LE's restauratie

Plaats hier je verslagen over je restauraties of verbouwingen
thomaaas
Heavy user
Heavy user

Bericht door thomaaas » vr 5 jan, 2007 21:08

Ik denk dat je dan beter iets kunt verzinnen met lijm en de sierstrip ;)
Heavy Metal Speed Eend!!!
MyAmi Spring Break

Punky
Addicted user
Addicted user
Contacteer:

Bericht door Punky » za 6 jan, 2007 10:53

Lipje popnagelen of vastschroeven. Zo dat de kop verzonken is en vervolgens de kop wegwerken met polyster en secuur schuurwerk.
PuNk RoCK LosEr

2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!

Lelijke Eend
Heavy user
Heavy user

Bericht door Lelijke Eend » za 6 jan, 2007 17:56

Die tip ga ik onthouden ! Al maak ik me wel en beetje ongerust omdat ik bang ben dat de kop vanhet boutje door het dunnere polyester kan trekken als er teveel kracht op komt.

Vrijdag weer naar Duckservice geweest voor een lading onderdelen en het in elkaar zetten van m'n achteras. Alle lagers in m'n achteras zijn nieuw op 1 na. Die wordt later vervangen door een nieuwe. De reden dat 1 lager niet vervangen is door een nieuwe is dat door roest de achterasbuis iets dikker was geworden. Daardoor ging het lager er moeilijk op en is het lager per ongeluk kapot geslagen (de kooi waar de wentellichamen in zitten knapte). het 2e handse lager wordt als m'n Eend weer rijdend is vervangen door een nieuwe.

Overigens zijn m'n remcylindertjes achter ook nieuw.

Verder heb ik nog wat losse onderdeeltjes gekocht. Onder andere:

- Gegalvaniseerde koplampsteun
- 123 ontsteking met vacuumvervroeging
- Nieuwe uitlaat (van voor tot achter en weer terug) inclusief ophangrubbertjes en dergelijke. Indien er keuzemogelijkheid is: een die zo stil mogelijk is.
- Nieuwe zuigers + cylinders
- Olieleidingen motor
En nog wat klein spul.

De achteras zit inmiddels op het chassis, de tank zit ook vast. Morgen schroef ik 4 velgen op de naven en zet ik het chassis op z'n kant (ja, ik hou rekening met de benzine die in de tank zit). Dna kan ik de garage gebruiken om de enorme berg oude onderdelen te sorteren en netjes in dozen te doen. Nu is het namelijk een gigantische chaos in de garage.
Afblijven.

Tom Duckpower
Moderator
Contacteer:

Bericht door Tom Duckpower » za 6 jan, 2007 18:03

Lelijke Eend schreef:Al maak ik me wel en beetje ongerust omdat ik bang ben dat de kop vanhet boutje door het dunnere polyester kan trekken als er teveel kracht op komt.
ringetje gebruiken?
1986 2CV6 Special Pick Up
1964 Solex Oto Van Der Heem
2003 Audi A2 1.4i
2022 Stromer ST3 Pinion Deep Black

wouter87
Regelmatige poster
Regelmatige poster

Bericht door wouter87 » za 6 jan, 2007 18:15

en polyester is sterk als het dik is heel erg sterk maar het ringetje lijkt me ook de beste oplossing en dan ook hoe meer kracht hoe groter het ringetje
C'est une bonne voiture

Lelijke Eend
Heavy user
Heavy user

Bericht door Lelijke Eend » za 6 jan, 2007 18:43

Ik heb zelf nof niet gekeken en geen enkel polyester spatbord in m'n handen gehad, maar kan het zijn dat je dat kopje moet verzinken omdat dat deel van het polyester dan net ergens achter valt ?
Afblijven.

