condens
Onze spiegel in de badkamer beslaat ook tijdens het douchen... zelfde effect volgens mij: na schoonmaak met citronella huishoudreiniger (=goedkoop) of glassex blijft het een poosje onbeslagen. Dit komt omdat de spiegel dan extra schoon (en glad) is. Met soort polijstspul voor glas zou je denk ik het beste resultaat voor langere termijn scoren!
Rob.
Rob.
jelle is stapel op tilly2
- bartje2212
- Regelmatige poster
- Berichten: 472
- Lid geworden op: za 13 mei, 2006 14:57
- Locatie: Zeist
tja, maar de mijne staat helaas dag en nacht buiten in de kou.
@backfire; het is idd een kast fan die ik gebruikt heb. niet zoveel opbrengst maar ook stil. Maar zelfs dat haalt het beoogde doel.
volgende plan is om eens twee buisjesnaar de hoeken van het dashboard te buigen en daat 2 kleine fans in te plaatsen; voor de zijruiten.
@backfire; het is idd een kast fan die ik gebruikt heb. niet zoveel opbrengst maar ook stil. Maar zelfs dat haalt het beoogde doel.
volgende plan is om eens twee buisjesnaar de hoeken van het dashboard te buigen en daat 2 kleine fans in te plaatsen; voor de zijruiten.
2cv6 van 1 april '83! (en da's geen grapje)
- bartje2212
- Regelmatige poster
- Berichten: 472
- Lid geworden op: za 13 mei, 2006 14:57
- Locatie: Zeist
beslagen ramen?
Hallo eendrijdend Nederland,
ik rij nu bijna een half jaar in een AK400 en ben net nieuw op het 2cv-forum. Nu lees ik van alles over beslagen ramen (waar ik ook onwijs last van had), maar ik ben erin geslaagd mijn voorcabine condensvrij te houden zonder de kachel of het raam vol open te zetten. Ik heb wat foto's gemaakt om mijn idee te verhelderen (met dank aan Jesper en Tom Duckpower!);
Ik heb eerst een T-stuk op de plaats van mijn bovenste kachelslang geplaatst:
voor het open gat heb ik een zelfregelende klep gemaakt van PVC:
voor de klep zit een buisventilator. Deze kan ik regelen met een knoppie binnenin:
Vanaf de ventilator loopt er zo'n kachelslang van caravans, ingepakt i.v.m. natigheid, naar mijn spatbord:
Alles gemonteerd op een aluminium beugel om het geheel aan het schutbord te monteren:
En het eindresultaat:
1 meter slang kostte me 12,50 euro, de ventilator 27,- en het PVC bij elkaar ongeveer 10,-. En het werkt super! Zo hoef ik tijdens de regen niet met m'n raam open of met de kachel volop aan te rijden om de boel overzichtelijk te houden. Ook heb ik in de al bestaande kachelslangen eenzelfde ventilator zitten om 's winters zonder rijwind toch warm te blijven. En wanneer ik mijn ventilator voor warme lucht op het voorraam aan zet, sluit de klep in de zelfgemaakte derde slang zodat de warmte niet daarlangs wegglipt. En om een gigantische bult lucht op het voorraam te krijgen, zet ik gewoon beide ventilatoren aan!
ik rij nu bijna een half jaar in een AK400 en ben net nieuw op het 2cv-forum. Nu lees ik van alles over beslagen ramen (waar ik ook onwijs last van had), maar ik ben erin geslaagd mijn voorcabine condensvrij te houden zonder de kachel of het raam vol open te zetten. Ik heb wat foto's gemaakt om mijn idee te verhelderen (met dank aan Jesper en Tom Duckpower!);
Ik heb eerst een T-stuk op de plaats van mijn bovenste kachelslang geplaatst:
voor het open gat heb ik een zelfregelende klep gemaakt van PVC:
voor de klep zit een buisventilator. Deze kan ik regelen met een knoppie binnenin:
Vanaf de ventilator loopt er zo'n kachelslang van caravans, ingepakt i.v.m. natigheid, naar mijn spatbord:
Alles gemonteerd op een aluminium beugel om het geheel aan het schutbord te monteren:
En het eindresultaat:
1 meter slang kostte me 12,50 euro, de ventilator 27,- en het PVC bij elkaar ongeveer 10,-. En het werkt super! Zo hoef ik tijdens de regen niet met m'n raam open of met de kachel volop aan te rijden om de boel overzichtelijk te houden. Ook heb ik in de al bestaande kachelslangen eenzelfde ventilator zitten om 's winters zonder rijwind toch warm te blijven. En wanneer ik mijn ventilator voor warme lucht op het voorraam aan zet, sluit de klep in de zelfgemaakte derde slang zodat de warmte niet daarlangs wegglipt. En om een gigantische bult lucht op het voorraam te krijgen, zet ik gewoon beide ventilatoren aan!
Heb vooral geen haast, want dat heeft toch geen zin.
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 632
- Lid geworden op: wo 10 feb, 2010 19:56
- Locatie: utrecht
-
- Moderator
- Berichten: 2566
- Lid geworden op: do 10 mar, 2005 23:02
- Locatie: aarde
Ik heb daar niet zo'n last van. M'n achterbumper en achterspatborden wel..
OP Gaby's eend zat een achteruitrij licht. Niet met een schakelaar op de bak, maar een losse knop op het dashboard. Die moet je dus niet vergeten uit te zetten en vond ik dus niet de beste oplossing.
OP Gaby's eend zat een achteruitrij licht. Niet met een schakelaar op de bak, maar een losse knop op het dashboard. Die moet je dus niet vergeten uit te zetten en vond ik dus niet de beste oplossing.
In the beginning the Universe was created. This has made a lot of people very angry and has been widely regarded as a bad move.
Douglas Adams
Douglas Adams
Ik heb een schakelaar gevonden die je aanschakelt door tegen een staafje aan te drukken, maar die weer open gaat staan wanneer je de druk van het staafje haalt. Nou denk ik aan de pook, die uit de versnellingsbak komt, een pennetje te maken die de schakelaar zal indrukken zodra je de eend in z'n achteruit zet. Omdat er wel enige speling in deze pook zit maak ik het pennetje er ergens halverwege op vast zodat de speling minder is en het pennetje de schakelaar niet kan missen wanneer ik hem in z'n achteruit zet.
Heb vooral geen haast, want dat heeft toch geen zin.