lhm vs dot4
-
- Altijd onstuitbaar, toch abrupt gestopt
- Berichten: 931
- Lid geworden op: zo 9 mar, 2003 20:59
- Locatie: limburg.NL
- Contacteer:
ik, heb de test ook gedaan, dot onderdelen voorzien van lhm vloeistof en dan een maand laten staan. Bij mij was alle rubber van binnen zacht en de dot hoofdremcylinder zat muurvast.
De slangen waren helemaal zacht geworden.
lhm mag dan wel mineraal zijn, maar het is nog steeds een behoorlijk bijtend goedje. (probeer het eens op autolak)
De slangen waren helemaal zacht geworden.
lhm mag dan wel mineraal zijn, maar het is nog steeds een behoorlijk bijtend goedje. (probeer het eens op autolak)
Altijd onstuitbaar, toch abrupt gestopt.
12 november 1975 - 18 juli 2007
http://www.cats-citroen.net
12 november 1975 - 18 juli 2007
http://www.cats-citroen.net
-
- Heavy user
- Berichten: 2930
- Lid geworden op: wo 4 feb, 2004 20:36
- Locatie: amsterdam
alleen heb jij de test dan dus omgekeerd gedaan als dat andre het gedaan heeft. die heeft lhm onderdelen in de dot4 gelegd. als dit nu wel zou kunnen (en volgens andre kan dit) kun je het achter systeem van het oude type laten en schijven voor nemen.
maar ik heb een vriend gesproken die ook een oude dyane heeft en naar aanleiding van zijn ervaringen over het veersysteem en wegligging, denk ik dat het voor mij niet onverstandig is gewoon het nieuwe type wielophanging (en dan dus ook lhm systeem) te gebruiken.
douwe
maar ik heb een vriend gesproken die ook een oude dyane heeft en naar aanleiding van zijn ervaringen over het veersysteem en wegligging, denk ik dat het voor mij niet onverstandig is gewoon het nieuwe type wielophanging (en dan dus ook lhm systeem) te gebruiken.
douwe
Laatst gewijzigd door dyane_maniac op ma 6 nov, 2006 15:53, 1 keer totaal gewijzigd.
die anarchistische ente, 2cv6 special '85, rijdend.
la soixanteneuf, dyane 6 '69 still under construction
la soixanteneuf, dyane 6 '69 still under construction
-
- Altijd onstuitbaar, toch abrupt gestopt
- Berichten: 931
- Lid geworden op: zo 9 mar, 2003 20:59
- Locatie: limburg.NL
- Contacteer:
ik hebgetest wat jij wilt proberen.
Dot onderdelen (remcylinders en slangen) vullen met lhm.
Dat ging bij mij dus niet goed.
Ik was bezig een 62er eend te voorzien van 602cc, en heb door die test besloten een trommel bak te gebruiken.
Dot onderdelen (remcylinders en slangen) vullen met lhm.
Dat ging bij mij dus niet goed.
Ik was bezig een 62er eend te voorzien van 602cc, en heb door die test besloten een trommel bak te gebruiken.
Altijd onstuitbaar, toch abrupt gestopt.
12 november 1975 - 18 juli 2007
http://www.cats-citroen.net
12 november 1975 - 18 juli 2007
http://www.cats-citroen.net
-
- Heavy user
- Berichten: 2930
- Lid geworden op: wo 4 feb, 2004 20:36
- Locatie: amsterdam
ja maar je kunt toch ook een schijvenbak monteren en achter alles origineel te laten (dus met slangen ipv die spiraal) en het systeem dan wel vullen met dot4 dan zou je dus een probleem kunnen krijgen met de rubbers van de remklauwen voor. je gebruikt dus voor alles behalve de remkauwen dot4 onderdelen EN vloeistof.
de HRC kun je dan ook dot4 laten.
zoals jij het beschrijft zou je een probleem kunnen krijgen achter (dot4 onderdelen achter maar lHM in het systeem
douwe
de HRC kun je dan ook dot4 laten.
zoals jij het beschrijft zou je een probleem kunnen krijgen achter (dot4 onderdelen achter maar lHM in het systeem
douwe
die anarchistische ente, 2cv6 special '85, rijdend.
la soixanteneuf, dyane 6 '69 still under construction
la soixanteneuf, dyane 6 '69 still under construction
-
- Altijd onstuitbaar, toch abrupt gestopt
- Berichten: 931
- Lid geworden op: zo 9 mar, 2003 20:59
- Locatie: limburg.NL
- Contacteer:
ik vraag me af of dat goed gaat, dot 4 is aanmerkelijk agressiever als lhm, ik weet niet of de lhm rubbers dat uithouden.
Trouwens, dat weet ik wel, dat gaat niet goed.
Menigeen heeft z'n remvloeistof bijgevuld met dot4 remolie, en dan gaat na verloop van tijd de hrc lekken, de olie loopt dan zo de voetenbak in, dus dat gaat ook niet goed.
ergo conclusio, het zijn remmen, niet kloten en hopen maar goed doen en zeker weten.
Trouwens, dat weet ik wel, dat gaat niet goed.
Menigeen heeft z'n remvloeistof bijgevuld met dot4 remolie, en dan gaat na verloop van tijd de hrc lekken, de olie loopt dan zo de voetenbak in, dus dat gaat ook niet goed.
ergo conclusio, het zijn remmen, niet kloten en hopen maar goed doen en zeker weten.
Altijd onstuitbaar, toch abrupt gestopt.
