motor opboren of niet?
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1593
- Lid geworden op: vr 25 nov, 2005 23:48
- Locatie: s heerenbroek
- Contacteer:
dat kan jou motor niet trekken denk ik ik zou er weinig aan doen gezien de capiciteit die je er nu zo uithaald!
Visa, als alles eenmaal werkt... dan is het oerbetrouwbaar na mijn zien
Visa, als alles eenmaal werkt... dan is het oerbetrouwbaar na mijn zien
2cv CUSTOM cruiser in de maak, VW spijlbus '66, lowered bug '81
http://charlestontuning.mijnalbums.nl/
http://charlestontuning.mijnalbums.nl/
-
- Regelmatige poster
- Berichten: 472
- Lid geworden op: vr 30 dec, 2005 22:25
- Locatie: s heerenbroek
wie weet gewoon proberen.
NO LIFE LIKE LOW LIFE
het leven is als een neus haal eruit wat erin zit.
burn your rubber not your soul...
www.thespitfire.zijnalbums.nl
het leven is als een neus haal eruit wat erin zit.
burn your rubber not your soul...
www.thespitfire.zijnalbums.nl
-
- Altijd onstuitbaar, toch abrupt gestopt
- Berichten: 931
- Lid geworden op: zo 9 mar, 2003 20:59
- Locatie: limburg.NL
- Contacteer:
nou opgeboorde blokken hebben toch echt een aanmerkelijk ingekorte levensduur.
Ik heb een 1450cc GSA blok, wanddikte van de cylinders is 1.5mm
Ik denk niet dat ie 100.000km meegaat, zeker niet gezien het vermogen wat ie moet leveren en de thermische belasting die dat ook nog es met zich meebrengt. De meeste opgeboorde blokken overlijden aan een vastloper.
Het visa blok heeft lichtmetalen cylinders, en lichtmetaal (alu etc) kunnen hun warmte veel beter kwijt als staal. En wat is nu DE grote vijand van opgevoerde (en zeker) luchtgekoelde motoren? Warmte!
Citroen heeft destijd een paar miljoen gestopt in de ontwikkeling van de visa motor tov de 2cv motor die ze al op de plank hadden liggen. Denk je echt dat als het opboren van de 2cv cylinder (of een setje andere cylinders) een gedegen oplossing was geweest, ze dat niet gekozen hadden?
Ik heb een 1450cc GSA blok, wanddikte van de cylinders is 1.5mm
Ik denk niet dat ie 100.000km meegaat, zeker niet gezien het vermogen wat ie moet leveren en de thermische belasting die dat ook nog es met zich meebrengt. De meeste opgeboorde blokken overlijden aan een vastloper.
Het visa blok heeft lichtmetalen cylinders, en lichtmetaal (alu etc) kunnen hun warmte veel beter kwijt als staal. En wat is nu DE grote vijand van opgevoerde (en zeker) luchtgekoelde motoren? Warmte!
Citroen heeft destijd een paar miljoen gestopt in de ontwikkeling van de visa motor tov de 2cv motor die ze al op de plank hadden liggen. Denk je echt dat als het opboren van de 2cv cylinder (of een setje andere cylinders) een gedegen oplossing was geweest, ze dat niet gekozen hadden?
Altijd onstuitbaar, toch abrupt gestopt.
12 november 1975 - 18 juli 2007
http://www.cats-citroen.net
12 november 1975 - 18 juli 2007
http://www.cats-citroen.net
-
- Regelmatige poster
- Berichten: 310
- Lid geworden op: ma 2 jun, 2003 20:26
- Locatie: Wijhe
Er zit een hoop in wat eruit kan -> Bedoel je aan electronische componenten?catscit schreef:in een visa vind ik de onstekeing ook redelijk problematisch, er zitten slechte massas in en er zit een hoop in wat eruit kan.
Als je dat fixt dan is het probleemloos, ik heb een vriendenclub die allemaal enkel visa motor rijden en allen hebben er nooit problemen mee.
Ook in visa's is het eenvoudig probleemloos te krijgen, moet je wel wat voor doen. ik heb wat franse visa's aangepast die daar nu in vakantie huizen dienstdoen als boodschappen auto's, die dingen hebben dus een zeer irregulair leven, korte eindjes, staan veel stil, maar doen het altijd!
