verlagings project.
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1593
- Lid geworden op: vr 25 nov, 2005 23:48
- Locatie: s heerenbroek
- Contacteer:
in iedergeval niet aan m'n banden
2cv CUSTOM cruiser in de maak, VW spijlbus '66, lowered bug '81
http://charlestontuning.mijnalbums.nl/
http://charlestontuning.mijnalbums.nl/
-
- Altijd onstuitbaar, toch abrupt gestopt
- Berichten: 931
- Lid geworden op: zo 9 mar, 2003 20:59
- Locatie: limburg.NL
- Contacteer:
verlagen doet niks met de uitlijning.
Verlagen creert 2 problemen.
- de fuseehoek (castor) gaat volledig achterover, en daardoor stuurt het voor geen meter meer. Da's nu precies waarom echte sportautos verstelbaren mc pherson struts hebben!
- als je over een drempel oid rijdt en de auto veert uit, is de voorspanning van je veren weg en valt de auto ahw in vrij val terug naar beneden. Dit gebeurd al bij niet al te grote wieluitslagen. Je hebt dus veel minder weg contact en de wegligging en bochtsnelheid wordt dus minder (als de weg niet zo vlak is al op een circuit). AL met al bouw je dus een behoorlijk gevaarlijke situatie. Je kutn dit opvangen door de max uistalg van je wielarm aan te passen, maar als je dat doet loop je tegen interesante problemen aan.
succes.
In een bocht steekt elke standaard eend zo'n verlaagd apparaat voorbij!
Verlagen creert 2 problemen.
- de fuseehoek (castor) gaat volledig achterover, en daardoor stuurt het voor geen meter meer. Da's nu precies waarom echte sportautos verstelbaren mc pherson struts hebben!
- als je over een drempel oid rijdt en de auto veert uit, is de voorspanning van je veren weg en valt de auto ahw in vrij val terug naar beneden. Dit gebeurd al bij niet al te grote wieluitslagen. Je hebt dus veel minder weg contact en de wegligging en bochtsnelheid wordt dus minder (als de weg niet zo vlak is al op een circuit). AL met al bouw je dus een behoorlijk gevaarlijke situatie. Je kutn dit opvangen door de max uistalg van je wielarm aan te passen, maar als je dat doet loop je tegen interesante problemen aan.
succes.
In een bocht steekt elke standaard eend zo'n verlaagd apparaat voorbij!
Altijd onstuitbaar, toch abrupt gestopt.
12 november 1975 - 18 juli 2007
http://www.cats-citroen.net
12 november 1975 - 18 juli 2007
http://www.cats-citroen.net
-
- Altijd onstuitbaar, toch abrupt gestopt
- Berichten: 931
- Lid geworden op: zo 9 mar, 2003 20:59
- Locatie: limburg.NL
- Contacteer:
uitlijning is toe-in en toe-out.
Het effect van de 150% veren (waar haal je die dan?) is dat de handel stugger wordt. Zolang je de uitslag beperkers niet aanpast (en het gaat dan om dat pootje op de arm wat bij een ami of po een rubber stopje heeft, bij een eend is het gewoon metaal op metaal) blijft het zo dat de veer spaningsloos is als je iets uitveert.En daar wil ik ECHT niet mee rijden.
Nu ben ik zo'n idioot die het leuk vind met met 80 over een drempel te vliegen, en ik heb m'n autos dan ook achter zo hoog mogelijk (zoiezo handing vanwege de lpg tank) en voor niet te hoog, maar meer op de citroen hoogte, dat rijdt mijns inziens het beste en ik heb er VEEL mee geexperimenteerd.
Mij intereseren de looks helemaal niks, ik wil dat het voortreffelijk rijdt.
Ik doe ook geen jaar met een setje banden bijv en schokbrekers gaan bij mij zo hard als remschijven. En als je dan 40.000km per jaar rijdt (wel voornamelijk snelweg) dan vervang je een hoop in een jaar!
uitzondering zijn de 4 cylinders, als die voor te hoog staan dan stijgen ze op vanaf 160 maar dat is hier geen issue geloof ik.
