602 i.p.v. 652?
- Michiel van G.
- Heavy user
- Berichten: 2677
- Lid geworden op: vr 26 dec, 2003 14:33
- Locatie: Zeist
- Contacteer:
602 i.p.v. 652?
zoals vaak gezien worden ,,normale'' 2cv blokjes gewisselt voor 652cc visa blokken met sensoren e.d. Nu vroeg ik me af of het niet gewoon mogelijk is een 602 cc met puntjes of elec. onsteking (w-ign., 1-2-3) in een visa/lna te leggen? of is dit veel meer werk? Snelheden e.d. doen er niet toe, het gaat er enkel om: kan dit zonder problemen?
-
- Altijd onstuitbaar, toch abrupt gestopt
- Berichten: 931
- Lid geworden op: zo 9 mar, 2003 20:59
- Locatie: limburg.NL
- Contacteer:
en de motorsteunen van de visa monteerd.
Ja, het past, is ook al wel eens gedaan, let inderdaad op de startmotor.
Om terug te komen op het vermogen, je wordt een gevaar op de weg bij het invoegen,
Ja, het past, is ook al wel eens gedaan, let inderdaad op de startmotor.
Om terug te komen op het vermogen, je wordt een gevaar op de weg bij het invoegen,
Altijd onstuitbaar, toch abrupt gestopt.
12 november 1975 - 18 juli 2007
http://www.cats-citroen.net
12 november 1975 - 18 juli 2007
http://www.cats-citroen.net
- Michiel van G.
- Heavy user
- Berichten: 2677
- Lid geworden op: vr 26 dec, 2003 14:33
- Locatie: Zeist
- Contacteer:
maak ik hieruit op dat de versnellingsbak in een visa/ LN/A dus andere ratio's heeft als een dyanebak bijvoorbeeld; enzo het dus langer duurt voor aleer je versnelt?catscit schreef:en de motorsteunen van de visa monteerd.
Ja, het past, is ook al wel eens gedaan, let inderdaad op de startmotor.
Om terug te komen op het vermogen, je wordt een gevaar op de weg bij het invoegen,
-
- Altijd onstuitbaar, toch abrupt gestopt
- Berichten: 931
- Lid geworden op: zo 9 mar, 2003 20:59
- Locatie: limburg.NL
- Contacteer:
ratios staan op m'n site dacht ik.
Ik heb een 2cv6 motor in een lna gelepelt.
Was geen succes, de lna is VEEL te zwaar en de top wordt nog iets lager (net 120 dacht ik, zoals een eend dus). Maar door het gewicht en de lange bak kun je 0-100 met een zonnewijzer meten ipv met een stopwatch.
Beetje vergelijkbaar met een 12pk.
Vergeet niet dat een 652 50%(!) meer koppel heeft als een 602.
Iedereen kijkt altijd naar max vermogen, maar da's totaal niet interesant.
Koppel, dat is goed!
Ik heb een 2cv6 motor in een lna gelepelt.
Was geen succes, de lna is VEEL te zwaar en de top wordt nog iets lager (net 120 dacht ik, zoals een eend dus). Maar door het gewicht en de lange bak kun je 0-100 met een zonnewijzer meten ipv met een stopwatch.
Beetje vergelijkbaar met een 12pk.
Vergeet niet dat een 652 50%(!) meer koppel heeft als een 602.
Iedereen kijkt altijd naar max vermogen, maar da's totaal niet interesant.
Koppel, dat is goed!
Altijd onstuitbaar, toch abrupt gestopt.
12 november 1975 - 18 juli 2007
http://www.cats-citroen.net
12 november 1975 - 18 juli 2007
http://www.cats-citroen.net
- Michiel van G.
- Heavy user
- Berichten: 2677
- Lid geworden op: vr 26 dec, 2003 14:33
- Locatie: Zeist
- Contacteer:
-
- Beginner
- Berichten: 10
- Lid geworden op: za 25 nov, 2006 19:11
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1391
- Lid geworden op: ma 17 mar, 2003 21:14
- Locatie: koudekerk ad rijn
en in een eend/ander a- type merk je dat dus ook echt wel!! `maar niets is zaligmakend, de ombouw is goed te doen voor iemand die een beetje handig is, maar je moet niet verwachten dat je veel sneller kan (wel met wind tegen) de top blijft hetzelfde alleen je kunt net ff wat makkelijker met het verkeer mee en je kunt wat schakelluier (leuk woord voor galgje) rijden, je merkt echt goed dattie veel meer koppel heeft.Michiel van Ginkel schreef:ah dat maakt wel duidelijk waarom ze bij citroen er een 652cc in gelegd hebben! en 50% meer koppel, dat is ECHT veel
verder slijten een aantal dingen wel harder, zoals banden, aandrijfassen en je versnellingsbak, maar als je dat ervoor over hebt rijdt het echt lekker!
greetzzz
Rusty
PU eend project
chassis AK400,
koets AK400
chassis AK400,
koets AK400
- bartje2212
- Regelmatige poster
- Berichten: 472
- Lid geworden op: za 13 mei, 2006 14:57
- Locatie: Zeist
voor de lomax geld hetzelfde. die kan nog steeds geen 140...maar hij is wel vlot van zijn plaats met dat visa blok. Behoorlijk vlot! daar staat menig andere automobilist wel eens van te kijken. maargoed ik wil ook wel een visa in mn eend, al rijd mijn huidige blokje eigenlijk ook wel goed.
2cv6 van 1 april '83! (en da's geen grapje)
30-45 Nm is niet zo bijster veel. Ik heb hiervoor met auto's gereden met 245+ Nm koppel. Dat is pas sleuren. Moderne dieseltjes gaan hier al overheen.
Maar waar het ook om gaat is: bij welk toerental komt dat koppel erin. Met andere woorden, trekt ie vanaf het begin of moet je eerst wat toeren draaien.
Maar waar het ook om gaat is: bij welk toerental komt dat koppel erin. Met andere woorden, trekt ie vanaf het begin of moet je eerst wat toeren draaien.
2cv6 Club S6 - vert jade - 1987