Voor de achterspatborden wil ik ook originele nemen ja, daar is de pasvorm nogal belangrijk. Ik denk eigenlijk dat het bij de voorspatborden niet zo veel uitmaakt hoe de pasvorm is, die passen toch wel... Ik denk erover om daar wel imitatie op te zetten. Bumpers kan dus ook geen kwaad, bedankt voor de info!!!gerbenv6 schreef:Ik heb ook nieuwe achterspatborden en ik heb orginele genomen.Deze passen veel beter dan de immitatie spatborden. Ik heb ook een immitatie vastgehad en je ziet en voelt het verschil. Hetzelfde geldt volgens mij ook voor de voorspatborden. Ze zijn wel duurder maar je hebt er denk ik veel langer wat aan.
Met het ventilatieklepje heb ik ook met beide soorten in handen gestaan en heb, ondanks dat het veeel duurder is, gekozen voor orgineel.
Voor en achter bumper kan gewoon immitatie, veel goedkoper en als je ze goed in de tecktyl zet aan de binnenkant dan gaan die ook jaren mee.
Voor prijzen moet je gewoon rondkijken op internet en bellen.
Restauratie HK-17-PL (foto's P5)
- Voge
- Regelmatige poster
- Contacteer:
2cv6 club (tijdelijk buiten gebruik) 1982 - Xantia 1.9TD Tentation 1997
Ik had de mazzel dat ik nog een puntgave originele motorkap tegenkwam. Heel dof, maar echt geen roest. Dus die heb ik laten spuiten. En voor de achterspatborden hetzelfde. Roestvrij en ook de bevestigingsgaatjes nog helemaal ok, weliswaar blauw van kleur. Maar na spuiten zijn die ook gewoon rood.
Voor de voorspatborden ben ik nog aan het rondkijken. Ik heb momenteel 2 gestraalde exemplaren liggen. Bij eentje is de achterste bevestiging helemaal weg. Is wel te repareren maar is mij te veel werk. De andere is gewoon in goede staat. Dan heb ik nog een keiharde liggen met heel veel vliegroest maar een hele goede basis. Ik denk dat ik die gewoon laat stralen. En dan heb ik m'n plaatwerk helemaal compleet.
En de deuren... daar heb ik weer 4 hele doffe rode exemplaren voor staan. Maar keihard en geen spatje roest! Zitten ook ML gaatjes in geboord dus die zijn gewoon goed bijgehouden.
Heeft veel zoekwerk gekost. Maar uiteindelijk heb ik alles origineel voor niet al te duur en in goede staat.
Voor de voorspatborden ben ik nog aan het rondkijken. Ik heb momenteel 2 gestraalde exemplaren liggen. Bij eentje is de achterste bevestiging helemaal weg. Is wel te repareren maar is mij te veel werk. De andere is gewoon in goede staat. Dan heb ik nog een keiharde liggen met heel veel vliegroest maar een hele goede basis. Ik denk dat ik die gewoon laat stralen. En dan heb ik m'n plaatwerk helemaal compleet.
En de deuren... daar heb ik weer 4 hele doffe rode exemplaren voor staan. Maar keihard en geen spatje roest! Zitten ook ML gaatjes in geboord dus die zijn gewoon goed bijgehouden.
Heeft veel zoekwerk gekost. Maar uiteindelijk heb ik alles origineel voor niet al te duur en in goede staat.
2cv6 Club S6 - vert jade - 1987
-
- Heavy user
Ik zou ze voor het spuiten alvast een paar keer "proefpassen" dat hebben wij ook gedaan en het zorgt ervoor dat je nog even iets beter te pas kunt maken zonder het lakwerk te beschadigen. Ook "werkt" het nog een beetje bij temperatuurwisselingen. Dat is alleen niet zo bij kunsttof onderdelen, maar ik begrijp dat jullie die toch niet hebben 

Heavy Metal Speed Eend!!!
MyAmi Spring Break
MyAmi Spring Break
- Voge
- Regelmatige poster
- Contacteer:
Tot nu toe heb ik ivm drukte op het werk (en dat gaat nou eenmaal voor...) weinig aan de eend gedaan. Ik heb gisteren wel wat onderdelen opgehaald:
- nieuwe voorschermen
- nieuwe bumpers voor+ achter (wit/grijze exemplaren, geen rvs, vind ik toch minder mooi..)
Als ik verder ga aan de eend horen jullie het weer!!
- nieuwe voorschermen
- nieuwe bumpers voor+ achter (wit/grijze exemplaren, geen rvs, vind ik toch minder mooi..)
Als ik verder ga aan de eend horen jullie het weer!!
2cv6 club (tijdelijk buiten gebruik) 1982 - Xantia 1.9TD Tentation 1997
als je gespoten bumpers mooier vindt, kun je ook die goedkope geplooide imitatie RVS bumpers kopen, die strakmaken en vervolgens spuiten, hoef je tenminste niet elke 3 jaar je bumpers te vervangen omdat ze weer weggeroest zijn,....Voge schreef: - nieuwe bumpers voor+ achter (wit/grijze exemplaren, geen rvs, vind ik toch minder mooi..)

Ami 8 break
-
- Regelmatige poster
- Contacteer:
IMITATIE IS ROTZOOI! Ik raad niemand nog aan imitatie te kopen. Ik heb op mijn geit drie stukken imitatie zitten, 1 voorscherm en beide bumpers, en 'k moet zeggen dat ik er al flink de pest in heb gehad. Die voorbumper bleek van Spaanse makelij en zorgde voor de zwaarste vloekpartij van m'n restauratie en 2 paar gekloofde handen (met twee man kregen we dat ellendige stuk er pas na een half uur degelijk op). Wat die bumpers betreft, roestkweekvijvers, zelfs als je ze regelmatig onderhoudt en zelfs zonder krassen of deuken erin. Het mag nu best zijn dat niet alle imitatie zo'n kutkwaliteit heeft, maar ik waag me er niet meer aan en raad twijfelaars aan om goed uit hun doppen te kijken.
Groeten, Wiebe
Groeten, Wiebe
Ami8 berline 1969 - GS club 1971
http://s38.photobucket.com/albums/e117/ ... GS%201971/
-
- Regelmatige poster
- Contacteer:
Hou het toch maar goed in de gaten, bij mij duurde het ook lang maar ik merkte gisteren roestspoortjes aan de uiteinden (de verf ligt daar flinterdun). Nu, vanaf 1 maart staat die van mij EINDELIJK in een garage, een verwarmde nog wel! Weg met het misselijk worden als het hagelt, stormt, sneeuwt en dergelijke meer!
Groeten, Wiebe
Groeten, Wiebe
Laatst gewijzigd door Wiebe op ma 22 jan, 2007 18:47, 1 keer totaal gewijzigd.
Ami8 berline 1969 - GS club 1971