Het effect van de 150% veren (waar haal je die dan?) is dat de handel stugger wordt. Zolang je de uitslag beperkers niet aanpast (en het gaat dan om dat pootje op de arm wat bij een ami of po een rubber stopje heeft, bij een eend is het gewoon metaal op metaal) blijft het zo dat de veer spaningsloos is als je iets uitveert.En daar wil ik ECHT niet mee rijden.
Nu ben ik zo'n idioot die het leuk vind met met 80 over een drempel te vliegen, en ik heb m'n autos dan ook achter zo hoog mogelijk (zoiezo handing vanwege de lpg tank) en voor niet te hoog, maar meer op de citroen hoogte, dat rijdt mijns inziens het beste en ik heb er VEEL mee geexperimenteerd.
Mij intereseren de looks helemaal niks, ik wil dat het voortreffelijk rijdt.
Ik doe ook geen jaar met een setje banden bijv en schokbrekers gaan bij mij zo hard als remschijven. En als je dan 40.000km per jaar rijdt (wel voornamelijk snelweg) dan vervang je een hoop in een jaar!
uitzondering zijn de 4 cylinders, als die voor te hoog staan dan stijgen ze op vanaf 160 maar dat is hier geen issue geloof ik.
Altijd onstuitbaar, toch abrupt gestopt.
12 november 1975 - 18 juli 2007
http://www.cats-citroen.net
12 november 1975 - 18 juli 2007
http://www.cats-citroen.net
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1593
- Lid geworden op: vr 25 nov, 2005 23:48
- Locatie: s heerenbroek
- Contacteer:
duidelijk dacht ik..
nou ik rij wel aardig zuinig moet ik zeggen (op soms een meeting na dan)
maar toch kan ik nu met die Avo's behoorlijk over de drempels klappen (al wordt misschien op den duur m'n ophanging er niet beter van )
2cv CUSTOM cruiser in de maak, VW spijlbus '66, lowered bug '81
http://charlestontuning.mijnalbums.nl/
http://charlestontuning.mijnalbums.nl/
-
- Regelmatige poster
- Berichten: 472
- Lid geworden op: vr 30 dec, 2005 22:25
- Locatie: s heerenbroek
zo hoog vind ik dus geen kijk. daarom staat die van mij zo laag.
en 30 35 kan ik de drempels nog wel over hoor.
geen probleem.
en bochten is ook te erg. heb nergens last van.
en 30 35 kan ik de drempels nog wel over hoor.
geen probleem.
en bochten is ook te erg. heb nergens last van.
NO LIFE LIKE LOW LIFE
het leven is als een neus haal eruit wat erin zit.
burn your rubber not your soul...
www.thespitfire.zijnalbums.nl
het leven is als een neus haal eruit wat erin zit.
burn your rubber not your soul...
www.thespitfire.zijnalbums.nl
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1365
- Lid geworden op: vr 7 nov, 2003 21:04
- Locatie: Zierikzee
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1365
- Lid geworden op: vr 7 nov, 2003 21:04
- Locatie: Zierikzee
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 856
- Lid geworden op: vr 23 dec, 2005 09:19
- Locatie: Enschede
- Contacteer:
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1593
- Lid geworden op: vr 25 nov, 2005 23:48
- Locatie: s heerenbroek
- Contacteer:
die lijken lager omdat het koetswerk anders is! het polyester komt deels over het chassis heen, bij de eend is dorpel bevenkant chassis
de hoogte van de chassis zijn net zo hoog, als de eend!
als natuurlijk niet de trekogen worden versteld! ze zijn ook lichter, dus zullen niet zo gou ver doorveren.
de hoogte van de chassis zijn net zo hoog, als de eend!
als natuurlijk niet de trekogen worden versteld! ze zijn ook lichter, dus zullen niet zo gou ver doorveren.
2cv CUSTOM cruiser in de maak, VW spijlbus '66, lowered bug '81
http://charlestontuning.mijnalbums.nl/
http://charlestontuning.mijnalbums.nl/