Restauratie HK-17-PL (foto's P5)

Plaats hier je verslagen over je restauraties of verbouwingen
Gebruikersavatar
Voge
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 162
Lid geworden op: ma 2 jan, 2006 21:53
Locatie: Zierikzee
Contacteer:

Bericht door Voge » za 6 jan, 2007 18:40

gerbenv6 schreef:Ik heb ook nieuwe achterspatborden en ik heb orginele genomen.Deze passen veel beter dan de immitatie spatborden. Ik heb ook een immitatie vastgehad en je ziet en voelt het verschil. Hetzelfde geldt volgens mij ook voor de voorspatborden. Ze zijn wel duurder maar je hebt er denk ik veel langer wat aan.
Met het ventilatieklepje heb ik ook met beide soorten in handen gestaan en heb, ondanks dat het veeel duurder is, gekozen voor orgineel.
Voor en achter bumper kan gewoon immitatie, veel goedkoper en als je ze goed in de tecktyl zet aan de binnenkant dan gaan die ook jaren mee.
Voor prijzen moet je gewoon rondkijken op internet en bellen.
Voor de achterspatborden wil ik ook originele nemen ja, daar is de pasvorm nogal belangrijk. Ik denk eigenlijk dat het bij de voorspatborden niet zo veel uitmaakt hoe de pasvorm is, die passen toch wel... Ik denk erover om daar wel imitatie op te zetten. Bumpers kan dus ook geen kwaad, bedankt voor de info!!!
2cv6 club (tijdelijk buiten gebruik) 1982 - Xantia 1.9TD Tentation 1997

Gebruikersavatar
Punky
Addicted user
Addicted user
Berichten: 9243
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 14:03
Locatie: Veghel
Contacteer:

Bericht door Punky » za 6 jan, 2007 23:48

Bij de voorspatborden komt het ook best nauw qua maatvoering hoor. Hier kun je ook het beste originele pakken, anders passen de beugels niet goed in de bouten van de koets en koplampsteun.
PuNk RoCK LosEr

2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!

Gebruikersavatar
TB
Moderator
Berichten: 3478
Lid geworden op: ma 17 mei, 2004 21:47
Locatie: Zuid Holland

Bericht door TB » zo 7 jan, 2007 13:17

Ik had de mazzel dat ik nog een puntgave originele motorkap tegenkwam. Heel dof, maar echt geen roest. Dus die heb ik laten spuiten. En voor de achterspatborden hetzelfde. Roestvrij en ook de bevestigingsgaatjes nog helemaal ok, weliswaar blauw van kleur. Maar na spuiten zijn die ook gewoon rood.

Voor de voorspatborden ben ik nog aan het rondkijken. Ik heb momenteel 2 gestraalde exemplaren liggen. Bij eentje is de achterste bevestiging helemaal weg. Is wel te repareren maar is mij te veel werk. De andere is gewoon in goede staat. Dan heb ik nog een keiharde liggen met heel veel vliegroest maar een hele goede basis. Ik denk dat ik die gewoon laat stralen. En dan heb ik m'n plaatwerk helemaal compleet.

En de deuren... daar heb ik weer 4 hele doffe rode exemplaren voor staan. Maar keihard en geen spatje roest! Zitten ook ML gaatjes in geboord dus die zijn gewoon goed bijgehouden.

Heeft veel zoekwerk gekost. Maar uiteindelijk heb ik alles origineel voor niet al te duur en in goede staat.
2cv6 Club S6 - vert jade - 1987

Truudsje
Gebruiker
Gebruiker
Berichten: 90
Lid geworden op: wo 7 mei, 2003 20:18
Locatie: Tilburg
Contacteer:

Bericht door Truudsje » zo 7 jan, 2007 14:08

Wij hebben ook alleen maar originele onderdelen gekozen om problemen met niet-passen te voorkomen (na tip ook van Jan Kramer van Eendenspul). Of het allemaal goed gaat zitten, merken we in februari wel als alles terugkomt van de spuiter...

Gebruikersavatar
TB
Moderator
Berichten: 3478
Lid geworden op: ma 17 mei, 2004 21:47
Locatie: Zuid Holland

Bericht door TB » zo 7 jan, 2007 15:28

Dat is ook de reden waarom ik voor origineel heb gekozen. Dat gedoe heb ik geen zin in.
2cv6 Club S6 - vert jade - 1987

thomaaas
Heavy user
Heavy user
Berichten: 2861
Lid geworden op: di 29 nov, 2005 00:02
Locatie: Eindhoven de geksteeeh

Bericht door thomaaas » zo 7 jan, 2007 15:28

Ik zou ze voor het spuiten alvast een paar keer "proefpassen" dat hebben wij ook gedaan en het zorgt ervoor dat je nog even iets beter te pas kunt maken zonder het lakwerk te beschadigen. Ook "werkt" het nog een beetje bij temperatuurwisselingen. Dat is alleen niet zo bij kunsttof onderdelen, maar ik begrijp dat jullie die toch niet hebben ;)
Heavy Metal Speed Eend!!!
MyAmi Spring Break

Gebruikersavatar
Voge
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 162
Lid geworden op: ma 2 jan, 2006 21:53
Locatie: Zierikzee
Contacteer:

