Twee soorten klepveren
-
- Beginner
- Berichten: 6
- Lid geworden op: di 2 jan, 2007 17:00
- Locatie: Enschede
Ben ik weer.
Dank voor alle reacties.
Ik ben ook een voorstander om wat bij elkaar hoort bij elkaar te laten. Ze hebben het niet voor niets bedacht. Dus ik laat de dubbele klepveer bij de AM2 en de enkele bij de AK2.
Dank voor alle reacties.
Ik ben ook een voorstander om wat bij elkaar hoort bij elkaar te laten. Ze hebben het niet voor niets bedacht. Dus ik laat de dubbele klepveer bij de AM2 en de enkele bij de AK2.
Waaraan merk je dat? Ik heb beide blokken (AM2 en AK2) uit elkaar liggen en zie geen verschillen in krukas, nokkenas, nokvolgers, cylinders, koppen (behalve de veren dan) en blok. Wel in de zuigers (AM2: 9 en AK2: 8,5). Dat verklaart ook het verschil in vermogen, maar verder lijkt alles (op het oog) identiek. Dat zou betekenen dat je ook onderdelen tussen blokken kunt uitwisselen. Of zie ik wat over het hoofd en moet je met een micrometer nokkenas en krukas opmeten voor het verschil?Nu ja, AK2 blokjes zijn nou niet bepaald die van het type erg betrouwbaar
Be ducked
-
- Altijd onstuitbaar, toch abrupt gestopt
- Berichten: 931
- Lid geworden op: zo 9 mar, 2003 20:59
- Locatie: limburg.NL
- Contacteer:
nokkenas zou toch echt verschillend moeten zijn, scheelt een paar graden.
Altijd onstuitbaar, toch abrupt gestopt.
12 november 1975 - 18 juli 2007
http://www.cats-citroen.net
12 november 1975 - 18 juli 2007
http://www.cats-citroen.net