LE's restauratie
-
- Heavy user
Daarom maak ik ze ook schoon
Ik heb de staalborstel die op de haakse slijper hoort nu op een slijpmachine (zoiets als dit) geknutseld. Dat werkt erg prettig
Overigens, die slijpmachine draait minder snel rond dan de haakse slijper dus ik hoef niet bang te zijn dat die staalborstel uit elkaar klapt 

Afblijven.
-
- Heavy user
-
- Heavy user
- Jeroen-citroen
- Moderator
Over RVS bouten heb ik het volgende gelezen op een ander forum :thomaaas schreef:waarom gebruik je geen gewone rvs bouten? die roesten ook niet hoor!
je moet wel zeker weten dat er geen vocht tussen staal en RVS kan komen, . Als je wel vocht (eigenlijk elektrolyt) hebt dan heb je een galvanisch koppel tussen rvs en gewoon staal, en dan wordt het gewone staal heel snel opgevreten.
weet wat je zegt maar zeg niet altijd wat je weet
-
- Heavy user
-
- Addicted user
- Contacteer:
Dat valt te verwaarlozen hoor, zeker als je de bouten monteerd met wat vet. Het is veel erger tussen rvs en alu. Toch monteerd zo'n beetje het gross van motorrijdend NL rvs bouten in hun alu blokjes.
Overigens sommige bouten zou ik geen RVS gebruiken, treksterkte is niet toereikend. Bijvoorbeeld voor schokbrekers als ook draagarm bouten.
Overigens sommige bouten zou ik geen RVS gebruiken, treksterkte is niet toereikend. Bijvoorbeeld voor schokbrekers als ook draagarm bouten.
-
- Heavy user
-
- Heavy user
-
- Heavy user
ringetje erom en je kunt weer 4 jaar vooruit. Maar het is maar de vraag of dat gaatje dan weggeroest is omdat daar zo'n rvs bout zat eh, als je stalen bouten gebruikt kan de bout net zogoed wegrotten.
Maarja, waar heb ik het over ik hoef me nergens druk over te maken de komende 40 jaar
Maarja, waar heb ik het over ik hoef me nergens druk over te maken de komende 40 jaar

Heavy Metal Speed Eend!!!
MyAmi Spring Break
MyAmi Spring Break
-
- Veelvuldig poster