Lek!! (reservewielbak)

Alles in, over, rond en op de koets.
Plaats reactie
bolideend
Beginner
Beginner
Contacteer:

Lek!! (reservewielbak)

Bericht door bolideend » di 24 okt, 2006 17:51

Afgelopen weekend heb ik mijn bolide in de tectyl gezet, nou heb ik ook de reservewielbak lekker ondergesmeerd en toen ik vandaag eens ging kijken hoe droog het geheel was viel het mij op dat er een plasje water in de reservewielbak lag.

Is dit normaal? (ik weet dat eenden niet de meest droge autos zijn maar toch)

en is er iets aan te doen?
ik kan me zo indenken dat een plas water voorin de reservewielbak niet echt optimaal is voor het plaatwerk (hoewel er wel tectyl+owatrol overheen zit nu).

Edit Punky: Naam topic aangepast.

Robbert.
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Contacteer:

Bericht door Robbert. » di 24 okt, 2006 18:57

Een oplossing die niet erg chic is: je kunt op het laagste punt in de reservewielbak een klein gaatje boren. Heeft ie van mij ook maar gek genoeg is dat (nu) overbodig, aangezien ik nooit water in die bak heb staan.

Wat betreft de lekkage, kun je nagaan wat de bron hiervan is? Het meest voor de hand liggend lijkt mij a) lekkage bij de achterruit of b) lekkage onder de kleine achterruitjes aan de zijkant. Het water loopt, als de stijl aan de onderkant een beetje verrot is, via de binnenschermen naar je kofferbak. Zelf heb ik hier ook last van in de zin dat er af en toe kleine straaltjes water onder de achterruitjes weglopen.
2CV6 Spécial 1981 - Rouge de Castille - GS-30-PK
Foto's

Handjes
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster

Bericht door Handjes » di 24 okt, 2006 19:04

Het wil ook wel eens via de achterklep(-scharnier) naar binnen lekken.
La vie est belle.

Basss
Gebruiker
Gebruiker

Bericht door Basss » di 24 okt, 2006 21:39

Bij mij lekt het daar ook een beetje, na een heftige regenbui ligt er soms een klein plasje precies op het laagste punt..
maar regelmatig goed behandelen voorkomt erger.
Bij mij komt het inderdaad, zoals al gezegd, via het scharnier van de kofferklep.. zoals bij zovelen..
Het schanier is NET wat minder breed dan de achterklep zelf en door dat gaatje kan water komen. Dat valt dan precies in je reservewielbak en zoekt dan t laagste punt op, zwaartekracht is dan een vervelend iets :wink:
Een gaatje in de bodem werkt tijdelijk. Ik poets de binnenkant altijd, dik met autopoets, zodat de lak beschermd blijft. Een echte oplossing weet ik niet (heb geen zin om de hoekjes van het scharnier met ducktape af te plakken)
Bassss

Tom Duckpower
Moderator
Contacteer:

Bericht door Tom Duckpower » di 24 okt, 2006 22:13

gaatjes kun je beter niet boren, maar er met een centerpons inslaan ;)

met een boor maak je alleen een gat, en met een centerpons deuk je het omliggende materiaal wat naar binnen, waardoor het beter naar buiten kan lopen.

wat er tegen te doen is...
de kont eraf zagen, zoals ik gedaan heb. maar das voor sommige erg rigoreus... :lol:

achter in de reservewielbak zitten als het goed is 2 rubber stopjes... haal deze er uit. dan heb je in de auto een betere circulatie waardoor de koude en vochtige lucht er als het ware uitgezogen wordt.

Koude lucht is immers zwaarder dan warme lucht, dus de koude lucht bevind zich onder in de eend..

en verder natuurlijk regelmatig controleren op roest en waar nodig bijwerken/behandelen
1986 2CV6 Special Pick Up
1964 Solex Oto Van Der Heem
2003 Audi A2 1.4i
2022 Stromer ST3 Pinion Deep Black

wouter87
Regelmatige poster
Regelmatige poster

Bericht door wouter87 » do 26 okt, 2006 12:14

eff off-topic: niet normaal hoeveel mensen een lekkende eend hebben die van mij komt geen druppel binnen zelfs niet na het wassen als de slang vol op de auto gericht is geweest (heb ik eigenlijk wel een echte eend?? strange!!!) :?
C'est une bonne voiture

bolideend
Beginner
Beginner
Contacteer:

Bericht door bolideend » do 26 okt, 2006 12:33

Bij wassen is het mij ook nooit opgevallen maar nu dus wel. Waarschijnlijk is het door het scharnier naar binnen gekomen want bij de achterraampjes zie ik niks.
Bedankt voor alle tips iig, ik zal er een gaatje in gaan maken denk ik maar, ik heb even overwogen om de kont eraf te zagen maar daar zie ik toch maar vanaf.

thomaaas
Heavy user
Heavy user

Bericht door thomaaas » wo 1 nov, 2006 22:56

Maar je kunt dus niet bij het scharnier iets aanpassen waardoor de eend niet of minder lekt? Das jammer namelijk...

owja, en @wouter 87; ik wil je eend voor een schappelijk bedrag wel lek maken hoor, dan hoor je er weer bij :twisted:
Heavy Metal Speed Eend!!!
MyAmi Spring Break

wouter87
Regelmatige poster
Regelmatige poster

Bericht door wouter87 » do 2 nov, 2006 16:52

nou over dat lek maken moet ik nog even denken. zelf zat ik aan een 7000 eurie te denken (en dan maak ik geen winst!!) 8)
C'est une bonne voiture

catscit
Altijd onstuitbaar, toch abrupt gestopt
Contacteer:

Bericht door catscit » ma 6 nov, 2006 12:00

vaak lekt ook de achterruit, zeker bij de slechted aken die een tijd als enige te koop waren (met de hele fijne ribbel)
Altijd onstuitbaar, toch abrupt gestopt.
12 november 1975 - 18 juli 2007
http://www.cats-citroen.net

CitroenAZU
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Contacteer:

Bericht door CitroenAZU » ma 6 nov, 2006 12:08

Vergeet de ramen niet in de C stijl Daaronder roest een eend vaak en kruipt het water daardoor naar binnen de kofferbak in...
Citrogroeten,
Martijn

Het besteleendregister:
www.citroenazu.nl

thomaaas
Heavy user
Heavy user

Bericht door thomaaas » ma 6 nov, 2006 19:54

Ow k heb nog niet opgemerkt dat daar water doorheen sijpelt, maar dan moet ik zeker even kijken, er zit al een tijdje een hele mooie bel...
Heavy Metal Speed Eend!!!
MyAmi Spring Break

Plaats reactie