Hellup, krijg mn sleutel niet omgedraaid!

Startproblemen? Vraag hier om je oplossingen.
Gesloten
Marieke

Hellup, krijg mn sleutel niet omgedraaid!

Bericht door Marieke » wo 17 dec, 2003 18:30

Is er iemand met goede tips, want ik weet het niet meer! Toen m'n vriend na het boodschappen doen in onze eend wilde stappen, kon hij op een of andere manier de sleutel niet omdraaien in het contactslot. Nu kunnen we de eend dus niet starten, duwen is ook geen optie vanwege het stuurslot... Weet iemand wat we hieraan kunnen doen? Heb al gebrobeerd met wd40, maar het contactslot blijft moervast zitten. De sleutel kan met geen mogelijkheid worden omgedraai. Nu staat de eend dus nog op de parkeerplaats bij de supermarkt... Alvast bedankt!

hanzz
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 439
Lid geworden op: do 13 mar, 2003 17:29
Locatie: wellen

Bericht door hanzz » wo 17 dec, 2003 19:17

ik had hetzelfde probleem, toen het eerste slot blokkeerde had ik gewoon een ander contactslot erop gezet, maar na een tijdje blokkeerde da ook, gewoon een tik met de hamer helpt altijd

tip: sluit je aan bij de anwb ofzo,brengen die je eend normaal niet naar huis?

Gebruikersavatar
Duintje
Moderator
Berichten: 1504
Lid geworden op: za 8 mar, 2003 19:52
Locatie: Westland
Contacteer:

Bericht door Duintje » wo 17 dec, 2003 19:28

Hmmm.....

Dit is meestal het einde van je contactslot.
Meestal zijn er dan pinnetjes van je cilinderslot afgebroken.

Je kan nog proberen om je sleutel erin te krijgen terwijl je met een hamer tegen het slot aantikt. Soms valt hij dan soms weer goed.

Of je sleutel een beetje kantelen terwijl je hem erin stopt.

Als dat lukt en je kan naar huis rijden, dan zou ik daarna toch je slot vervangen, want waarschijnlijk heb je de volgende keer weer dezelfde problemen.

Dus met een zaag of kleine slijptol de beugel door zagen.
Dan kan je het oude slot redelijk verwijderen.

Succes, Marcel

hanzz
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 439
Lid geworden op: do 13 mar, 2003 17:29
Locatie: wellen

Bericht door hanzz » wo 17 dec, 2003 20:35

steek de sleutel erin en draai hem dan met een tang om, ging bij mij toch...

Gebruikersavatar
BlueDuck
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 188
Lid geworden op: ma 1 sep, 2003 01:23
Locatie: Utreg

Bericht door BlueDuck » wo 17 dec, 2003 23:07

hanzz schreef:steek de sleutel erin en draai hem dan met een tang om, ging bij mij toch...
Dan weet je zo goed als zeker dat ie naar de ballen gaat. Al geprobeerd om het stuur een beetje te verdraaien zodat de spanning van het stuurslot af is? Lijkt me logisch, maar je weet maar nooit.

hanzz
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 439
Lid geworden op: do 13 mar, 2003 17:29
Locatie: wellen

Bericht door hanzz » wo 17 dec, 2003 23:20

ja, je zet alles (stuur) in de gewone stand zodat je ook doet als je het zonder tang omdraait

hans

Lelijke Eend
Heavy user
Heavy user
Berichten: 2523
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 19:27

Bericht door Lelijke Eend » do 18 dec, 2003 09:38

Stuur voor je de sleutel omdraait een centimeter of 2 naar rechts (of was het nou links?) draaien en vasthouden voor je de sleutel omdraait (niet met geweld! het moet even makkelijk gaan als wanneer je Eend niet op het stuurslot zit).
Afblijven.

Marieke

Bericht door Marieke » do 18 dec, 2003 10:14

Hij doet het!!! Een paar klappen met een hamer was inderdaad genoeg!!! Bedankt! We gaan het contactslot nu inderdaad vervangen, maar dat kan in ieder geval thuis...

Tom
Gebruiker
Gebruiker
Berichten: 124
Lid geworden op: wo 22 okt, 2003 11:59

Bericht door Tom » do 18 dec, 2003 10:47

Amerikaans reparen heet dat :D Ik zou alleen even je stuurslot los gooien zodat, als het nog een keer gebeurd, je er in ieder geval nog mee kan rijden.

Tom

Joos
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1060
Lid geworden op: za 17 mei, 2003 21:40
Locatie: Hasselt
Contacteer:

Bericht door Joos » do 18 dec, 2003 17:08

Amerikaans repareren?
is dat zoiets als Bush Méchanique en Mechanique Africaine?
1977 Mehari

Tom
Gebruiker
Gebruiker
Berichten: 124
Lid geworden op: wo 22 okt, 2003 11:59

Bericht door Tom » vr 19 dec, 2003 09:26

Dan maar Méchanique Africaine inderdaad.

Maar nog even ontopic.

In plaats van een ander slot in te bouwen (k*t klus en nieuw=duuurrr), kan je ook met een startknop gaan werken. Tuurlijk moet die wel verborgen zijn.

Knop of slot maakt niet veel uit, als het de bedoeling is om hem te stelen lukt dat toch wel. Om dat te voorkomen moet je toch andere maatregelen nemen.

Mischien een idee om over deze dingen een "members only" topic te openen?

Tom

Lelijke Eend
Heavy user
Heavy user
Berichten: 2523
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 19:27

Bericht door Lelijke Eend » za 20 dec, 2003 17:05

Tom schreef:Dan maar Méchanique Africaine inderdaad.

Maar nog even ontopic.

In plaats van een ander slot in te bouwen (k*t klus en nieuw=duuurrr), kan je ook met een startknop gaan werken. Tuurlijk moet die wel verborgen zijn.

Knop of slot maakt niet veel uit, als het de bedoeling is om hem te stelen lukt dat toch wel. Om dat te voorkomen moet je toch andere maatregelen nemen.

Mischien een idee om over deze dingen een "members only" topic te openen?

Tom
Je bedoelt zo'n slot als wat ik er op had toen ik mijn Eend kocht ? Bij mijn Eend waren de knopjes trouwens in de verste verte niet verborgen ... Je kan (als je accu en andere electrische zaken tenminste 100% in orde zijn) ook de knoppen van bijvoorbeeld je mistachterlicht in serie zetten met je contactslot. Dan moet het mistachterlicht aan staan voor je kan starten. Met wat relaitjes er bij kan je het nog ingewikkelder maken. De radio moet aan, de de dimlampen ook, maar niet groot lich, het mistachterlicht uit evenals je binnenverlichting etc. Je moet er dan wel voor zorgen dat alleen de stroom voor het starten zelf door die dingen heen gaan. Ik heb ook een knoppie in m'n Eend zitten wat ik eerst an moet zetten voor ik kan starten, maar tijdens het rijden kan ik die wel gewoon uit doen. Gewoon even puzzelen dus.

Wat is Méchanique Africaine btw ?
Afblijven.

Gesloten