richtingaanwijzer

Alles in, over, rond en op de koets.
Plaats reactie
Maaikie
Eend ontdekker
Eend ontdekker
Contacteer:

richtingaanwijzer

Bericht door Maaikie » za 7 okt, 2006 14:57

hey allemaal,

Ik weet niet goed waar ik het moet plaatsen, maar aangezien het in mijn autootje zit dacht ik het maar hier neer te zetten...:)

Het gaat om het volgende, ik vermoed dat het bij iedereen zo is, maar mijn richtingaanwijzerdingetje (het gehele apparaat dat aan de stuurkolom vastzit) valt er regelmatig af. Ik ben niet zo groot dus heb er minder last van, maar mijn vriend ragt er regelmatig met zijn knie tegenaan waardoor het los komt te hangen...

Is dat nou vast te zetten of is dat tegen te gaan. Ik had al eerder op het forum verteld dat soms mijn knipper naar rechts dienst weigert, en het lijkt erop dat als hij met zijn grote benen dat knipperstaafje eraf heeft gestoten het knippertje het niet doet?

Druk ik mezelf een beetje duidelijk uit zo...? Moeilijk te omschrijven....vind ik...

Dan natuurlijk de onvermijdelijke vraag...wááróm zit dat eigenlijk niet vast...

Groetjes, Maaikie
Kingfisher Sky Celliste
29/10 Tivoli Utrecht- 3/12 De Boerderij Z'Meer - 29/12 013 Tilbug

2cv6 Special 1982 Blue Lagune(In restauratie)

Robbert.
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Contacteer:

Bericht door Robbert. » za 7 okt, 2006 16:36

Waarom hij niet vast zit? Waarschijnlijk vanwege het goedkope productieproces (vast schroeven kost meer tijd), en als gemak voor de gebruiker; vergelijkbaar met de makkelijk demontabele spatborden.

Zelf zat ik ook met het probleem dat ik hem er regelmatig afstootte. Wat je kunt doen is de behuizing erafhalen en dan met een hamer voorzichtig het plaatje waar de behuizing opklemt een beetje richting de stuurbuis te 'timmeren'. De behuizing gaat er dan moeilijker op maar evenmin zo makkelijk af.

Wat betreft het weigeren van de schakelaar voor rechtsaf; zelf heb ik hiermee ook altijd problemen gehad. Wat bij mij hielp was het knipperlicht in 'een ruk aandoen' dus vrij snel omhoog duwen i.p.v. geleidelijk.
Betere oplossing is het om de behuizing even uitelkaar te halen en het veertje wat slapper te maken.

Uiteindelijk zal het resultaat nooit 100 procent zijn, wat bij mij in ieder geval het geval is, maar je kunt een hoop verbeteren.

Robbert
2CV6 Spécial 1981 - Rouge de Castille - GS-30-PK
Foto's

Maaikie
Eend ontdekker
Eend ontdekker
Contacteer:

Bericht door Maaikie » za 7 okt, 2006 17:24

Robbert... schreef:Waarom hij niet vast zit? Waarschijnlijk vanwege het goedkope productieproces (vast schroeven kost meer tijd), en als gemak voor de gebruiker; vergelijkbaar met de makkelijk demontabele spatborden.

Zelf zat ik ook met het probleem dat ik hem er regelmatig afstootte. Wat je kunt doen is de behuizing erafhalen en dan met een hamer voorzichtig het plaatje waar de behuizing opklemt een beetje richting de stuurbuis te 'timmeren'. De behuizing gaat er dan moeilijker op maar evenmin zo makkelijk af.

Wat betreft het weigeren van de schakelaar voor rechtsaf; zelf heb ik hiermee ook altijd problemen gehad. Wat bij mij hielp was het knipperlicht in 'een ruk aandoen' dus vrij snel omhoog duwen i.p.v. geleidelijk.
Betere oplossing is het om de behuizing even uitelkaar te halen en het veertje wat slapper te maken.

Uiteindelijk zal het resultaat nooit 100 procent zijn, wat bij mij in ieder geval het geval is, maar je kunt een hoop verbeteren.