Bericht door Voge » wo 10 jan, 2007 10:30

Proefpassen is inderdaad wel verstandig, omdat je dan de lak niet gaat beschadigen door een slechte pasvorm...
2cv6 club (tijdelijk buiten gebruik) 1982 - Xantia 1.9TD Tentation 1997

Gebruikersavatar
Voge
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 162
Lid geworden op: ma 2 jan, 2006 21:53
Locatie: Zierikzee
Contacteer:

Bericht door Voge » wo 17 jan, 2007 23:03

Tot nu toe heb ik ivm drukte op het werk (en dat gaat nou eenmaal voor...) weinig aan de eend gedaan. Ik heb gisteren wel wat onderdelen opgehaald:

- nieuwe voorschermen
- nieuwe bumpers voor+ achter (wit/grijze exemplaren, geen rvs, vind ik toch minder mooi..)

Als ik verder ga aan de eend horen jullie het weer!!
2cv6 club (tijdelijk buiten gebruik) 1982 - Xantia 1.9TD Tentation 1997

gerbenv6
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 163
Lid geworden op: za 14 jan, 2006 23:44
Locatie: Emmeloord

Bericht door gerbenv6 » do 18 jan, 2007 19:21

Heb je toch ook gekozen voor orginele spatborden of heb je immitatie genomen? :?:
Wat is er nou mooier dan een lelijke eend?
2cv6 spécial 1986

Evan
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 646
Lid geworden op: di 8 feb, 2005 10:30

Bericht door Evan » do 18 jan, 2007 19:35

Voge schreef: - nieuwe bumpers voor+ achter (wit/grijze exemplaren, geen rvs, vind ik toch minder mooi..)
als je gespoten bumpers mooier vindt, kun je ook die goedkope geplooide imitatie RVS bumpers kopen, die strakmaken en vervolgens spuiten, hoef je tenminste niet elke 3 jaar je bumpers te vervangen omdat ze weer weggeroest zijn,.... ;)
Ami 8 break

thomaaas
Heavy user
Heavy user
Berichten: 2861
Lid geworden op: di 29 nov, 2005 00:02
Locatie: Eindhoven de geksteeeh

Bericht door thomaaas » za 20 jan, 2007 11:35

moet je alleen wel je bumpersteunen en rozetten laten verzinken, want anders rotten die nog harder weg als de bumpers zelf eerst deden, en kun je dus nog steeds elke 3 jaar je bumpers eraf halen ;)
Heavy Metal Speed Eend!!!
MyAmi Spring Break

Wiebe
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 243
Lid geworden op: vr 25 nov, 2005 09:01
Locatie: Brugge, België
Contacteer:

Bericht door Wiebe » zo 21 jan, 2007 09:14

IMITATIE IS ROTZOOI! Ik raad niemand nog aan imitatie te kopen. Ik heb op mijn geit drie stukken imitatie zitten, 1 voorscherm en beide bumpers, en 'k moet zeggen dat ik er al flink de pest in heb gehad. Die voorbumper bleek van Spaanse makelij en zorgde voor de zwaarste vloekpartij van m'n restauratie en 2 paar gekloofde handen (met twee man kregen we dat ellendige stuk er pas na een half uur degelijk op). Wat die bumpers betreft, roestkweekvijvers, zelfs als je ze regelmatig onderhoudt en zelfs zonder krassen of deuken erin. Het mag nu best zijn dat niet alle imitatie zo'n kutkwaliteit heeft, maar ik waag me er niet meer aan en raad twijfelaars aan om goed uit hun doppen te kijken.

Groeten, Wiebe

backfire
Addicted user
Addicted user
Berichten: 5840
Lid geworden op: vr 21 jan, 2005 11:23
Locatie: Den Bosch
Contacteer:

Bericht door backfire » zo 21 jan, 2007 10:50

Voorbumper wel, maar achter heb ik er geen last van.

Wiebe
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 243
Lid geworden op: vr 25 nov, 2005 09:01
Locatie: Brugge, België
Contacteer:

Bericht door Wiebe » zo 21 jan, 2007 12:47

Hou het toch maar goed in de gaten, bij mij duurde het ook lang maar ik merkte gisteren roestspoortjes aan de uiteinden (de verf ligt daar flinterdun). Nu, vanaf 1 maart staat die van mij EINDELIJK in een garage, een verwarmde nog wel! Weg met het misselijk worden als het hagelt, stormt, sneeuwt en dergelijke meer!

Groeten, Wiebe
Laatst gewijzigd door Wiebe op ma 22 jan, 2007 18:47, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
TB
Moderator
Berichten: 3478
Lid geworden op: ma 17 mei, 2004 21:47
Locatie: Zuid Holland

Bericht door TB » zo 21 jan, 2007 14:13

Ik heb ook zo een imi bumper. Past gewoon voor geen meter! En de verf is inderdaad heel dun. Ik ben echt een dag aan t klooien geweest om die bumper er netjes op te krijgen. Nu kan ie er weer af want wil er toch een goede laklaag op spuiten.
2cv6 Club S6 - vert jade - 1987

Plaats reactie