‘sMiddags ging ik weer met de 2CV op pad toen ik duidelijk rook zag kringelen uit de lichtschakelaar (kastje van (groot)licht en toeter etc). Als een haas lichten uitgedraaid en onder het rijden aan de bedrading lopen trekken. Daarna lichten weer aan; week lang geen problemen meer gehad.
Totdat ik gistermiddag op de snelweg reed en ik een brandlucht rook.

Toch gisteravond maar even de boel bekeken. Temeer omdat mn knipperlicht af en toe ook gek deed: ging soms veel te snel aan en uit (terwijl verder alle (knipper)lichten het doen, dus geen kapotte bolletjes) en lampje op het dashboard stopte soms met knipperen terwijl het knipperlicht zelf wel vrolijk doorging.
Kon aan de bedrading niks vinden dus heb het kastje open geschroefd. Daar kon ik al helemaal niks in vinden dus toch de bedrading nog eens secuur bekeken: toen zag ik dat twee draden een beetje aan elkaar gesmolten waren:
Zie twee groene draadjes links:
http://www.mijnalbum.nl/Foto=MXC3IYFY
of rechts

http://www.mijnalbum.nl/Foto=3E4TSRDV
Deze met een mesje los gehaald van elkaar en er tape tussen gedaan. Vanochtend geen rook in mn eend gehad en mn knipperlichten werken ook weer als vanouds.
Maar hoe komt zoiets nou? Sinds ik 3 jaar terug mn eend op een ander chassis heb laten zetten bij BCC in Z. heb ik al een aantal keren problemen met de verlichting gehad. Toen wel 3 x terug geweest in totaal. Onder andere omdat grootlicht e.d. allemaal niet klopte, andere schakelaar meegekregen. Ging tijdje beter totdat er rook uit de koplamp kwam. Weer terug, bleken ze destijds kabelboom fout aangesloten te hebben. Kabelboom was al stukje ingebrand, hebben ze afgeknipt en 2e hands stuk opgezet (tijdelijk, ‘verbeteren we nog een keer’, nooit meer wat gebeurd natuurlijk).
Enfin, ik heb jullie gisteravond gemist want toen ik eenmaal doorhad dat het de bedrading was en het lichtschakelaarkastje weer in elkaar wilde zetten ben ik me toch een tijd bezig geweest!!!! Bedacht dat als de evolutietheorie waar zou zijn ik wel 4 handen gehad zou hebben…..

Wist dus niet meer hoe de lichtschakelaar er normaal gesproken op zit (zie je de R of de O ?). Al met al tijd aan het prutsen geweest totdat ik er na een tijd achterkwam dat het plaatje waar die draden aan vast geschroefd zitten boven een bepaalde inkeping moest in plaats van daaronder. Toen maakte de boel goed contact en ging dat lichtschakelaar doosje ook zo dicht zodat ik binnen paar minuten gewoon even kon proberen hoe de schakelaar erin hoort. En dat allemaal buiten op de parkeerplaats in een woonwijk met één zaklamp

Buren zullen wel gek geworden zijn: licht aan, licht uit, groot licht, claxon die contact maakt tijdens in elkaar zetten enzo…..