Robbert
aha..dus er zit geen diepere betekenis achter het feit dat de schakelaar niet vast zit...had alweer allerlei romantisch historische dingen bedacht..dan had die kip toch op je schoot meegekunt als je eieren, wijn, geiten én kippen aan het vervoeren bent als Franse boer...:lol:

Het viel me op als hij eraf is gevallen idd de knipper rechts het minder goed doet..maar ergens anders had ik het hier op het forum ook al gemeld en daar vertelden ze iets over massa..het valt namelijk op, dat als ik gas geef hij het weer prima doet...maar mijn eendendok kon zo gauw niets vinden...maar dacht het zeker even te melden omdat het me opviel dat het 'lijkt' samen te gaan...

vind het nog steeds wel een mysterie dat ik het alleen rechtsaf heb...

en toch jammer dat er niet een diepere romantische achtergrond aan het losvallen van de schakelaar zit....ik houd het toch maar op dat het zo handig was op het plattenland ipv dat het goedkoper was om één schroefje eraf te houden..:lol:

thanx Robbert!
Kingfisher Sky Celliste

Charlie
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster

Bericht door Charlie » za 7 okt, 2006 22:33

hhahahaa
om te voorkomen dat het "staafje"van je richtingaanwijzer breekt is het verstandig om dicht bij het stuurhuis de richtingaanwijzer te bedienen
dan kan je met je duim de schakelaar tegen houden en met je wijsvinger het staafje bedienen :shock:

Als het staafje er toch een keer afbreekt kan je er makkelijk een parker indraaien dan kan je toch vrij makkelijk de ra bedienen en stoot je er ook minder tegenaan. :wink:

Maaikie
Eend ontdekker
Eend ontdekker
Contacteer:

Bericht door Maaikie » za 7 okt, 2006 22:36

of mijn vriend moet gewoon beter opletten als hij mijn autootje instapt....dát zou een nog betere oplossing zijn :lol:

maar ik ga wel eens kijen of ik m iets beter kan vastzetten...thanx!
Kingfisher Sky Celliste

Charlie
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster

Bericht door Charlie » za 7 okt, 2006 22:37

okeej
een breek geval komt ook vaak voor als de ra nog naar onder (links)staat terwijl je uit of instapt :oops:

tuurlijk moet je vriend voorzichtig zjn als ie in JOUW Wolkje rijdt
sterker nog HIJ MOET UITERSTVOORZICHTIG ZIJN :wink:
het is toch een hele eer als er iemand in andermans eend MAG rijden
(net zoiets als de laatste rolo) :D

Robbert.
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Contacteer:

Bericht door Robbert. » zo 8 okt, 2006 15:22

dit plastic staafje heb ik een tijd geleden vervangen door een exemplaar vergelijkbaar met de lichtschakelaar, dus van metaal. Is degelijker en bedient fijner.

Deze passen gewoon in de zelfde schakelaarbehuizing, met een beetje bij schuren gaat het wat soepeler.

Volgens mij is dit soort schakelaar afkomstig van de 2cv's uit de jaren zestig.
2CV6 Spécial 1981 - Rouge de Castille - GS-30-PK
Foto's

thomaaas
Heavy user
Heavy user

Bericht door thomaaas » zo 15 okt, 2006 21:42

Nej juh hij zit gewoon los omdat dat zo charmant is!!!

Als je vriend 't zo moeilijk vind om in te stappen moet ie eerst de richtingaanwijzer eraf halen en dán instappen. Gaattie ook niet stuk. Overigens, bij burton hebben ze een heel vernuftig wijzertje:

eentje van aluminium
Heavy Metal Speed Eend!!!
MyAmi Spring Break

Punky
Addicted user
Addicted user
Contacteer:

Bericht door Punky » ma 16 okt, 2006 00:16

Die heb ik erin zitten. Fijn ding, was laatst alleen op bij BCC. :roll:
PuNk RoCK LosEr

2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!

THE SPITFIRE
Regelmatige poster
Regelmatige poster

Bericht door THE SPITFIRE » ma 16 okt, 2006 17:17

je moet dat hele kastje lospaken van je stuurstang.
dan zie je een moertje zitten die iets los draaien.
knipperlicht kastje erbij tussen en dan het moertje weer vast draaien .
ik heb er ook last van gehad. zit nu zo vast als een huis.
NO LIFE LIKE LOW LIFE
het leven is als een neus haal eruit wat erin zit.
burn your rubber not your soul...
www.thespitfire.zijnalbums.nl

Plaats reactie