Dat de remmen gelijk op het differentieel zitten kan niet beter uitkomen omdat me dat ook een pak werk bespaart. Het originele plan met het moto blok steunde op het feit dat EEN motorblok via ketting het originele vespa differentieeltje aan zou drijven.
Gezien de standaard trommelremmetjes niet zouden voldoen en ik gegoten scootervelgen ga gebruiken ipv de geperste vespacar velgen , en het feit dat het draagarmsysteem te zwak , te kort en te smal zou zijn had ik zowiezo al een hoop tekeningen op de pc uitgewerkt met nieuwe draagarmen, brackets voor remklauwen en adapters voor de velgen , ... Dat alles wordt nu een pak vereenvoudigd.
Het blok komt achter de cabine te liggen, met genoeg spatie tussen zodat de gedepaneerde scooters in feite OVER de cilinders komen te staan (in de praktijk zal dit geheel anders uitkomen maar om een idee te schetsen leg ik het zo ff uit) , een ware midmotor layout

De originele cardanwerking van een 2pk zal worden gerespecteerd , de cardans worden wel nog ingekort gezien we met het spoor niet zomaar even vrij zijn , wederom om het zeer eenvoudig voor te stellen zal de ophanging bestaan uit ene driehoekige draagarm die op 2 punten aan het frame scharnierd, de schokbrekers komen horizontaal boven de cardanassen te liggen , ook hier wordt gebruik gemaakt van scootermateriaal
Het enige waar ik nog gene oplossing voor heb is het schakelmechanisme, onderlangs ov bovenlangs de motor, met kabels of met stangen , waar komt het uit in de cabine .... dit wordt nog het grootste probleem wegens duidelijke redenen ...
En inderdaad is een complete 2pk al in mijngedachten gekomen maar ten eerste zitten we hier in belgie met een nazistische keuring, ten tweede is een geit eenvoudigweg te groot (geloof het of niet) , zowel te lang als te breed , ik moet het ding nog kunnen stallen bij mij thuis en hier staan al 4 wagens (het merk van al deze wagens laat ik achterwegen wegens schrik op een lynchpartij

Wat is overigens ook internationaal symbool voor een scooter, de vespa toch