Stuurhuis moer losmaken

Alles over de wielophanging
backfire
Addicted user
Addicted user
Berichten: 5836
Lid geworden op: vr 21 jan, 2005 11:23
Locatie: Den Bosch
Contacteer:

Stuurhuis moer losmaken

Bericht door backfire » za 2 dec, 2006 19:40

Wie weet hoe ik de moer van het stuurhuis los krijg? de twee centerpunten heb ik reeds uitgeboort met boortje nr 4,maar die moer zit echt muurvast.

Vergeet ik iets of is deze alleen maar met zwaar gereedschap los te maken?

backfire
Addicted user
Addicted user
Berichten: 5836
Lid geworden op: vr 21 jan, 2005 11:23
Locatie: Den Bosch
Contacteer:

Bericht door backfire » zo 3 dec, 2006 13:58

Niemand die ff kan helpen???

Gebruikersavatar
Jeroen-citroen
Moderator
Berichten: 2662
Lid geworden op: ma 3 jul, 2006 10:38
Locatie: Amsterdam

Bericht door Jeroen-citroen » zo 3 dec, 2006 14:15

Het spijt me maar ik weet het echt niet :(
weet wat je zegt maar zeg niet altijd wat je weet

OnsEendje2
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1147
Lid geworden op: za 18 feb, 2006 21:59
Locatie: Zandvoort

Bericht door OnsEendje2 » zo 3 dec, 2006 14:18

Die moer heeft volgens mij een splitpen. Heb je die gevonden?
Sleuteladvies uit de vraagbaak is MR.630-16/2
Geen eend, geen onderschrift :(
Verkocht: OnsEendje: 2cv6 Special

backfire
Addicted user
Addicted user
Berichten: 5836
Lid geworden op: vr 21 jan, 2005 11:23
Locatie: Den Bosch
Contacteer:

Bericht door backfire » zo 3 dec, 2006 15:05

splitpen? nou nee niet echt alleen 2 centerpunten er in gelagen. moer van drukveer heeft een splitpen,maar die was dan ook zo los. Nee ik bedoel de grote moer. ik ga ff piccie opsnorren.

de moer die normaal hier zit, alleen dan de orginele wel te verstaan

Afbeelding
met dank aan pp-2cv.be

flashnr1
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 388
Lid geworden op: di 27 jun, 2006 23:02
Locatie: alkmaar
Contacteer:

Bericht door flashnr1 » zo 3 dec, 2006 23:11

de moer zit inderdaad alleen geborgd met de centerpunten dus gewoon losdraaien kan wel erg vastzitten zet het anders eerst een nachtje in de wd40 en verkoop de moer eens een paar rake klappen met hamer en beitel voor het losschrikken succes

thomaaas
Heavy user
Heavy user
Berichten: 2861
Lid geworden op: di 29 nov, 2005 00:02
Locatie: Eindhoven de geksteeeh

Bericht door thomaaas » zo 3 dec, 2006 23:45

eerst goed met remreiniger erop tottie lekker schoon is dan met water afspoelen en idd goed olie derop gooien.

Geen hamers en beitels, want door de olie wil het allemaal wel wat glipperig worden, waardoor je je stuurstang kunt slopen, als het niet lukt gewoon ff de verfbrander erop zetten.
Heavy Metal Speed Eend!!!
MyAmi Spring Break

backfire
Addicted user
Addicted user
Berichten: 5836
Lid geworden op: vr 21 jan, 2005 11:23
Locatie: Den Bosch
Contacteer:

Bericht door backfire » ma 4 dec, 2006 08:50

Verfbrander ben ik ook al mee bezig geweest, misschien iets te ongeduldig. Laten we nou toevallig op het werk 2 sleutels liggen voor dit soort moeren, beide verstelbaar, dus duimen draaien en hopen dat ik hem vanavond alsnog los krijg.

Green-Duckman
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1365
Lid geworden op: vr 7 nov, 2003 21:04
Locatie: Zierikzee

Bericht door Green-Duckman » ma 4 dec, 2006 10:55

Schoonspoelen met water??

Volgens lijkt me dat geen goed idee.
Als je met remmen reiniger schoon spuit is het al zeer goed schoon, daarna lekker met kruipolie in spuiten.

Je het met water de kans dat er ergens een klein beetje blijft zitten en kan het als nog vast zitten!
2cv Vert Bambou '79

backfire
Addicted user
Addicted user
Berichten: 5836
Lid geworden op: vr 21 jan, 2005 11:23
Locatie: Den Bosch
Contacteer:

Bericht door backfire » ma 4 dec, 2006 20:29

Nou eindelijk hoor het is zover, klote moer is er uit, speciaal gereedschap had geen nut, uiteindelijk met mijn (nu kapotte) drevel en paar agressieve klappen met vuisthamer kwam de moer toch los. Rest met de sleutel los kunnen maken.

Afbeelding

Nu zit alleen nog maar het kleine lager moeilijk te doen grrrr, je houd het toch niet voor mogelijk.

Afbeelding

thomaaas
Heavy user
Heavy user
Berichten: 2861
Lid geworden op: di 29 nov, 2005 00:02
Locatie: Eindhoven de geksteeeh

Bericht door thomaaas » ma 4 dec, 2006 20:46

water erin omdat anders alle olie direct weer oplost in de remreiniger ;)

Kan ook zonder, maar moet je zoveel olie gebruiken. En omdat olie=duurder dan water, gebruik k liever water
Heavy Metal Speed Eend!!!
MyAmi Spring Break

flashnr1
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 388
Lid geworden op: di 27 jun, 2006 23:02
Locatie: alkmaar
Contacteer:

Bericht door flashnr1 » ma 4 dec, 2006 21:15

backfire schreef:Nou eindelijk hoor het is zover, klote moer is er uit, speciaal gereedschap had geen nut, uiteindelijk met mijn (nu kapotte) drevel en paar agressieve klappen met vuisthamer kwam de moer toch los. Rest met de sleutel los kunnen maken.

Afbeelding

Nu zit alleen nog maar het kleine lager moeilijk te doen grrrr, je houd het toch niet voor mogelijk.

Afbeelding
dat zeg ik hamer en beitel (best gereedschap :twisted: )

backfire
Addicted user
Addicted user
Berichten: 5836
Lid geworden op: vr 21 jan, 2005 11:23
Locatie: Den Bosch
Contacteer:

Bericht door backfire » ma 4 dec, 2006 21:38

Beitel? nee hoor :oops: , drevel. hihi, heb wel beitel liggen maar nog niet nodig gehad :X :roll:

Jorg
Beginner
Beginner
Berichten: 39
Lid geworden op: wo 25 jan, 2006 17:26
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Bericht door Jorg » ma 4 dec, 2006 23:09

Als je de kleine naaldlager bedoelt, dan moet je proberen die voorzichtig eruit te halen. De mijne is gesneuveld en het duurt erg lang voor je een nieuwe hebt gevonden. Ik heb 'm al 4 maanden in bestelling staan en nog niets.
Succes in ieder geval.

backfire
Addicted user
Addicted user
Berichten: 5836
Lid geworden op: vr 21 jan, 2005 11:23
Locatie: Den Bosch
Contacteer:

Bericht door backfire » di 5 dec, 2006 09:42

is al gesneuveld. Maar hoezo moeilijk? Heb je al bij Cassis navraag gedaan. Lagertje is iets van 12 euro. Helaas staat er in het boek dat je lager er gewoon uit kunt tikken, ik vermoed dat er daar nog een oud model lager in zit. Desnoods passend naaldlager zoeken, kwestie van asje opmeten en passing opmeten.

Plaats reactie