-
- Altijd onstuitbaar, toch abrupt gestopt
- Berichten: 931
- Lid geworden op: zo 9 mar, 2003 20:59
- Locatie: limburg.NL
- Contacteer:
oa, de vacum sensor kan eruit, electromagnetische benzine afsluiter.
Dan de vacum zooi vanhet luchtfilter af.
Dan extra massa naar de compu.
Eventueel draden naar de bobine vervangen, die hebben nog wel eens kabelbreuk,
En dan vergeet ik vast nog een en ander...
Dan de vacum zooi vanhet luchtfilter af.
Dan extra massa naar de compu.
Eventueel draden naar de bobine vervangen, die hebben nog wel eens kabelbreuk,
En dan vergeet ik vast nog een en ander...
Altijd onstuitbaar, toch abrupt gestopt.
12 november 1975 - 18 juli 2007
http://www.cats-citroen.net
12 november 1975 - 18 juli 2007
http://www.cats-citroen.net
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 856
- Lid geworden op: vr 23 dec, 2005 09:19
- Locatie: Enschede
- Contacteer:
Nu spreek je jezelf een beetje tegen Jeroen,
>>>>>>
Citroen heeft destijd een paar miljoen gestopt in de ontwikkeling van de visa motor tov de 2cv motor die ze al op de plank hadden liggen. Denk je echt dat als het opboren van de 2cv cylinder (of een setje andere cylinders) een gedegen oplossing was geweest, ze dat niet gekozen hadden?
>>>>>>
natuurlijk praten we niet over cylinders e.d. die je weg laat, maar je geeft wel aan dat er veel weggelaten kan worden en dan is het beter, waarom heeft Citroen het dan niet gedaan?
Ik ben het helemaal met je eens overgens. De 2CV is in die zin zover doorontwikkeld dat ze het maximum uit de motoren hebben gehaald zonder dat dit ten koste gaat van de betrouwbaarheid van deze auto's. Dus in dit geval ook de motoren.
Maar zoals zo vaak hoor ik van allerlei berichten van mensen, opboren gaat prima, nooit problemen, iets meer vermogen, zelfs op gas loopt hij fantastisch, anderen zeggen stug, dat kan niet, beter is een visablok, aanpassingen vallen wel mee, gewoon andere bak erin...etc..etc.. etc..
Zelfde heb ik al wel gehoord over de 123, het is zuiniger, beter etc. etc.. etc... ik heb gewoon puntjes en dat bevalt me prima af en toe help ik eens iemand met zo'n 123 en er is absoluut helemaal niets wat me tot nu toe nog overtuigd om 150 euro uit te gaan geven voor zo'n ontsteking, misschien alleen om m'n handen niet vies te krijgen, maar dat is ook het enigste, maar ik dwaal af.
Ik zal eens uitzoeken wat ze precies doen bij het revisiebedrijf dat het nu wel bruikbaar is in een 2CV blok.
>>>>>>
Citroen heeft destijd een paar miljoen gestopt in de ontwikkeling van de visa motor tov de 2cv motor die ze al op de plank hadden liggen. Denk je echt dat als het opboren van de 2cv cylinder (of een setje andere cylinders) een gedegen oplossing was geweest, ze dat niet gekozen hadden?
>>>>>>
natuurlijk praten we niet over cylinders e.d. die je weg laat, maar je geeft wel aan dat er veel weggelaten kan worden en dan is het beter, waarom heeft Citroen het dan niet gedaan?
Ik ben het helemaal met je eens overgens. De 2CV is in die zin zover doorontwikkeld dat ze het maximum uit de motoren hebben gehaald zonder dat dit ten koste gaat van de betrouwbaarheid van deze auto's. Dus in dit geval ook de motoren.
Maar zoals zo vaak hoor ik van allerlei berichten van mensen, opboren gaat prima, nooit problemen, iets meer vermogen, zelfs op gas loopt hij fantastisch, anderen zeggen stug, dat kan niet, beter is een visablok, aanpassingen vallen wel mee, gewoon andere bak erin...etc..etc.. etc..
