Bericht
door dyane_maniac » di 16 jan, 2007 21:47
met dat "mijn" dyane bedoelde ik dat ik dus echt het blok heb gehad wat in mijn dyane heeft gezeten. niet alleen hetzelfde type, echt HET blok. verder schreef ik zo min mogelijk verprutsen. en een motorblok verwisselen is in een avond gebeurd. ik ga mn dyane niet een half jaar extra stil laten staan en een klap geld extra kwijt zijn, omdat ik niet een juist motorblok heb natuurlijk. bovendien zijn de consessies die ik doe, met het op deze manier restaureren, niet onomkeerbaar en heel makkelijk aan te passen.
tis een kwestie van geld, tijd en zo snel mogelijk een goede rijdende auto nodig hebben. als ik die auto nu alleen nodig had om op zondag een leuk ritje te rijden...
ik doe 30.000 per jaar. en wil daarom min. 2 goede betrouwbare autoos hebben. nu is straks de eend weer goed, maar aca gaat achteruit. dus ik heb zsm nog een goede auto nodig. maar ik heb een parkeerprobleem dus ik kan niet meer dan 2 autoos hebben, dus het is kiezen: of een origineel 83er dyane of een niet helemaal origineel (maar later vrij makkelijk origineel te maken) 69er dyane. de 69er is harder dan de 83er en mooier, van de 83er is het eea aan techniek gereed dus vandaar mijn beslissing.
maar als het even kan wil ik dus wel oa gasplankje behouden. het "enige" is (tijdelijk) een ander blok (wat je opzich niet hoeft te zien) en de nieuwe wielophanging en groen systeem.
uit praktisch oogpunt is dat ak2m blok, buiten de mindere prestaties, volgens mij ook niet zo fijn als je veel km maakt omdat het geen uitwendig oliefilter heeft.
dus ik begrijp je, maarja hoe ver ga je met restaureren en originaliteit? ik heb ook gehoord dat mensen alleen maar de boutjes wilden gebruiken die uit de auto kwamen...
douwe
die anarchistische ente, 2cv6 special '85, rijdend.
la soixanteneuf, dyane 6 '69 still under construction