van 18 pk naar 29 pk?
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 856
- Lid geworden op: vr 23 dec, 2005 09:19
- Locatie: Enschede
- Contacteer:
Is prima!
Ik heb net even wat rondgesurf en kwam terecht bij dhrc dutch historci rally club.
Dat is erg interessant, vooral ook een aantal andere evenementen waarbij auto's tot 1981 toegelaten zijn!
Ik heb ook al wel wat nadelen ontdekt, oa dat het bij sommige rally's niet toegestaan is persoonlijke sponsors op de auto te krijgen en daar steekt het hem ook een beetje. Dus ik heb wat informatie aangevraagd, ook van een aantal andere rally's en clubs om eens te kijken wat haalbaar is en wat niet.
Want laten we eerlijk zijn, er is een winter trial waarbij ik mee zou kunnen doen in 2008 volgens hun toelatingseisen, maar de kosten zijn wel 3500 euro voor deelname, en daar komen dan de kosten voor de auto en navigatiemateriaal nog bij zoals een tripmaster van zo'n ongeveer 500 euro.
Dus dan praat je misschien wel in totaal over kosten van 5000 euro, dat is niet iets wat ik zomaar neer kan leggen op tafel 'helaas' maar ik denk dat dat voor velen van ons teld. Gelukkig zijn er ook evenementen die betaalbaarder zijn, van zo'n 100 euro tot zo'n 700 euro over 1 of meerdere dagen.
Ik kijk ook naar deze evenementen vanuit een organisatorisch oogpunt. Immers wil ik volgend jaar via 2CV club Twente de twente Raid weer terug laten keren. Dit moet het rally spectakel gaan worden voor citroen rijdend nederland of erbuiten...
Of dat echt gaat lukken weet ik niet, maar we kunnen het proberen
Ik heb net even wat rondgesurf en kwam terecht bij dhrc dutch historci rally club.
Dat is erg interessant, vooral ook een aantal andere evenementen waarbij auto's tot 1981 toegelaten zijn!
Ik heb ook al wel wat nadelen ontdekt, oa dat het bij sommige rally's niet toegestaan is persoonlijke sponsors op de auto te krijgen en daar steekt het hem ook een beetje. Dus ik heb wat informatie aangevraagd, ook van een aantal andere rally's en clubs om eens te kijken wat haalbaar is en wat niet.
Want laten we eerlijk zijn, er is een winter trial waarbij ik mee zou kunnen doen in 2008 volgens hun toelatingseisen, maar de kosten zijn wel 3500 euro voor deelname, en daar komen dan de kosten voor de auto en navigatiemateriaal nog bij zoals een tripmaster van zo'n ongeveer 500 euro.
Dus dan praat je misschien wel in totaal over kosten van 5000 euro, dat is niet iets wat ik zomaar neer kan leggen op tafel 'helaas' maar ik denk dat dat voor velen van ons teld. Gelukkig zijn er ook evenementen die betaalbaarder zijn, van zo'n 100 euro tot zo'n 700 euro over 1 of meerdere dagen.
Ik kijk ook naar deze evenementen vanuit een organisatorisch oogpunt. Immers wil ik volgend jaar via 2CV club Twente de twente Raid weer terug laten keren. Dit moet het rally spectakel gaan worden voor citroen rijdend nederland of erbuiten...
Of dat echt gaat lukken weet ik niet, maar we kunnen het proberen
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 749
- Lid geworden op: zo 23 mei, 2004 17:48
Als je bijvoorbeeld mijn eend neemt, die komt uit 1978, dan heeft die meer pk's als een "normale" eend. En een enkeltraps carbarateur zorgt volgens mij voor meer toeren dus (meestal) een hogere topsnelheid, en een groter acceleratievermogen, tenminste wat bij mij het geval is. Natuurlijk heb je heel goed ingereden/afgestelde standaard motortjes, maar die van mij rijdt toch redelijk door .
Dus als je tot 1981 mag rondkijken, kan je best een leuk "snel" eendje kopen ..
En waarschijnlijk een AM2 blok erin leggen mag vast ook wel uit die tijd, want toen gebeurde dat vast ook al wel.
De prijzen vallen me trouwens wel wat tegen om aan een rally deel te nemen zeg! Dan zou ik gewoon wat meer meetings bezoeken en zelf wat meer gaan reizen door EU en verder... Kan je meer (en langer als het goed is) van je geld genieten .
Succes!
Frank
Dus als je tot 1981 mag rondkijken, kan je best een leuk "snel" eendje kopen ..
En waarschijnlijk een AM2 blok erin leggen mag vast ook wel uit die tijd, want toen gebeurde dat vast ook al wel.
De prijzen vallen me trouwens wel wat tegen om aan een rally deel te nemen zeg! Dan zou ik gewoon wat meer meetings bezoeken en zelf wat meer gaan reizen door EU en verder... Kan je meer (en langer als het goed is) van je geld genieten .
Succes!
Frank
Restauratie; draad weer aan het oppakken...
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 856
- Lid geworden op: vr 23 dec, 2005 09:19
- Locatie: Enschede
- Contacteer:
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 856
- Lid geworden op: vr 23 dec, 2005 09:19
- Locatie: Enschede
- Contacteer:
Ik krijg net een mailtje van de DHRC binnen
De leeftijdsgrens voor rallies zal waaschijnlijk blijven steken op 1979.
