De tweede dag sleutelen zit erop! (Nou ja, dag, eerst lekker uitgeslapen..)
Wat heb ik vandaag gedaan:
- Bedrading gemerkt
- motor + bak eruit gehaald
- stuurstang er

- koets losgezet
- uitlaat eraf gehaald
De stuurstang had ik gisteren al gevuld met kruipolie, dit mocht helaas niet baten:
Bij het losmaken van de koets heb ik twee boutjes (de twee voorste) door moeten slijpen, de rest ging eigenlijk makkelijk los. De stuurstang was een heel ander verhaal.
Eerst heb ik netjes het stuurslot eraf gehaald, daarna de bout tegen het stuurhuis aan eruit gehaald en dat beugeltje naar onder geschoven. Toen dacht ik dat ik de stuurstang wel los zou krijgen door aan het stuur te trekken --> niet!!
Daarna met een hamer tegen het stuur geslagen, ging ook niet. Toen met een beitel het gat van de stuurstang iets groter gemaakt aan de onderkant, hielp ook niet veel. Op den duur is het met een grote hamer, een moordenaar en 1,5 uur grof geweld toch nog gelukt... (er moet toch iets tegenzitten.)
Morgen heb ik helaas geen tijd om aan de eend te werken, vrijdag waarschijnlijk ook niet.
Het nieuwe chassis is trouwens ook besteld!!
Fotosite: http://svogelenzang.spaces.live.com is geupdate!
Groeten,
Serge.
@Timmmmie: Ik wil 'm inderdaad weer die kleur hebben. Heb nog even zitten twijfelen, zwart is ook mooi.. Maar origineel is mooier!
@Truudsje&GD:Ik denk inderdaad dat ik de koets compleet wegbreng, wil gewoon weer een mooie eend hebben en het lassen kan ik zelf toch niet (zeker niet op die plaatsen). De winterrit zal mijn eend moeten missen, misschien kan ik met iemand meerijden??
@GerbenV6: Het chassis is niet zo heel slecht maar wel rot genoeg om weg te gooien
@allen: bedankt voor de interesse, leuk!!!