LE's restauratie
-
- Heavy user
- Berichten: 2523
- Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 19:27
Die tip ga ik onthouden ! Al maak ik me wel en beetje ongerust omdat ik bang ben dat de kop vanhet boutje door het dunnere polyester kan trekken als er teveel kracht op komt.
Vrijdag weer naar Duckservice geweest voor een lading onderdelen en het in elkaar zetten van m'n achteras. Alle lagers in m'n achteras zijn nieuw op 1 na. Die wordt later vervangen door een nieuwe. De reden dat 1 lager niet vervangen is door een nieuwe is dat door roest de achterasbuis iets dikker was geworden. Daardoor ging het lager er moeilijk op en is het lager per ongeluk kapot geslagen (de kooi waar de wentellichamen in zitten knapte). het 2e handse lager wordt als m'n Eend weer rijdend is vervangen door een nieuwe.
Overigens zijn m'n remcylindertjes achter ook nieuw.
Verder heb ik nog wat losse onderdeeltjes gekocht. Onder andere:
- Gegalvaniseerde koplampsteun
- 123 ontsteking met vacuumvervroeging
- Nieuwe uitlaat (van voor tot achter en weer terug) inclusief ophangrubbertjes en dergelijke. Indien er keuzemogelijkheid is: een die zo stil mogelijk is.
- Nieuwe zuigers + cylinders
- Olieleidingen motor
En nog wat klein spul.
De achteras zit inmiddels op het chassis, de tank zit ook vast. Morgen schroef ik 4 velgen op de naven en zet ik het chassis op z'n kant (ja, ik hou rekening met de benzine die in de tank zit). Dna kan ik de garage gebruiken om de enorme berg oude onderdelen te sorteren en netjes in dozen te doen. Nu is het namelijk een gigantische chaos in de garage.
Vrijdag weer naar Duckservice geweest voor een lading onderdelen en het in elkaar zetten van m'n achteras. Alle lagers in m'n achteras zijn nieuw op 1 na. Die wordt later vervangen door een nieuwe. De reden dat 1 lager niet vervangen is door een nieuwe is dat door roest de achterasbuis iets dikker was geworden. Daardoor ging het lager er moeilijk op en is het lager per ongeluk kapot geslagen (de kooi waar de wentellichamen in zitten knapte). het 2e handse lager wordt als m'n Eend weer rijdend is vervangen door een nieuwe.
Overigens zijn m'n remcylindertjes achter ook nieuw.
Verder heb ik nog wat losse onderdeeltjes gekocht. Onder andere:
- Gegalvaniseerde koplampsteun
- 123 ontsteking met vacuumvervroeging
- Nieuwe uitlaat (van voor tot achter en weer terug) inclusief ophangrubbertjes en dergelijke. Indien er keuzemogelijkheid is: een die zo stil mogelijk is.
- Nieuwe zuigers + cylinders
- Olieleidingen motor
En nog wat klein spul.
De achteras zit inmiddels op het chassis, de tank zit ook vast. Morgen schroef ik 4 velgen op de naven en zet ik het chassis op z'n kant (ja, ik hou rekening met de benzine die in de tank zit). Dna kan ik de garage gebruiken om de enorme berg oude onderdelen te sorteren en netjes in dozen te doen. Nu is het namelijk een gigantische chaos in de garage.
Afblijven.
- Tom Duckpower
- Moderator
- Berichten: 4097
- Lid geworden op: za 19 jul, 2003 19:50
- Locatie: Berkel-Enschot
- Contacteer:
-
- Heavy user
- Berichten: 2523
- Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 19:27
-
- Heavy user
- Berichten: 2523
- Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 19:27
-
- Heavy user
- Berichten: 2861
- Lid geworden op: di 29 nov, 2005 00:02
- Locatie: Eindhoven de geksteeeh
Je zult het kopje idd moeten verzinken in het spatbord, want het past daar allemaal heel nauw. Ik geloof dat je hoogstens een centimeter hebt op de plek waar het spatbord in de kast sluit en tussen waar het lipje afbuigt, en dit komt gewoon recht in de wielkast.
Heavy Metal Speed Eend!!!
MyAmi Spring Break
MyAmi Spring Break
- Punky
- Addicted user
- Berichten: 9243
- Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 14:03
- Locatie: Veghel
- Contacteer:
Lipje krijgt niet zoveel krachten te verduren hoor.
Maar wat dacht je van het spatbod op die plek aan de binnenzijde verdikken met wat glasvezel en polyster, dan kun je het zo stevig maken als je wilt, zit toch niet in het zicht.
ringetje is ene leuk idee, maar dan krijg je die kop nooit mooi verzonken weggewerkt onder een dun laagje polyester aan de buitenzijde.
Maar wat dacht je van het spatbod op die plek aan de binnenzijde verdikken met wat glasvezel en polyster, dan kun je het zo stevig maken als je wilt, zit toch niet in het zicht.
ringetje is ene leuk idee, maar dan krijg je die kop nooit mooi verzonken weggewerkt onder een dun laagje polyester aan de buitenzijde.
PuNk RoCK LosEr
2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!
2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!
-
- Heavy user
- Berichten: 2861
- Lid geworden op: di 29 nov, 2005 00:02
- Locatie: Eindhoven de geksteeeh
Dan zou je het glasvezel moeten aanbrengen en dan direct het spatbord op moeten hangen, dan hard het zo uit dat het spatbord min of meer de perfecte vorm behoud, en dat scheelt dan weer bij het eventueel later monteren/demonteren.
Maar dan zou jij wel het lipje houden zoals het nu is?
Maar dan zou jij wel het lipje houden zoals het nu is?
Heavy Metal Speed Eend!!!
MyAmi Spring Break
MyAmi Spring Break
-
- Heavy user
- Berichten: 2523
- Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 19:27
Vandaag heb ik velgjes aan de nafjes geschroefd en het chassis op assteunen gezet. Dat zag er mooi uit ! Vervolgens met 2 spanbanden, 2 balkjes en 2 blokjes hout ene hefboom aan het chassis gemaakt om het ding op z'n kant te zetten. Ik heb dus weer ruimte in de garage ! Morgen maar onderdelen sorteren. Ik zie door de bomen het bos haast niet meer
Afblijven.
-
- Heavy user
- Berichten: 2523
- Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 19:27
Jazeker, maar ik heb zoveel oude rotzooi dat het me enorm in de weg ligt ! Onder andere een oude uitlaat. Natuurlijk heb ik die niet voor niets vervangen voor een nieuwe, maar hij is nog te goed om weg te donderne. Slechts 1 pijp is beschadigd, maar wellicht is dat met wat crea beunwerk weer te fiksen. De pijp is namelijk getordeerd. Er zit dus een soort groffe schroefdraad op de buitenkant. Maar wie er interesse in heeft en het ding op komt halen, krijgt hem mee voor niets.
Afblijven.
-
- Heavy user
- Berichten: 2523
- Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 19:27
Een nachtje rust doet wonderen. Vandaag de garage opgeruimd en wat voorbereidingen getroffen voor het electrolytisch ontroesten van wat onderdeeltjes. Ook kwam ik m'n hoofdremcylinder tegen met de pedalenset er nog aan. Echter, hoe krijg ik die 2 van elkaar gescheiden ? Want ik weet niet of je bij een nieuwe hoofdremcylinder ook nieuwe buisjes krijgt om die 2 aan elkaar te verbinden.
Afblijven.