Inhouden eerste trap

CitRoel
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1229
Lid geworden op: ma 21 feb, 2005 19:06
Locatie: Tolkamer

Inhouden eerste trap

Bericht door CitRoel » za 2 dec, 2006 22:25

Nu ik dan een tijdje aan het rijden ben merk ik, eigenlijk al vanaf de eerste meters, dat ie inhoud in de eerste trap van de carburateur. In het begin van de eerste trap niet maar als de eerste trap helemaal open staat trekt ie niet vloeiend maar houd ie duidelijk in. Als ik dan meer gas geef zodat de tweede trap erbij open gaat trekt ie een stuk beter en vloeiend.
Ik heb zelf zitten denken om de carburateur zo af te stellen dat de tweede trap een fractie eerder open gaat.

Ohw het is een A06/664 met powertube. Eerste trap origineel tweede trap sproeier 90.
AZAM6 '67 Orange Mandarine. 12-93-DN
Two-cilinder bleus, going on and going strong!p

Gebruikersavatar
Punky
Addicted user
Addicted user
Berichten: 9243
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 14:03
Locatie: Veghel
Contacteer:

Bericht door Punky » za 2 dec, 2006 22:37

Zijn je sproeiers wel goed schoon?
PuNk RoCK LosEr

2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!

Aloha Beach Cruiser
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1593
Lid geworden op: vr 25 nov, 2005 23:48
Locatie: s heerenbroek
Contacteer:

Bericht door Aloha Beach Cruiser » zo 3 dec, 2006 13:04

als het te koud wordt gebeurt dat vaker! dat komt door die power tube op dat moment! de lucht is te koud en je mengsel is niet optimaal op dat moment!
maar ik denk dat er bij jou iets anders aan de hand is, omdat het immers nog niet echt koud is geweest!
2cv CUSTOM cruiser in de maak, VW spijlbus '66, lowered bug '81

http://charlestontuning.mijnalbums.nl/

Bullit
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 315
Lid geworden op: di 18 mar, 2003 21:27
Locatie: Eindhoven

Bericht door Bullit » zo 3 dec, 2006 14:46

klinkt meer als een onstekingsprobleem, ik zou de ontsteking eens iets vroeger zetten. Als dat niet helpt misschien eerste trap sproeier 105 plaatsen.
B.

CitRoel
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1229
Lid geworden op: ma 21 feb, 2005 19:06
Locatie: Tolkamer

Bericht door CitRoel » ma 4 dec, 2006 19:14

Ja de sproeiers zijn schoon, nieuw zelfs. En er zit een benzine filter én een filtertje in de carb. Hij doet het eiegnlijk al vanaf de eerste meters.

De ontsteking moet goed staan, het is 123 en precies zo afgesteld als voorgeschreven is. 5 keer gecontroleerd zelfs.

Misschien inderdaad andere sproeier proberen, ik denk dat ik in de tweede trap ook een grotere sproeier nodig heb want als ik volgas heb en ik laat ietsje gas terug voel je 'm harder trekken.
AZAM6 '67 Orange Mandarine. 12-93-DN
Two-cilinder bleus, going on and going strong!p

Ramon
Heavy user
Heavy user
Berichten: 3690
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 10:42
Locatie: ibiza
Contacteer:

Bericht door Ramon » ma 4 dec, 2006 20:16

dat is je co afstelling,

als je dat inhouden wil verhelpen zou je toch eens moeten kijken naar een grotere maat eerste sproeier hij is dus iets te arm/koud met de powertube had ik ook, mijn ideale afstelling met bcc powertube =

1e trap 120
2e trap 110

vlotter netjes op 18 mm (verbruik)

dit rijd werkelijk heerlijk laag koppel en ook een hoog koppel eigenlijk tussen de 2000 en 6500 een heerlijke trekkracht

ik denk als ik de onsteking vroeger zet dat ie nog lekkerder loopt, maar dat moet ik nog zien. moet ik dan het huis links of rechts om draaien??? geen idee meer zorgt deze afstelling nou voor een ander verbruik of slijtage?

vorrige week mijn kleppen gesteld, staan nu netjes op 20 mm dit heeft veel opgelevert ze stonden iets te ruim, beetje te warm gesteld van de zomer denk ik

het verbruik wat ook een rol mag spelen is best hoog. ik rijd mijn tank leeg na 200 km dan vul ik meestal 17 liter erbij dus 10p12 ofzo,

succes
Laatst gewijzigd door Ramon op ma 4 dec, 2006 20:19, 1 keer totaal gewijzigd.

