Lek!! (reservewielbak)
Lek!! (reservewielbak)
Afgelopen weekend heb ik mijn bolide in de tectyl gezet, nou heb ik ook de reservewielbak lekker ondergesmeerd en toen ik vandaag eens ging kijken hoe droog het geheel was viel het mij op dat er een plasje water in de reservewielbak lag.
Is dit normaal? (ik weet dat eenden niet de meest droge autos zijn maar toch)
en is er iets aan te doen?
ik kan me zo indenken dat een plas water voorin de reservewielbak niet echt optimaal is voor het plaatwerk (hoewel er wel tectyl+owatrol overheen zit nu).
Edit Punky: Naam topic aangepast.
Is dit normaal? (ik weet dat eenden niet de meest droge autos zijn maar toch)
en is er iets aan te doen?
ik kan me zo indenken dat een plas water voorin de reservewielbak niet echt optimaal is voor het plaatwerk (hoewel er wel tectyl+owatrol overheen zit nu).
Edit Punky: Naam topic aangepast.
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 527
- Lid geworden op: vr 23 dec, 2005 18:37
- Locatie: Groningen
- Contacteer:
Een oplossing die niet erg chic is: je kunt op het laagste punt in de reservewielbak een klein gaatje boren. Heeft ie van mij ook maar gek genoeg is dat (nu) overbodig, aangezien ik nooit water in die bak heb staan.
Wat betreft de lekkage, kun je nagaan wat de bron hiervan is? Het meest voor de hand liggend lijkt mij a) lekkage bij de achterruit of b) lekkage onder de kleine achterruitjes aan de zijkant. Het water loopt, als de stijl aan de onderkant een beetje verrot is, via de binnenschermen naar je kofferbak. Zelf heb ik hier ook last van in de zin dat er af en toe kleine straaltjes water onder de achterruitjes weglopen.
Wat betreft de lekkage, kun je nagaan wat de bron hiervan is? Het meest voor de hand liggend lijkt mij a) lekkage bij de achterruit of b) lekkage onder de kleine achterruitjes aan de zijkant. Het water loopt, als de stijl aan de onderkant een beetje verrot is, via de binnenschermen naar je kofferbak. Zelf heb ik hier ook last van in de zin dat er af en toe kleine straaltjes water onder de achterruitjes weglopen.
2CV6 Spécial 1981 - Rouge de Castille - GS-30-PK
Foto's
Foto's
Bij mij lekt het daar ook een beetje, na een heftige regenbui ligt er soms een klein plasje precies op het laagste punt..
maar regelmatig goed behandelen voorkomt erger.
Bij mij komt het inderdaad, zoals al gezegd, via het scharnier van de kofferklep.. zoals bij zovelen..
Het schanier is NET wat minder breed dan de achterklep zelf en door dat gaatje kan water komen. Dat valt dan precies in je reservewielbak en zoekt dan t laagste punt op, zwaartekracht is dan een vervelend iets
Een gaatje in de bodem werkt tijdelijk. Ik poets de binnenkant altijd, dik met autopoets, zodat de lak beschermd blijft. Een echte oplossing weet ik niet (heb geen zin om de hoekjes van het scharnier met ducktape af te plakken)
Bassss
maar regelmatig goed behandelen voorkomt erger.
Bij mij komt het inderdaad, zoals al gezegd, via het scharnier van de kofferklep.. zoals bij zovelen..
Het schanier is NET wat minder breed dan de achterklep zelf en door dat gaatje kan water komen. Dat valt dan precies in je reservewielbak en zoekt dan t laagste punt op, zwaartekracht is dan een vervelend iets

Een gaatje in de bodem werkt tijdelijk. Ik poets de binnenkant altijd, dik met autopoets, zodat de lak beschermd blijft. Een echte oplossing weet ik niet (heb geen zin om de hoekjes van het scharnier met ducktape af te plakken)
Bassss
- Tom Duckpower
- Moderator
- Berichten: 4097
- Lid geworden op: za 19 jul, 2003 19:50
- Locatie: Berkel-Enschot
- Contacteer:
gaatjes kun je beter niet boren, maar er met een centerpons inslaan 
met een boor maak je alleen een gat, en met een centerpons deuk je het omliggende materiaal wat naar binnen, waardoor het beter naar buiten kan lopen.
wat er tegen te doen is...
de kont eraf zagen, zoals ik gedaan heb. maar das voor sommige erg rigoreus...
achter in de reservewielbak zitten als het goed is 2 rubber stopjes... haal deze er uit. dan heb je in de auto een betere circulatie waardoor de koude en vochtige lucht er als het ware uitgezogen wordt.
Koude lucht is immers zwaarder dan warme lucht, dus de koude lucht bevind zich onder in de eend..
en verder natuurlijk regelmatig controleren op roest en waar nodig bijwerken/behandelen

met een boor maak je alleen een gat, en met een centerpons deuk je het omliggende materiaal wat naar binnen, waardoor het beter naar buiten kan lopen.
wat er tegen te doen is...
de kont eraf zagen, zoals ik gedaan heb. maar das voor sommige erg rigoreus...

achter in de reservewielbak zitten als het goed is 2 rubber stopjes... haal deze er uit. dan heb je in de auto een betere circulatie waardoor de koude en vochtige lucht er als het ware uitgezogen wordt.
Koude lucht is immers zwaarder dan warme lucht, dus de koude lucht bevind zich onder in de eend..
en verder natuurlijk regelmatig controleren op roest en waar nodig bijwerken/behandelen
1986 2CV6 Special Pick Up
1964 Solex Oto Van Der Heem
2003 Audi A2 1.4i
2022 Stromer ST3 Pinion Deep Black
1964 Solex Oto Van Der Heem
2003 Audi A2 1.4i
2022 Stromer ST3 Pinion Deep Black
Bij wassen is het mij ook nooit opgevallen maar nu dus wel. Waarschijnlijk is het door het scharnier naar binnen gekomen want bij de achterraampjes zie ik niks.
Bedankt voor alle tips iig, ik zal er een gaatje in gaan maken denk ik maar, ik heb even overwogen om de kont eraf te zagen maar daar zie ik toch maar vanaf.
Bedankt voor alle tips iig, ik zal er een gaatje in gaan maken denk ik maar, ik heb even overwogen om de kont eraf te zagen maar daar zie ik toch maar vanaf.
-
- Altijd onstuitbaar, toch abrupt gestopt
- Berichten: 931
- Lid geworden op: zo 9 mar, 2003 20:59
- Locatie: limburg.NL
- Contacteer:
vaak lekt ook de achterruit, zeker bij de slechted aken die een tijd als enige te koop waren (met de hele fijne ribbel)
Altijd onstuitbaar, toch abrupt gestopt.
12 november 1975 - 18 juli 2007
http://www.cats-citroen.net
12 november 1975 - 18 juli 2007
http://www.cats-citroen.net
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1460
- Lid geworden op: do 13 mar, 2003 16:13
- Locatie: Citroville
- Contacteer: