 472
- Lid geworden op: vr 30 dec, 2005 22:25
- Locatie: s heerenbroek
ja idd je schaft een cassis met kenteken aan. en bouwt daar de 60er koets op.
zet er een visa blok in.
met snellere nokkenas en lichter vliegwiel.
of moet het soms origineel blijven??
zet er een visa blok in.
met snellere nokkenas en lichter vliegwiel.
of moet het soms origineel blijven??
NO LIFE LIKE LOW LIFE
het leven is als een neus haal eruit wat erin zit.
burn your rubber not your soul...
www.thespitfire.zijnalbums.nl
het leven is als een neus haal eruit wat erin zit.
burn your rubber not your soul...
www.thespitfire.zijnalbums.nl
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 856
- Lid geworden op: vr 23 dec, 2005 09:19
- Locatie: Enschede
- Contacteer:
-
- Heavy user
- Berichten: 2523
- Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 19:27
- Tom Duckpower
- Moderator
- Berichten: 4097
- Lid geworden op: za 19 jul, 2003 19:50
- Locatie: Berkel-Enschot
- Contacteer:
blok en bak moeten gewoon om te bouwen zijn.
idd moet je dan ook je remsysteem herzien, ivm de schijven (die LHM hebben in de leidingen).
Of je zou een trommelbak moeten gebruiken.
Immers zijn de schijven pas vanaf 1982 gebruikt.
Deze eenden doen ook alles op 12volt
Verder hoef je dan denk ik alleen de accu en de dynamo te veranderen, als je naar 12v gaat.
bedrading moet geen probleem opleveren heb ik het idee.
idd moet je dan ook je remsysteem herzien, ivm de schijven (die LHM hebben in de leidingen).
Of je zou een trommelbak moeten gebruiken.
Immers zijn de schijven pas vanaf 1982 gebruikt.
Deze eenden doen ook alles op 12volt
Verder hoef je dan denk ik alleen de accu en de dynamo te veranderen, als je naar 12v gaat.
bedrading moet geen probleem opleveren heb ik het idee.
1986 2CV6 Special Pick Up
1964 Solex Oto Van Der Heem
2003 Audi A2 1.4i
2022 Stromer ST3 Pinion Deep Black
1964 Solex Oto Van Der Heem
2003 Audi A2 1.4i
2022 Stromer ST3 Pinion Deep Black
-
- Heavy user
- Berichten: 2523
- Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 19:27
-
- Regelmatige poster
- Berichten: 260
- Lid geworden op: ma 23 jan, 2006 18:09
- Locatie: eindhoven
De vervangingschassis zijn in ieder geval allemaal hetzelfde. Wat niet wil zeggen dat je dan de goede te pakken hebt. Op het vervangingschassis voor onze mehari zitten bv niet de draadgaten voor de accubak. Ook de bevestigingspunten voor de veerpotten kloppen niet.
Het is wel het standaard rdw gekeurd chassis van de graaf.
Het is wel het standaard rdw gekeurd chassis van de graaf.
- Maikel
- Regelmatige poster
- Berichten: 203
- Lid geworden op: wo 7 jul, 2004 18:07
- Locatie: Ergens in Brabant
Ombouw lijkt me niet zo'n probleem, je zult wel om moeten naar 12V, dus let even op alle lampjes die je in de auto hebt ( ook je dashboard verlichting etc ).
Verder vraag ik me af of je wel door de ralley keuring heen gaat komen. Zo weet ik dat b.v. de tulpen ralley vrij strikt is qua leeftijd en originaliteit van je auto.
Het fijne weet ik er niet van, maar wellicht wel even handig dat uit te zoeken voor je een hele auto gaat ombouwen.
Verders zou ik zeggen lekker doen, iedere eend gered is er weer een !
En mocht je nog iemand zoeken voor je 18pk motor en bak + alle toebehoren .. ik ben zeker geintresseerd !
