iets minder technische vraag over sierstripjes e.d.

Hoe pak je nou zo'n reparatie van je voorruitstijl aan? Of van je dorpel, of van je driehoekje of nog weer ergens anders van.
Gebruikersavatar
Pelgrim
Gebruiker
Gebruiker
Berichten: 54
Lid geworden op: vr 7 nov, 2003 09:34
Locatie: Heerhugowaard

Bericht door Pelgrim » di 13 jan, 2004 21:26

De strip boven de achterspatborden zitten geklemd met de bouten die de spatborden vasthouden. Deze kunnen ook lekker vast geroest zitten en de bouten aan de binnenzijde op de uitsparing van de wielkast zijn een kriem om los te draaien als je het mij vraagt.
Het eerste schroefje ging prima vanavond... Al meerdere malen met WD40 in gespoten. Maar de andere (ook ingespoten uiteraard) gaan voor geen meter. Dat wordt vrees ik uitboren. Of heeft iemand een andere suggestie? Van binnenuit wegslijpen gaat volgens mij niet.

Dirk
Ik vind jou ook lelijk! :twisted:

Gebruikersavatar
Punky
Addicted user
Addicted user
Berichten: 9243
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 14:03
Locatie: Veghel
Contacteer:

Bericht door Punky » di 13 jan, 2004 23:22

De onderste zaten bij mij ook muurvatsgeroest en zijn weggeslepen.

Ik ben zelf met een slagschroevendraaier bezig geweest, zonder succes. Slijpen die hap. :wink: Als het echt niet lukt tenminste.
PuNk RoCK LosEr

2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!

Pieter
Gebruiker
Gebruiker
Berichten: 59
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 17:22
Locatie: Eend in Delft, Aca in Maastricht

Bericht door Pieter » wo 14 jan, 2004 01:02

De schroefjes naast het achterdeurtje leveren vaak problemen op, weet ik helaas uit ervaring. Wat je kunt doen is het boutje wegboren met een boortje van zo'n 5 mm (even opmeten aan het schroefje dat je al los hebt). Vervolgens kan je met een iets groter boutje het moertje dat in het plaatwerk van de koets vast zit losboren. Kit aan de achterzijde verwijderen, nieuw boutje en moertje plaatsen, weer dicht kitten. Vervolgens boutje na enige tijd weer losnemen, en voorzichtig het spatbord bevestigen. Mijn ervaring is dat het moertje dat vastzit met (carroserie-) kit niet zomaar mee gaat draaien.
Eend goed, al goed.

Gebruikersavatar
robbie
Beginner
Beginner
Berichten: 33
Lid geworden op: wo 25 jun, 2003 22:17
Locatie: Vlaardingen

Bericht door robbie » vr 16 jan, 2004 14:29

Job schreef:water in de voetenbak is bijna in iedere eend te vinden :D maar je kan wat gaatjes aan de zijkant boren in de voetenbak zodat het water weg kan. of je moet opsporen waar het water vandaan komt.
over de sierstrip, ik zou even goed kijken of hij niet gescheurd is. zoniet dan zou ik wat constructielijm pakken en dat op het hoekje smeren waar de strip losschiet.
Nooit gaten boren!!! De zijkanten van de gaten zijn veels te gevoelig voor roest. Als je dan toch gaten wilt maken, sla ze er dan in met een priem. Voordelen: geen bramen waar makkelijk roest op kan ontstaan, geen materiaalverlies, je kunt ze dus weer dichttiken en eventueel een lasje eroverheen zetten en last but not least; als je het met een priem doet heb je meteen een soort van uitmonding aan de onderkant om het vocht wat makkelijker weg te laten lopen.
Gecertificeerd Eendoloog (Conjunctus Viribus)

C'est la tone que fait la musique.

Gesloten