Bericht
door Flying Duckman » vr 12 jan, 2007 12:14
Nu spreek je jezelf een beetje tegen Jeroen,
>>>>>>
Citroen heeft destijd een paar miljoen gestopt in de ontwikkeling van de visa motor tov de 2cv motor die ze al op de plank hadden liggen. Denk je echt dat als het opboren van de 2cv cylinder (of een setje andere cylinders) een gedegen oplossing was geweest, ze dat niet gekozen hadden?
>>>>>>
natuurlijk praten we niet over cylinders e.d. die je weg laat, maar je geeft wel aan dat er veel weggelaten kan worden en dan is het beter, waarom heeft Citroen het dan niet gedaan?
Ik ben het helemaal met je eens overgens. De 2CV is in die zin zover doorontwikkeld dat ze het maximum uit de motoren hebben gehaald zonder dat dit ten koste gaat van de betrouwbaarheid van deze auto's. Dus in dit geval ook de motoren.
Maar zoals zo vaak hoor ik van allerlei berichten van mensen, opboren gaat prima, nooit problemen, iets meer vermogen, zelfs op gas loopt hij fantastisch, anderen zeggen stug, dat kan niet, beter is een visablok, aanpassingen vallen wel mee, gewoon andere bak erin...etc..etc.. etc..
Zelfde heb ik al wel gehoord over de 123, het is zuiniger, beter etc. etc.. etc... ik heb gewoon puntjes en dat bevalt me prima af en toe help ik eens iemand met zo'n 123 en er is absoluut helemaal niets wat me tot nu toe nog overtuigd om 150 euro uit te gaan geven voor zo'n ontsteking, misschien alleen om m'n handen niet vies te krijgen, maar dat is ook het enigste, maar ik dwaal af.
Ik zal eens uitzoeken wat ze precies doen bij het revisiebedrijf dat het nu wel bruikbaar is in een 2CV blok.