12 november 1975 - 18 juli 2007
http://www.cats-citroen.net
12 november 1975 - 18 juli 2007
http://www.cats-citroen.net
-
- Heavy user
- Berichten: 2930
- Lid geworden op: wo 4 feb, 2004 20:36
- Locatie: amsterdam
juistem, dat ga ik ook doen (zie al eerder berichtje hier) LHM is in mijn geval het makkelijkste en goedkoopste. ik kan het altijd nog een keer weer terugbouwen naar battaurs/frotteurs en dot4catscit schreef:ergo conclusio, het zijn remmen, niet kloten en hopen maar goed doen en zeker weten.
douwe
die anarchistische ente, 2cv6 special '85, rijdend.
la soixanteneuf, dyane 6 '69 still under construction
la soixanteneuf, dyane 6 '69 still under construction
-
- Heavy user
- Berichten: 2930
- Lid geworden op: wo 4 feb, 2004 20:36
- Locatie: amsterdam
ik had al gebeld, maar dat gaat niet lukken. waarom weet ik niet meer, maar ze komen er niet. helaas.Jaspersch schreef:Hoi Douwe,
Op je weblog las ik dat je op zoek bent naar goede schuifraamrubbers. Wist je dat de Eendengarage in Eindhoven bezig is ze te maken? 'k Weet alleen niet of ze ze ook al hebben.
http://www.eendengarage.com/dyane_onderdelen.htm
IN ONTWIKKELING:
Schuifraamrubbers dyane voordeur
dus.... ;-)
douwe
die anarchistische ente, 2cv6 special '85, rijdend.
la soixanteneuf, dyane 6 '69 still under construction
la soixanteneuf, dyane 6 '69 still under construction
Ook ik wil een schijvenbak gaan inbouwen, en de rest voor lhm geschikt gaan maken.
Maar zit een beetje tegen dat handremmechanisme aan te hikken.
Nu las ik dat er schijnbaar toch wel wat meer alternatieven zijn om dit op te lossen dan een extra balkje op het chassis te gaan lassen hiervoor;
Groet, Ronald
Maar zit een beetje tegen dat handremmechanisme aan te hikken.
Nu las ik dat er schijnbaar toch wel wat meer alternatieven zijn om dit op te lossen dan een extra balkje op het chassis te gaan lassen hiervoor;
Mijn vraag: hebben meer mensen dit gedaan? En hoe dan?In plaats van het nieuwe handrem mechanisme, war ik geen ruimte voor had,
heb ik de handremkabels aangepast zodat ik het oude mechanisme kan blijven gebruiken.
Groet, Ronald
-
- Regelmatige poster
- Berichten: 331
- Lid geworden op: za 11 okt, 2003 14:39
- Locatie: Ophemert
- Contacteer:
2cv remklauw dot 4
Heel oud topic ik weet het.
Maar ondertussen zijn er revisiesetjes voor de remklauwen van de 2cv voor het dot4 systeem. Voor speciale doeleinden met name voor de racerij.
http://www.lepatron.nl/catalog/product_ ... 2100000207
Maar ondertussen zijn er revisiesetjes voor de remklauwen van de 2cv voor het dot4 systeem. Voor speciale doeleinden met name voor de racerij.
http://www.lepatron.nl/catalog/product_ ... 2100000207
Met vriendelijke groet G. vd Bergh.
https://lepatron.nl/webshop/
https://lepatron.nl/webshop/
- André Post
- Heavy user
- Berichten: 2172
- Lid geworden op: vr 8 apr, 2005 20:27
- Locatie: Beverwijk
In mijn ervaring hebben de LHM rubbers geen probleem met DOT4 maar ontstaan de problemen door het mengen van deze producten.
Ik heb jaren gereden met een frankenstein systeem opgebouwd met LHM cilinders en het oude type DOT remleidingen en slangen.
Dit was uit onwil om alles om te bouwen.
Dat zit nog steeds zo 18 jaar later maar nu met silicone remvloeistof.
Natuurlijk had ik dat daarvoor wel getest door een ring uit een remklauw enkele weken in de DOT4 te laten liggen.
Maar, materiaal wat echt de juiste specificaties heeft zal vast beter zijn.
Ik heb jaren gereden met een frankenstein systeem opgebouwd met LHM cilinders en het oude type DOT remleidingen en slangen.
Dit was uit onwil om alles om te bouwen.
Dat zit nog steeds zo 18 jaar later maar nu met silicone remvloeistof.
Natuurlijk had ik dat daarvoor wel getest door een ring uit een remklauw enkele weken in de DOT4 te laten liggen.
Maar, materiaal wat echt de juiste specificaties heeft zal vast beter zijn.
2CV 18PK 1970, Méhari 1972,
Berlingo 2001 multispace,
2CV6 1987 is naar mijn dochter gegaan.
Honda CX500C 1982 herboren.
Berlingo 2001 multispace,
2CV6 1987 is naar mijn dochter gegaan.
Honda CX500C 1982 herboren.
-
- Regelmatige poster
- Berichten: 331
- Lid geworden op: za 11 okt, 2003 14:39
- Locatie: Ophemert
- Contacteer:
dot 4 LHM
Kan zijn dat er geen problemen optreden, maar volgens de fabrikant zijn het andere rubbers. Deze setjes zijn speciaal voor dot 4.
We hebben ook wel dot 5 silicone verkocht die voor beide systemen te gebruiken is. Maar door de vraag in de racerij hebben we deze setjes speciaal voor DOT 4 samen gesteld.
We hebben ook wel dot 5 silicone verkocht die voor beide systemen te gebruiken is. Maar door de vraag in de racerij hebben we deze setjes speciaal voor DOT 4 samen gesteld.
Met vriendelijke groet G. vd Bergh.
https://lepatron.nl/webshop/
https://lepatron.nl/webshop/