Ramon
Heavy user
Heavy user
Berichten: 3690
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 10:42
Locatie: ibiza
Contacteer:

Bericht door Ramon » ma 4 dec, 2006 20:19

oja met de originele sproeiers wat werkeleijk verrot rijd rijd ik met hoge bandenspanning 1.7 en 2.0 10p18

Ramon
Heavy user
Heavy user
Berichten: 3690
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 10:42
Locatie: ibiza
Contacteer:

Bericht door Ramon » vr 15 dec, 2006 18:49

Ramon2cv schreef: ik denk als ik de onsteking vroeger zet dat ie nog lekkerder loopt, maar dat moet ik nog zien. moet ik dan het huis links of rechts om draaien??? geen idee meer zorgt deze afstelling nou voor een ander verbruik of slijtage?
weet iemand dit??

Gebruikersavatar
inmijneendje
Moderator
Berichten: 1619
Lid geworden op: do 26 mei, 2005 22:48
Locatie: Kaatsheuvel
Contacteer:

Bericht door inmijneendje » vr 15 dec, 2006 18:55

zorgt deze afstelling nou voor een ander verbruik of slijtage
Dat zeker heb hem ook vroeger staan (5 graden) ze zeggen dat veilig is tot 3 graden vroeger en heb nu een verbruik van 1:10, te vroeg kost je op een gegeven moment je motorblok.

Ramon
Heavy user
Heavy user
Berichten: 3690
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 10:42
Locatie: ibiza
Contacteer:

Bericht door Ramon » vr 15 dec, 2006 18:57

wat merk je voor verschil dan???

en hoe meet je de graden

Gebruikersavatar
inmijneendje
Moderator
Berichten: 1619
Lid geworden op: do 26 mei, 2005 22:48
Locatie: Kaatsheuvel
Contacteer:

Bericht door inmijneendje » vr 15 dec, 2006 19:07

Ramon2cv schreef:wat merk je voor verschil dan???

en hoe meet je de graden

Verschil is dat hij iets feller wordt, top hoort ook hoger te worden maar dat is bij ons niet echt het geval.

Graden meten ???? zou het niet weten heb hem aflaten stellen door een rijder van de 2cv cross.

Ramon
Heavy user
Heavy user
Berichten: 3690
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 10:42
Locatie: ibiza
Contacteer:

Bericht door Ramon » vr 15 dec, 2006 19:22

oooh das handig!! wie is dat dan ook eeb bekend iemand op het forum

Gebruikersavatar
inmijneendje
Moderator
Berichten: 1619
Lid geworden op: do 26 mei, 2005 22:48
Locatie: Kaatsheuvel
Contacteer:

Bericht door inmijneendje » vr 15 dec, 2006 19:35

Ramon2cv schreef:oooh das handig!! wie is dat dan ook eeb bekend iemand op het forum
Nee geen bekende van het forum, en ja tegen betaling zal hij hem best voor je afstellen :D

Ramon
Heavy user
Heavy user
Berichten: 3690
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 10:42
Locatie: ibiza
Contacteer:

Bericht door Ramon » vr 15 dec, 2006 19:38

ooh dat wil ik wel hoor pmtje

CitRoel
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1229
Lid geworden op: ma 21 feb, 2005 19:06
Locatie: Tolkamer

Bericht door CitRoel » za 16 dec, 2006 09:57

Das toch niet zo moeilijk? Verdeel je cirkel in 360 graden, of pak er een geodriehoek bij...
AZAM6 '67 Orange Mandarine. 12-93-DN
Two-cilinder bleus, going on and going strong!p

Plaats reactie