klapraampjes in de acherdeurtjes

Alles in, over, rond en op de koets.
Yannick
De Forumbelg
De Forumbelg

Bericht door Yannick » do 14 dec, 2006 20:48

Jeroen-citroen schreef:Ik denk dat achterruitjes doorsnijden moeilijk zal worden die zijn namelijk gehard en zullen denk ik verbrijzelen
Je kan alles ook gewoon op maat laten snijden he, je hebt de originele ruiten daar toch niet voor nodig? :roll:
Dyane 6 1972, 2cv AZL3 1963

Rens
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Contacteer:

Bericht door Rens » do 14 dec, 2006 20:56

Lelijke Eend schreef:En ze moeten overlappen ! Je hebt dus per ruit 2 ruitjes nodig (1 boven, 1 onder).
Rens schreef: Je neemt twee ruiten uit een achterdeur en snijd ze zo dat ze elkaar mooi overlappen.
Dat zei ik toch? :roll: :lol: :wink:
Yannick schreef:Je kan alles ook gewoon op maat laten snijden he, je hebt de originele ruiten daar toch niet voor nodig? Rolling Eyes
Klopt, ... eigenlijk is het heel simpel! ;) ;) ;)

Rens

Jeroen-citroen
Moderator

Bericht door Jeroen-citroen » do 14 dec, 2006 21:05

Nou Rens niet langer lullen dan. Aan het werk en met foto's graag :wink:
weet wat je zegt maar zeg niet altijd wat je weet

backfire
Addicted user
Addicted user
Contacteer:

Bericht door backfire » do 14 dec, 2006 21:46

Rens schreef:Gaat dat niet lukken met een goede glassnijder? Desnoods breng je het bij een glasbedrijf er voor... :?
gewoon lexaan, je hebt achter toch geen glas nodig.

andere optie is gewoon glas op maat laten snijden en dit dan laten harden, echter duur klusje.

echter voorraam deurrand is totaal anders om het klapraam ruimte te geven, je moet dus niet alleen glas anders maken, ook de rvs strip om het glas, scharniertjes kun je gebruiken, maar onderste deel van deur is totaal anders. Al met al een flinke klus, hoewel het wel gaaf is als je het af hebt. Wie weet ik heb nog 4 rotte deuren over, ga ik daar lekker mee aan de slag ;)

zo wil ik ook schijfremmen op de achterarm maken met behulp van remklauwen en schijven van de eend. Rempower heb je niet nodig, staat alleen erg stoer. mmmh ik zit net te denken, maar GS heeft natuurlijk een juiste remschijf met boutgaten al op de juiste plek.

gillis
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster

Bericht door gillis » do 14 dec, 2006 22:01

Lexaan?

Nou, ik heb ook nog wel wat deurtjes over denk ik, als je je er echt aan wil wagen dan wil ik best helpen/doneren/leren/lassen/enz.

Breda -> Den Bosch zie ik niet als probleem. 8)

Dus, laat maar weten!
kunnen we een "how to" van deze topic maken. :D
onder druk wordt alles vloeibaar

Michiel van G.
Heavy user
Heavy user
Contacteer:

Bericht door Michiel van G. » do 14 dec, 2006 22:04

iemand op het burton-foum heeft schijfremmen op zijn bwuton :P:
Afbeelding
Verbruik: Afbeelding

Rens
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Contacteer:

Bericht door Rens » do 14 dec, 2006 22:13

backfire schreef:
Rens schreef:Gaat dat niet lukken met een goede glassnijder? Desnoods breng je het bij een glasbedrijf er voor... :?
gewoon lexaan, je hebt achter toch geen glas nodig.

andere optie is gewoon glas op maat laten snijden en dit dan laten harden, echter duur klusje.

echter voorraam deurrand is totaal anders om het klapraam ruimte te geven, je moet dus niet alleen glas anders maken, ook de rvs strip om het glas, scharniertjes kun je gebruiken, maar onderste deel van deur is totaal anders. Al met al een flinke klus, hoewel het wel gaaf is als je het af hebt. Wie weet ik heb nog 4 rotte deuren over, ga ik daar lekker mee aan de slag ;)
De problemen die je beschrijft heb ik idd ook al gezien. Toch denk ik niet dat het onoverkoombare problemen zijn! Proberen wil ik het erg graag, maar ik vind pop-outs in mijn achterdeuren eigenlijk leuker dan klapramen... :? :?
Aangezien ik die ook liever maak dan koop, zie ik daar ook een leuke uitdaging! ;) Zo ook pop-out in het derde zijraampje! ;) Binnenkort toch maar eens naar de sloop toe voor de benodigde onderdelen! :) Als er vorderingen zijn post ik die natuurlijk mét foto! :D

Rens

Rens
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Contacteer:

Bericht door Rens » do 14 dec, 2006 22:37

Over lexaan gesproken: Check eens deze link! :)

Moet echt lukken!

