Twee soorten klepveren

Gebruikersavatar
TB
Moderator
Berichten: 3478
Lid geworden op: ma 17 mei, 2004 21:47
Locatie: Zuid Holland

Bericht door TB » zo 7 jan, 2007 21:25

Ja zo kun je het ook bekijken. Waarom zou citroen het veranderd hebben? Zit wat in!
2cv6 Club S6 - vert jade - 1987

Duckbuilder
Beginner
Beginner
Berichten: 6
Lid geworden op: di 2 jan, 2007 17:00
Locatie: Enschede

Bericht door Duckbuilder » ma 22 jan, 2007 22:19

Ben ik weer.

Dank voor alle reacties.

Ik ben ook een voorstander om wat bij elkaar hoort bij elkaar te laten. Ze hebben het niet voor niets bedacht. Dus ik laat de dubbele klepveer bij de AM2 en de enkele bij de AK2.
Nu ja, AK2 blokjes zijn nou niet bepaald die van het type erg betrouwbaar
Waaraan merk je dat? Ik heb beide blokken (AM2 en AK2) uit elkaar liggen en zie geen verschillen in krukas, nokkenas, nokvolgers, cylinders, koppen (behalve de veren dan) en blok. Wel in de zuigers (AM2: 9 en AK2: 8,5). Dat verklaart ook het verschil in vermogen, maar verder lijkt alles (op het oog) identiek. Dat zou betekenen dat je ook onderdelen tussen blokken kunt uitwisselen. Of zie ik wat over het hoofd en moet je met een micrometer nokkenas en krukas opmeten voor het verschil?
Be ducked

catscit
Altijd onstuitbaar, toch abrupt gestopt
Berichten: 931
Lid geworden op: zo 9 mar, 2003 20:59
Locatie: limburg.NL
Contacteer:

Bericht door catscit » ma 22 jan, 2007 23:30

nokkenas zou toch echt verschillend moeten zijn, scheelt een paar graden.
Altijd onstuitbaar, toch abrupt gestopt.
12 november 1975 - 18 juli 2007
http://www.cats-citroen.net

Plaats reactie