Ik heb net even wat rondgesurf en kwam terecht bij dhrc dutch historci rally club.
Dat is erg interessant, vooral ook een aantal andere evenementen waarbij auto's tot 1981 toegelaten zijn!
Ik heb ook al wel wat nadelen ontdekt, oa dat het bij sommige rally's niet toegestaan is persoonlijke sponsors op de auto te krijgen en daar steekt het hem ook een beetje. Dus ik heb wat informatie aangevraagd, ook van een aantal andere rally's en clubs om eens te kijken wat haalbaar is en wat niet.
Want laten we eerlijk zijn, er is een winter trial waarbij ik mee zou kunnen doen in 2008 volgens hun toelatingseisen, maar de kosten zijn wel 3500 euro voor deelname, en daar komen dan de kosten voor de auto en navigatiemateriaal nog bij zoals een tripmaster van zo'n ongeveer 500 euro.
Dus dan praat je misschien wel in totaal over kosten van 5000 euro, dat is niet iets wat ik zomaar neer kan leggen op tafel 'helaas' maar ik denk dat dat voor velen van ons teld. Gelukkig zijn er ook evenementen die betaalbaarder zijn, van zo'n 100 euro tot zo'n 700 euro over 1 of meerdere dagen.
Ik kijk ook naar deze evenementen vanuit een organisatorisch oogpunt. Immers wil ik volgend jaar via 2CV club Twente de twente Raid weer terug laten keren. Dit moet het rally spectakel gaan worden voor citroen rijdend nederland of erbuiten...
Of dat echt gaat lukken weet ik niet, maar we kunnen het proberen