remschijfbouten
remschijfbouten
Beste mensen,
Er zijn zes bouten waarmee de remschijf aan de flens op het asje komend uit de versnellingsbak vast zit. Eigenlijk zijn het vijf bouten één is namelijk een stuk draadeinde met een moer. Dit stukje draadeinde heeft middenin geen draad, middenin is het stukje draadeinde glad. Waarom is dit ook niet gewoon een b out? Wat is de bedoeling hiervan?
Wie weet dit???
Groeten van
Hassie.
Er zijn zes bouten waarmee de remschijf aan de flens op het asje komend uit de versnellingsbak vast zit. Eigenlijk zijn het vijf bouten één is namelijk een stuk draadeinde met een moer. Dit stukje draadeinde heeft middenin geen draad, middenin is het stukje draadeinde glad. Waarom is dit ook niet gewoon een b out? Wat is de bedoeling hiervan?
Wie weet dit???
Groeten van
Hassie.
- Tom Duckpower
- Moderator
- Berichten: 4097
- Lid geworden op: za 19 jul, 2003 19:50
- Locatie: Berkel-Enschot
- Contacteer:
zijn 2 van die draadeindjes...
zitten tegenover elkaar...
Ze zijn er denk ik voor om te remschijf op de plaats te houden als de aandrijfassen eraf liggen, schijf blijft dan op de boutjes rusten
denk ik, pin me er niet op vast!
zitten tegenover elkaar...
Ze zijn er denk ik voor om te remschijf op de plaats te houden als de aandrijfassen eraf liggen, schijf blijft dan op de boutjes rusten
denk ik, pin me er niet op vast!
1986 2CV6 Special Pick Up
1964 Solex Oto Van Der Heem
2003 Audi A2 1.4i
2022 Stromer ST3 Pinion Deep Black
1964 Solex Oto Van Der Heem
2003 Audi A2 1.4i
2022 Stromer ST3 Pinion Deep Black
-
- Heavy user
- Berichten: 2523
- Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 19:27
-
- Altijd onstuitbaar, toch abrupt gestopt
- Berichten: 931
- Lid geworden op: zo 9 mar, 2003 20:59
- Locatie: limburg.NL
- Contacteer:
probeer eens een remschijf te monteren met 6 bouten, dan weet je waarom er 2 draadeinden inzitten.
Zonder krijg je de bouten bijna onmogelijk door EN de aandrijfas EN de remschijf en dan nog eens in de flens.
Met is het seconden werk.
Het dient niet als markering, want er zit niks asymmetrisch dus je krijgt de schijf er altijd op alle 6 mogelijke standen op, maakt ook niks uit hoe je hem erop zet.
Het zijn M9 hoge treksterkte bouten en draadeinden, zuinig op zijn dus. Is een onmogelijke maat.
Zonder krijg je de bouten bijna onmogelijk door EN de aandrijfas EN de remschijf en dan nog eens in de flens.
Met is het seconden werk.
Het dient niet als markering, want er zit niks asymmetrisch dus je krijgt de schijf er altijd op alle 6 mogelijke standen op, maakt ook niks uit hoe je hem erop zet.
Het zijn M9 hoge treksterkte bouten en draadeinden, zuinig op zijn dus. Is een onmogelijke maat.
Altijd onstuitbaar, toch abrupt gestopt.
12 november 1975 - 18 juli 2007
http://www.cats-citroen.net
12 november 1975 - 18 juli 2007
http://www.cats-citroen.net
-
- Heavy user
- Berichten: 2523
- Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 19:27
-
- Altijd onstuitbaar, toch abrupt gestopt
- Berichten: 931
- Lid geworden op: zo 9 mar, 2003 20:59
- Locatie: limburg.NL
- Contacteer:
ik vraag me af in hoeverre je daar wat van merkt, als er maar 1 zit.
Het zit nogal dicht beij het centrum allemaal en zoveel verschillen een bout en draadeind + moer niet van elkaar denk ik.
Zou ik me geen zorgen over maken.
Maar met 1 draadeind gaat het al wel iets makkelijker als zonder, maar met 2 werkt het pas echt goed.
Het zit nogal dicht beij het centrum allemaal en zoveel verschillen een bout en draadeind + moer niet van elkaar denk ik.
Zou ik me geen zorgen over maken.
Maar met 1 draadeind gaat het al wel iets makkelijker als zonder, maar met 2 werkt het pas echt goed.
Altijd onstuitbaar, toch abrupt gestopt.
12 november 1975 - 18 juli 2007
http://www.cats-citroen.net
12 november 1975 - 18 juli 2007
http://www.cats-citroen.net
- Erikjan
- Heavy user
- Berichten: 2086
- Lid geworden op: za 14 okt, 2006 21:55
- Locatie: boskoop
- Contacteer:
Ik was dus een paar bouten en draadeinden aan 1 kant verloren om dat ik ze handvast er in had gezet en 3 maanden tijdens het monteren van het blok ze vergeten was aan te trekken Toen heb ik onderweg bouten van de andere kant "geleend" en zo voorzichtig naar huis gekachelt was niet zo ver meer. Snel nieuwe bouten besteld. Nu zit er aan 1 kant geen draad einden meer op maar daar merk ik geen verschil op het feit na dat het wat gepruts is met monteren. Gelukkig was er verder niets beschadigd. Ik merkte het in het rempedaal voor de as helemaal los was. Stomme fout. (Heb gelijk alle bouten die ik kon vinden maar even gecontroleerd gelukkig zaten die allemaal wel vast.) Ik heb echt super mazzel gehad heb al een verhaal gehoord over zn soort actie waarbij het chassis knikte door dat de as een slag door draaide terwijl er nog 1 bout vast zat.
-
- Regelmatige poster
- Berichten: 292
- Lid geworden op: zo 19 nov, 2006 15:49
- Locatie: Amsterdam
Heb vorige week precies hetzelfde gehad, maar hier zonder dat ik wat met de bouten had gedaan in de periode ervoor.
Een hoop gerammel bij het koppelen enzo, toen ik keek bleek dat aan een kant van de 6 nog maar 3 inzaten, en allemaal met de hand vast of los te draaien.
Was even schrikken, zou toch best naar uit kunnen pakken maar ben nu gelukkig weer rijdend
Een hoop gerammel bij het koppelen enzo, toen ik keek bleek dat aan een kant van de 6 nog maar 3 inzaten, en allemaal met de hand vast of los te draaien.
Was even schrikken, zou toch best naar uit kunnen pakken maar ben nu gelukkig weer rijdend
Groene 2cv6 Club 18 november '81
je weet het he het gaat om genieten van het leven, de rest komt later wel, je leeft toch levenslang.
je weet het he het gaat om genieten van het leven, de rest komt later wel, je leeft toch levenslang.