moeilijk boven de 80 uit......

THE SPITFIRE
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 472
Lid geworden op: vr 30 dec, 2005 22:25
Locatie: s heerenbroek

Bericht door THE SPITFIRE » zo 7 jan, 2007 20:09

juist.
ik reed gsteren samen met CT van het kever winter festijn naar huis.
eerst poosje 100 rijden dan 110.
en op het laatst liep ie op teller tegen de 130 135. :lol:
NO LIFE LIKE LOW LIFE
het leven is als een neus haal eruit wat erin zit.
burn your rubber not your soul...
www.thespitfire.zijnalbums.nl

Timmmmie
Gebruiker
Gebruiker
Berichten: 67
Lid geworden op: di 18 apr, 2006 17:59
Locatie: schijndel city

Bericht door Timmmmie » zo 7 jan, 2007 20:37

ga idd eerst het origineel filter maar eens monteren kunnen we dat uitsluiten. bougies en kabels zijn nieuw, contactpunten zijn goed dus.....hopen op het beste

laat het wel horen

Gebruikersavatar
TB
Moderator
Berichten: 3478
Lid geworden op: ma 17 mei, 2004 21:47
Locatie: Zuid Holland

Bericht door TB » zo 7 jan, 2007 20:52

Er is dan een rand aanwezig in je cilinderwand. En die moet gewoon weggeblazen worden.

Mijn 2cv liep maar 110 op de teller met moeite. Veel stadsverkeer gereden. Bij het demonteren van de cilinderkoppen kon ik die rand gewoon voelen.
2cv6 Club S6 - vert jade - 1987

Aloha Beach Cruiser
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1593
Lid geworden op: vr 25 nov, 2005 23:48
Locatie: s heerenbroek
Contacteer:

Bericht door Aloha Beach Cruiser » ma 8 jan, 2007 17:51

compressie even meten anders, kleine moeite en je weet waar je aan toe bent :wink:
2cv CUSTOM cruiser in de maak, VW spijlbus '66, lowered bug '81

http://charlestontuning.mijnalbums.nl/

Timmmmie
Gebruiker
Gebruiker
Berichten: 67
Lid geworden op: di 18 apr, 2006 17:59
Locatie: schijndel city

Bericht door Timmmmie » ma 8 jan, 2007 22:07

is inderdaad wel verstandig om eerst de compressie te meten......

is er iemand in de buurt van den bosch dit dit kan en wil doen voor mij.........

catscit
Altijd onstuitbaar, toch abrupt gestopt
Berichten: 931
Lid geworden op: zo 9 mar, 2003 20:59
Locatie: limburg.NL
Contacteer:

Bericht door catscit » ma 8 jan, 2007 22:12

elke vakgarage kan je compressie meten.
Laat wel de motor eerst afkoelen voor je de bougies eruitdraait!

Maareh, eend loopt slecht, heeft lang stilgestaan?
Begin eens met een grote beurt!

"contact punten zijn nog goed"
Gooi er voor 100 euro onderdelen tegenaan en weet ZEKER dat dat allemaal goed is. En dan ook kleppen stellen, nieuw puntjes EN condensator, carbu nalopen, het hele circus.
Nu is het 100% gissen hier, je kunt er net zo goed een quiz van maken!
Altijd onstuitbaar, toch abrupt gestopt.
12 november 1975 - 18 juli 2007
http://www.cats-citroen.net

Timmmmie
Gebruiker
Gebruiker
Berichten: 67
Lid geworden op: di 18 apr, 2006 17:59
Locatie: schijndel city

Bericht door Timmmmie » ma 8 jan, 2007 22:42

goede onderdelen vervangen is natuurlijk onzin.......kan ik net zo goed een compleet nieuwe eend in elkaar schroeven dan wet je ook dat alles goed is......

voor mij is 2cv rijden ook een beetje een uitdaging om het zo low budjet mogelijk te houden en ben niet van plan voor elk kleinigheidje naar de VAKGARAGE te rijden ...heb daar ook niet zo'n goede ervaringen mee.

catscit
Altijd onstuitbaar, toch abrupt gestopt
Berichten: 931
Lid geworden op: zo 9 mar, 2003 20:59
Locatie: limburg.NL
Contacteer:

Bericht door catscit » ma 8 jan, 2007 22:45

voor compressie te meten is het toch wel handig.

Maar je hoeft niet alles te vervangen, gewoon normaal onderhoud lijkt mij geen overbodige luxe. En als je geen onderhoudshistorie hebt zou ik beginnen met een grote beurt.