Rens

backfire
Addicted user
Addicted user
Contacteer:

Bericht door backfire » do 14 dec, 2006 23:00

Michiel van Ginkel schreef:iemand op het burton-foum heeft schijfremmen op zijn bwuton :P:
Afbeelding
kijk dat bedoel ik nou.

melloyello
Gebruiker
Gebruiker

Bericht door melloyello » do 14 dec, 2006 23:46

backfire schreef:
Michiel van Ginkel schreef:iemand op het burton-foum heeft schijfremmen op zijn bwuton :P:
Afbeelding
kijk dat bedoel ik nou.
Remklauwen van een Volvo en de bevestiging gelast aan de draagarm van de BWuton.
Vroemvrotpruttel.

. __ ø.___o
(O_\D/___O)

backfire
Addicted user
Addicted user
Contacteer:

Bericht door backfire » do 14 dec, 2006 23:56

toevallig ook mooie tip over welke schijf en lagering?

thomaaas
Heavy user
Heavy user

Bericht door thomaaas » zo 17 dec, 2006 21:42

hey is miss. ook wel handig als ik strax wat meer power in mn eend heb zitteh, hehe ;)
Zit wel alleen ff te denken, als je zo'n pop-out maakt, moet je ff zorgen dattie naar voren "out popt". Ik had er namelijk in onze espace altijd heeeeel veel last van dat t raam wel open stond, maar er geen wind doorheen kwam ;)
Heavy Metal Speed Eend!!!
MyAmi Spring Break

Jeroen-citroen
Moderator

Bericht door Jeroen-citroen » zo 17 dec, 2006 22:04

thomaaas schreef: Zit wel alleen ff te denken, als je zo'n pop-out maakt, moet je ff zorgen dattie naar voren "out popt". Ik had er namelijk in onze espace altijd heeeeel veel last van dat t raam wel open stond, maar er geen wind doorheen kwam ;)
Het is bij een pop-out ook niet de bedoeling dat er lucht de auto inkomt , maar juist dat er lucht uit de auto gezogen wordt. Net als bij een kanteldak. dDat heeft ook een heel andere functie dan een schuifdak :wink:
weet wat je zegt maar zeg niet altijd wat je weet

thomaaas
Heavy user
Heavy user

Bericht door thomaaas » zo 17 dec, 2006 22:07

oow... ja we hadden idd ook kanteldaken waar k me aan doodergerde omdat r geen lucht doorheen kwam.

Maarja, ik dacht ik zeg het maar ff. Als je dus lucht in je auto wilt, dan moet je ze andersom inzetten.
Heavy Metal Speed Eend!!!
MyAmi Spring Break

catscit
Altijd onstuitbaar, toch abrupt gestopt
Contacteer:

Bericht door catscit » ma 18 dec, 2006 17:32

ik heb schijfremmen onder m'n 4 cylinder gehad, is echt totaal overbodig.
naaf van een gs gelast aan de arm van een eend, poepie simpel (als je een mal hebt om te lassen).
Maar het enige wat r dan gebeurd is dat de achterwielen onmiddelijk blokeren. Dit kun je weer tegengaan door een drukbegrenzer in te bouwen (van een acadiane of ami break maar dan instelbaar) alleen waar ben je dan meebezig!
Wat je moet verbeteren zijn de voorremmen en met axel remmen zijn die al sterker als het rubber waarmee je auto op het wegdek staat.
Ik heb 175/65 15 eronder en kan nog steeds alles blokeren door even stevig et pedaal aan te tikken.
Als je dat wilt oplossen moet er een slimmere vooras onder (met dubbele whisbones ipv omgekeerde trailing arms) en dan kun je beter iets kopen wat dat allemaal standaard heeft ipv je eend te verbouwen die dan allang geen eend meer is.
Altijd onstuitbaar, toch abrupt gestopt.
12 november 1975 - 18 juli 2007
http://www.cats-citroen.net

Plaats reactie