Zelfde heb ik al wel gehoord over de 123, het is zuiniger, beter etc. etc.. etc... ik heb gewoon puntjes en dat bevalt me prima af en toe help ik eens iemand met zo'n 123 en er is absoluut helemaal niets wat me tot nu toe nog overtuigd om 150 euro uit te gaan geven voor zo'n ontsteking, misschien alleen om m'n handen niet vies te krijgen, maar dat is ook het enigste, maar ik dwaal af.
Ik zal eens uitzoeken wat ze precies doen bij het revisiebedrijf dat het nu wel bruikbaar is in een 2CV blok.
-
- Heavy user
- Berichten: 2523
- Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 19:27
Ik denk dat die vacum zooi is/was om de motor aan de gestelde milieu-eisen te laten voldoen en geen noemenswaardige invloed heeft op de prestaties van de motor. Voldeed die motor niet aan die eisen, dan wordt de hele auto niet goedgekeurd en mag hij niet verkocht worden. Echter, bij de APK zijn de eisen minder streng en kan je die vacuum zooi achterwege laten.
Afblijven.
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1365
- Lid geworden op: vr 7 nov, 2003 21:04
- Locatie: Zierikzee
-
- Altijd onstuitbaar, toch abrupt gestopt
- Berichten: 931
- Lid geworden op: zo 9 mar, 2003 20:59
- Locatie: limburg.NL
- Contacteer:
inderdaad, citroen heeft de visa motor oa ontwikkeld op emissies, en daar lijdt de motor onder, zeker als ie 20 jaar oud is.
Maar een vacum slang lostrekken is wel even iets anders als andere cylinders monteren.
Maar een vacum slang lostrekken is wel even iets anders als andere cylinders monteren.
Altijd onstuitbaar, toch abrupt gestopt.
12 november 1975 - 18 juli 2007
http://www.cats-citroen.net
12 november 1975 - 18 juli 2007
http://www.cats-citroen.net
-
- Regelmatige poster
- Berichten: 472
- Lid geworden op: vr 30 dec, 2005 22:25
- Locatie: s heerenbroek
hoe heet die duitse tuning site ook al weer??
die die big bore setjes verkoopt??
die die big bore setjes verkoopt??
NO LIFE LIKE LOW LIFE
het leven is als een neus haal eruit wat erin zit.
burn your rubber not your soul...
www.thespitfire.zijnalbums.nl
het leven is als een neus haal eruit wat erin zit.
burn your rubber not your soul...
www.thespitfire.zijnalbums.nl
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 856
- Lid geworden op: vr 23 dec, 2005 09:19
- Locatie: Enschede
- Contacteer:
-
- Regelmatige poster
- Berichten: 472
- Lid geworden op: vr 30 dec, 2005 22:25
- Locatie: s heerenbroek
ja die ja ik heb em al gevonden.
NO LIFE LIKE LOW LIFE
het leven is als een neus haal eruit wat erin zit.
burn your rubber not your soul...
www.thespitfire.zijnalbums.nl
het leven is als een neus haal eruit wat erin zit.
burn your rubber not your soul...
www.thespitfire.zijnalbums.nl
-
- Regelmatige poster
- Berichten: 183
- Lid geworden op: do 10 feb, 2005 08:57
- Locatie: Kasterlee
- Contacteer:
Kijk ook eens op mijn site
www.michelenmichel.be
www.michelenmichel.be
-
- Altijd onstuitbaar, toch abrupt gestopt
- Berichten: 931
- Lid geworden op: zo 9 mar, 2003 20:59
- Locatie: limburg.NL
- Contacteer:
http://www.citroentuning.de/
Maar je kunt beter naar
http://www.pp-2cv.be/
denk ik. Zie ook andere posts op dit forum mbt stp.
Maar je kunt beter naar
http://www.pp-2cv.be/
denk ik. Zie ook andere posts op dit forum mbt stp.
Altijd onstuitbaar, toch abrupt gestopt.
12 november 1975 - 18 juli 2007
http://www.cats-citroen.net
12 november 1975 - 18 juli 2007
http://www.cats-citroen.net