Of je blijft lekker 80 rijden.
Altijd onstuitbaar, toch abrupt gestopt.
12 november 1975 - 18 juli 2007
http://www.cats-citroen.net

Heiko
Beginner
Beginner
Berichten: 42
Lid geworden op: zo 27 aug, 2006 23:49
Locatie: Nieuwegein

Bericht door Heiko » ma 8 jan, 2007 23:56

THE SPITFIRE schreef:eerst poosje 100 rijden dan 110.
en op het laatst liep ie op teller tegen de 130 135. :lol:
Kan kloppen.
Het waaide gisteren nogal behoorlijk! :lol:
Mijn Burton kreeg gisteren ook de wind van achteren..
't is dan net of ie wil gaan vliegen... :wink:

Gebruikersavatar
Punky
Addicted user
Addicted user
Berichten: 9243
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 14:03
Locatie: Veghel
Contacteer:

Bericht door Punky » di 9 jan, 2007 02:08

@Heiko: Komt dat niet door die grote vleugels??? :roll:

@Tim: He ik zie nu pas dat jij degene bent waar ik die koplampsteunen gehaald heb. Herkende die eend op je avatar zo ff niet. gaat het over deze of degene waar je toen mee bezig was? Waarom heb je het blokje uit die vlammen eend er niet ingezet? :roll:
PuNk RoCK LosEr

2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!

Timmmmie
Gebruiker
Gebruiker
Berichten: 67
Lid geworden op: di 18 apr, 2006 17:59
Locatie: schijndel city

Bericht door Timmmmie » di 9 jan, 2007 07:42

Punky schreef:@Heiko: Komt dat niet door die grote vleugels??? :roll:

@Tim: He ik zie nu pas dat jij degene bent waar ik die koplampsteunen gehaald heb. Herkende die eend op je avatar zo ff niet. gaat het over deze of degene waar je toen mee bezig was? Waarom heb je het blokje uit die vlammen eend er niet ingezet? :roll:
klopt ja punky dat ben ik het gaat idd ook over de eend, maar de vlammen eend heb ik zo kompleet verkocht aaan eendenspul ( is nu de leeneend). achteraf dom.....achja dit komt ook wel goed.

Gebruikersavatar
Punky
Addicted user
Addicted user
Berichten: 9243
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 14:03
Locatie: Veghel
Contacteer:

Bericht door Punky » di 9 jan, 2007 22:11

Kijk eens bij de foto's op deze site. De vlammen eend is niet meer wat ie ws. Die is tijdens de Kerstrit totaal afgebeuld en is nu niet meer als een slopertje. Is van te voren wel een ander blok in gegaan hoor. Die ook gaar ws. De eend is met 4 wielen van de grond geweest tijdens de zandpaden rit, dus of het chassis nog helemaal lekker is? :roll:
PuNk RoCK LosEr

2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!

Timmmmie
Gebruiker
Gebruiker
Berichten: 67
Lid geworden op: di 18 apr, 2006 17:59
Locatie: schijndel city

Bericht door Timmmmie » wo 10 jan, 2007 17:43

Punky schreef:Kijk eens bij de foto's op deze site. De vlammen eend is niet meer wat ie ws. Die is tijdens de Kerstrit totaal afgebeuld en is nu niet meer als een slopertje. Is van te voren wel een ander blok in gegaan hoor. Die ook gaar ws. De eend is met 4 wielen van de grond geweest tijdens de zandpaden rit, dus of het chassis nog helemaal lekker is? :roll:

nou het chassis van de vlammeneend was al niet best, zag er op het eerste gezicht best aardig uit maar als je goed keek stak je er zo je vinger door naar binnen ( aan de binnenkant ter hoogte van vooras) dus ik denk dat hij er niet erg blij mee zal zijn geweest....ach toch weer lol gehad voor 450 euro.

reed jan kramer er trouwens zelf in of was het een klant die hem als leeneend had van eendenspul ???

vadaag trouwens 90 gehaald....dus komt goed

THE SPITFIRE
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 472
Lid geworden op: vr 30 dec, 2005 22:25
Locatie: s heerenbroek

Bericht door THE SPITFIRE » wo 10 jan, 2007 19:03

gewoon door blijven trekken.
dan haal je de hondert ook wle.
als je nu de 90 hebt gehaalt was ie gewoon lui. :lol:
NO LIFE LIKE LOW LIFE
het leven is als een neus haal eruit wat erin zit.
burn your rubber not your soul...
www.thespitfire.zijnalbums.nl

Gebruikersavatar
inmijneendje
Moderator
Berichten: 1619
Lid geworden op: do 26 mei, 2005 22:48
Locatie: Kaatsheuvel
Contacteer:

Bericht door inmijneendje » wo 10 jan, 2007 19:25

reed jan kramer er trouwens zelf in of was het een klant die hem als leeneend had van eendenspul ???
Jan reed zelf wie anders is er zo gek :D

Plaats reactie