Verder vraag ik me af of je wel door de ralley keuring heen gaat komen. Zo weet ik dat b.v. de tulpen ralley vrij strikt is qua leeftijd en originaliteit van je auto.
Het fijne weet ik er niet van, maar wellicht wel even handig dat uit te zoeken voor je een hele auto gaat ombouwen.
Verders zou ik zeggen lekker doen, iedere eend gered is er weer een !
En mocht je nog iemand zoeken voor je 18pk motor en bak + alle toebehoren .. ik ben zeker geintresseerd !
some got it, some eend
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 856
- Lid geworden op: vr 23 dec, 2005 09:19
- Locatie: Enschede
- Contacteer:
Ik moet eerst even kijken of het wat is, foto's krijg ik vandaag of morgen, dan weet ik wat er aan gedaan moet worden, dan kan ik eens kijken en navraag doen wat kan en mag en dan eens uit gaan rekenen wat dat gaat kosten, ook niet onbelangrijk.Maikel schreef:Ombouw lijkt me niet zo'n probleem, je zult wel om moeten naar 12V, dus let even op alle lampjes die je in de auto hebt ( ook je dashboard verlichting etc ).
Verder vraag ik me af of je wel door de ralley keuring heen gaat komen. Zo weet ik dat b.v. de tulpen ralley vrij strikt is qua leeftijd en originaliteit van je auto.
Het fijne weet ik er niet van, maar wellicht wel even handig dat uit te zoeken voor je een hele auto gaat ombouwen.
Verders zou ik zeggen lekker doen, iedere eend gered is er weer een !
En mocht je nog iemand zoeken voor je 18pk motor en bak + alle toebehoren .. ik ben zeker geintresseerd !
En dan komt de beslissing wel. Je bent altijd veel te snel geneigd te zeggen, da's niet duur, dat doe ik wel, maar dan komt de rest nog
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 609
- Lid geworden op: zo 8 jan, 2006 23:32
- Locatie: België
- Contacteer:
-
- Addicted user
- Berichten: 5836
- Lid geworden op: vr 21 jan, 2005 11:23
- Locatie: Den Bosch
- Contacteer:
yep orginaliteit is belangrijk, maar wel orginaliteit in de geest van rally rijden van dat tijdperk. Dus als er eenden mee reden die omgebouwd waren naar 12V dan is het orgineel rally specs van dat tijdperk en mag het nu ook. Dus belangrijk is uit te zoeken wat er in die tijd allemaal gedaan werd met de 2cv om rally mee te rijden.
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 856
- Lid geworden op: vr 23 dec, 2005 09:19
- Locatie: Enschede
- Contacteer:
Ik heb absoluut het plan om in de toekomst hier aan mee te doen.
Originaliteit is erg belangrijk dat klopt. Ik heb ook zitten denken om inderdaad een vroeg 602 cc blokje erin te zetten, met enkeltraps carburateur, dan kom je ook al een heel eind. Maar goed, alles staat en valt een beetje met de staat van de auto, als het chassis al vervangen moet worden, dan blijft er eigenlijk te weinig geld over om de rest van de auto echt goed aan te pakken. Dus eerst maar eens even afwachten, dan de kosten berekenen en zien hoe ver we komen.
Originaliteit is erg belangrijk dat klopt. Ik heb ook zitten denken om inderdaad een vroeg 602 cc blokje erin te zetten, met enkeltraps carburateur, dan kom je ook al een heel eind. Maar goed, alles staat en valt een beetje met de staat van de auto, als het chassis al vervangen moet worden, dan blijft er eigenlijk te weinig geld over om de rest van de auto echt goed aan te pakken. Dus eerst maar eens even afwachten, dan de kosten berekenen en zien hoe ver we komen.
- Jeroen-citroen
- Moderator
- Berichten: 2662
- Lid geworden op: ma 3 jul, 2006 10:38
- Locatie: Amsterdam