Hellup, krijg mn sleutel niet omgedraaid!
Hellup, krijg mn sleutel niet omgedraaid!
Is er iemand met goede tips, want ik weet het niet meer! Toen m'n vriend na het boodschappen doen in onze eend wilde stappen, kon hij op een of andere manier de sleutel niet omdraaien in het contactslot. Nu kunnen we de eend dus niet starten, duwen is ook geen optie vanwege het stuurslot... Weet iemand wat we hieraan kunnen doen? Heb al gebrobeerd met wd40, maar het contactslot blijft moervast zitten. De sleutel kan met geen mogelijkheid worden omgedraai. Nu staat de eend dus nog op de parkeerplaats bij de supermarkt... Alvast bedankt!
- Duintje
- Moderator
- Contacteer:
Hmmm.....
Dit is meestal het einde van je contactslot.
Meestal zijn er dan pinnetjes van je cilinderslot afgebroken.
Je kan nog proberen om je sleutel erin te krijgen terwijl je met een hamer tegen het slot aantikt. Soms valt hij dan soms weer goed.
Of je sleutel een beetje kantelen terwijl je hem erin stopt.
Als dat lukt en je kan naar huis rijden, dan zou ik daarna toch je slot vervangen, want waarschijnlijk heb je de volgende keer weer dezelfde problemen.
Dus met een zaag of kleine slijptol de beugel door zagen.
Dan kan je het oude slot redelijk verwijderen.
Succes, Marcel
Dit is meestal het einde van je contactslot.
Meestal zijn er dan pinnetjes van je cilinderslot afgebroken.
Je kan nog proberen om je sleutel erin te krijgen terwijl je met een hamer tegen het slot aantikt. Soms valt hij dan soms weer goed.
Of je sleutel een beetje kantelen terwijl je hem erin stopt.
Als dat lukt en je kan naar huis rijden, dan zou ik daarna toch je slot vervangen, want waarschijnlijk heb je de volgende keer weer dezelfde problemen.
Dus met een zaag of kleine slijptol de beugel door zagen.
Dan kan je het oude slot redelijk verwijderen.
Succes, Marcel
-
- Heavy user
Dan maar Méchanique Africaine inderdaad.
Maar nog even ontopic.
In plaats van een ander slot in te bouwen (k*t klus en nieuw=duuurrr), kan je ook met een startknop gaan werken. Tuurlijk moet die wel verborgen zijn.
Knop of slot maakt niet veel uit, als het de bedoeling is om hem te stelen lukt dat toch wel. Om dat te voorkomen moet je toch andere maatregelen nemen.
Mischien een idee om over deze dingen een "members only" topic te openen?
Tom
Maar nog even ontopic.
In plaats van een ander slot in te bouwen (k*t klus en nieuw=duuurrr), kan je ook met een startknop gaan werken. Tuurlijk moet die wel verborgen zijn.
Knop of slot maakt niet veel uit, als het de bedoeling is om hem te stelen lukt dat toch wel. Om dat te voorkomen moet je toch andere maatregelen nemen.
Tom
-
- Heavy user
Je bedoelt zo'n slot als wat ik er op had toen ik mijn Eend kocht ? Bij mijn Eend waren de knopjes trouwens in de verste verte niet verborgen ... Je kan (als je accu en andere electrische zaken tenminste 100% in orde zijn) ook de knoppen van bijvoorbeeld je mistachterlicht in serie zetten met je contactslot. Dan moet het mistachterlicht aan staan voor je kan starten. Met wat relaitjes er bij kan je het nog ingewikkelder maken. De radio moet aan, de de dimlampen ook, maar niet groot lich, het mistachterlicht uit evenals je binnenverlichting etc. Je moet er dan wel voor zorgen dat alleen de stroom voor het starten zelf door die dingen heen gaan. Ik heb ook een knoppie in m'n Eend zitten wat ik eerst an moet zetten voor ik kan starten, maar tijdens het rijden kan ik die wel gewoon uit doen. Gewoon even puzzelen dus.Tom schreef:Dan maar Méchanique Africaine inderdaad.
Maar nog even ontopic.
Tom
Wat is Méchanique Africaine btw ?
Afblijven.