Lelijke Eend
Heavy user
Heavy user

Bericht door Lelijke Eend » za 6 jan, 2007 19:31

Ohja, ik heb ook nog 2 leuke Visastoelen gescoord ! Duckservice zou ze wegdonderen, maar ik mocht ze meenemen !
Afblijven.

thomaaas
Heavy user
Heavy user

Bericht door thomaaas » za 6 jan, 2007 23:07

Je zult het kopje idd moeten verzinken in het spatbord, want het past daar allemaal heel nauw. Ik geloof dat je hoogstens een centimeter hebt op de plek waar het spatbord in de kast sluit en tussen waar het lipje afbuigt, en dit komt gewoon recht in de wielkast.
MyAmi Spring Break

Punky
Addicted user
Addicted user
Contacteer:

Bericht door Punky » zo 7 jan, 2007 00:08

Lipje krijgt niet zoveel krachten te verduren hoor.

Maar wat dacht je van het spatbod op die plek aan de binnenzijde verdikken met wat glasvezel en polyster, dan kun je het zo stevig maken als je wilt, zit toch niet in het zicht. :wink:

ringetje is ene leuk idee, maar dan krijg je die kop nooit mooi verzonken weggewerkt onder een dun laagje polyester aan de buitenzijde.
PuNk RoCK LosEr

2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!

thomaaas
Heavy user
Heavy user

Bericht door thomaaas » zo 7 jan, 2007 15:19

Dan zou je het glasvezel moeten aanbrengen en dan direct het spatbord op moeten hangen, dan hard het zo uit dat het spatbord min of meer de perfecte vorm behoud, en dat scheelt dan weer bij het eventueel later monteren/demonteren.

Maar dan zou jij wel het lipje houden zoals het nu is?
MyAmi Spring Break

Lelijke Eend
Heavy user
Heavy user

Bericht door Lelijke Eend » zo 7 jan, 2007 20:43

Vandaag heb ik velgjes aan de nafjes geschroefd en het chassis op assteunen gezet. Dat zag er mooi uit ! Vervolgens met 2 spanbanden, 2 balkjes en 2 blokjes hout ene hefboom aan het chassis gemaakt om het ding op z'n kant te zetten. Ik heb dus weer ruimte in de garage ! Morgen maar onderdelen sorteren. Ik zie door de bomen het bos haast niet meer :oops:
Afblijven.

thomaaas
Heavy user
Heavy user

Bericht door thomaaas » zo 7 jan, 2007 20:53

Mooizo!!! Toch fijn als het eerste nieuwe onderdeel al weer "af" is of niet?
MyAmi Spring Break

Lelijke Eend
Heavy user
Heavy user

Bericht door Lelijke Eend » zo 7 jan, 2007 20:59

Jazeker, maar ik heb zoveel oude rotzooi dat het me enorm in de weg ligt ! Onder andere een oude uitlaat. Natuurlijk heb ik die niet voor niets vervangen voor een nieuwe, maar hij is nog te goed om weg te donderne. Slechts 1 pijp is beschadigd, maar wellicht is dat met wat crea beunwerk weer te fiksen. De pijp is namelijk getordeerd. Er zit dus een soort groffe schroefdraad op de buitenkant. Maar wie er interesse in heeft en het ding op komt halen, krijgt hem mee voor niets.
Afblijven.

Lelijke Eend
Heavy user
Heavy user

Bericht door Lelijke Eend » ma 8 jan, 2007 20:52

Een nachtje rust doet wonderen. Vandaag de garage opgeruimd en wat voorbereidingen getroffen voor het electrolytisch ontroesten van wat onderdeeltjes. Ook kwam ik m'n hoofdremcylinder tegen met de pedalenset er nog aan. Echter, hoe krijg ik die 2 van elkaar gescheiden ? Want ik weet niet of je bij een nieuwe hoofdremcylinder ook nieuwe buisjes krijgt om die 2 aan elkaar te verbinden.
Afblijven.

backfire
Addicted user
Addicted user
Contacteer:

Bericht door backfire » ma 8 jan, 2007 20:59

Toevallig hadden wij op het werk nog een restje biologische ontroester, morgen niet vergeten blikje mee te nemen en dan maar eens gaan testen.

Plaats reactie