Dit in verband met introductie 4x4 en electronica in auto's.
Je kunt in principe elke oude auto ouder dan 1979 gebruiken.
Een Fiva kaart is slechts voor enkele grote rallies verplicht.
Voor andere rallies dient je auto alleen te voldoen aan de eisen gesteld in de nieuwe NRR.
http://www.dhrc.nl/default.asp?link=rallyinfo/NRR.pdf
kortom...shit....in geval van mijn huidige auto, maar wel erg begrijpbaar.
De leeftijdsgrens voor rallies zal waaschijnlijk blijven steken op 1979.
Dit in verband met introductie 4x4 en electronica in auto's.
Je kunt in principe elke oude auto ouder dan 1979 gebruiken.
Een Fiva kaart is slechts voor enkele grote rallies verplicht.
Voor andere rallies dient je auto alleen te voldoen aan de eisen gesteld in de nieuwe NRR.
http://www.dhrc.nl/default.asp?link=rallyinfo/NRR.pdf
kortom...shit....in geval van mijn huidige auto, maar wel erg begrijpbaar.
- Jeroen-citroen
- Moderator
- Berichten: 2662
- Lid geworden op: ma 3 jul, 2006 10:38
- Locatie: Amsterdam
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 856
- Lid geworden op: vr 23 dec, 2005 09:19
- Locatie: Enschede
- Contacteer:
Ik heb weer wat meer bruikbare informatie gekregen.
Technische gegevens voor de auto's.
Je mag een andere motor plaatsen en ander technische verbeteringen aanbrengen, mits het gelijk staat aan de periode waarin dit ook gebeurde.
Het staat voor het bouwjaar +7 jaar dat betekend dus dat ik het 602cc blokje + bak wat in de ami zat in de eend zou mogen gooien!
Verder moet alles inderdaad origineel zijn, stoelen, interieur, ophanging motor, ontsteking etc..
ombouw naar 12v is ook toegestaan!
Technische gegevens voor de auto's.
Je mag een andere motor plaatsen en ander technische verbeteringen aanbrengen, mits het gelijk staat aan de periode waarin dit ook gebeurde.
Het staat voor het bouwjaar +7 jaar dat betekend dus dat ik het 602cc blokje + bak wat in de ami zat in de eend zou mogen gooien!
Verder moet alles inderdaad origineel zijn, stoelen, interieur, ophanging motor, ontsteking etc..
ombouw naar 12v is ook toegestaan!
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 856
- Lid geworden op: vr 23 dec, 2005 09:19
- Locatie: Enschede
- Contacteer:
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 982
- Lid geworden op: vr 18 mar, 2005 22:24
- Locatie: Marknesse (n.o.p)
Ik snap even niet waarom je plotseling aan andere "grote" rallys met een oude eend mee wil doen...
Ik bedoel de Twente raid was toch perfect?
Je kan zelf toch ook een raid opzetten? die kost je geen 5000 euries...
zeg me waar je heen wilt en ik stippel wel een rally voor je uit die je nog lang zal heugen.
maar ik blijf je succes wensen.
oja Boudewijn in Beesd heeft ook zo'n eend staan.
Ik bedoel de Twente raid was toch perfect?
Je kan zelf toch ook een raid opzetten? die kost je geen 5000 euries...
zeg me waar je heen wilt en ik stippel wel een rally voor je uit die je nog lang zal heugen.
maar ik blijf je succes wensen.
oja Boudewijn in Beesd heeft ook zo'n eend staan.
met eendige groeten,
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 856
- Lid geworden op: vr 23 dec, 2005 09:19
- Locatie: Enschede
- Contacteer:
Nou de reden van die grote rallies is omdat hij mij gewoon wel leuk lijkt in 'competatief' verband zo'n rally te rijden. Met een oude eend tussen al dat grote dure spul te rijden en ze weg te rijden
Ik hou zowiezo erg van oude auto's en vind het gewoon erg leuk om daartussen te kunnen rijden met een eend. Maar inderdaad de Twente Raid is en blijft ook geweldig en wordt volgend jaar weer waanzinnig!
Dus schrijf maar vast het tweede weekend van november in je agenda, dan is hij er weer, groter dan ooit!
maar nog even een update, geen foto's voorlopig, want de eigenaar is afgelopen weekend gevallen en ligt nu met een gebroken heup in het ziekenhuis. Maar over anderhalve maand ga ik dus zelf kijken.
En mocht het niet lukken met rallies dan heb ik altijd nog een leuk restauratieprojectje desnoods
Trouwens dit weekend nog de puzzelrit, dus heb je zin om naar Twente te komen....
Ik hou zowiezo erg van oude auto's en vind het gewoon erg leuk om daartussen te kunnen rijden met een eend. Maar inderdaad de Twente Raid is en blijft ook geweldig en wordt volgend jaar weer waanzinnig!
Dus schrijf maar vast het tweede weekend van november in je agenda, dan is hij er weer, groter dan ooit!
maar nog even een update, geen foto's voorlopig, want de eigenaar is afgelopen weekend gevallen en ligt nu met een gebroken heup in het ziekenhuis. Maar over anderhalve maand ga ik dus zelf kijken.
En mocht het niet lukken met rallies dan heb ik altijd nog een leuk restauratieprojectje desnoods
Trouwens dit weekend nog de puzzelrit, dus heb je zin om naar Twente te komen....