Ook op 1 cilinder starten

Startproblemen? Vraag hier om je oplossingen.
Gebruikersavatar
bartje2212
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 472
Lid geworden op: za 13 mei, 2006 14:57
Locatie: Zeist

Bericht door bartje2212 » di 6 feb, 2007 09:26

dus toch een fabricagefoutje...kan gebeuren
suc6
2cv6 van 1 april '83! (en da's geen grapje)

CitRoel
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1229
Lid geworden op: ma 21 feb, 2005 19:06
Locatie: Tolkamer

Bericht door CitRoel » di 6 feb, 2007 19:35

Op het moment is de 123 eruit inderdaad, maar als de fabricagefout is hersteld komt ie er weer in. Hij is me iets te duur om zo maar niet te gebruiken.
AZAM6 '67 Orange Mandarine. 12-93-DN
Two-cilinder bleus, going on and going strong!p

CitRoel
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1229
Lid geworden op: ma 21 feb, 2005 19:06
Locatie: Tolkamer

Bericht door CitRoel » di 20 feb, 2007 17:36

123 weer terug... gemonteerd starten en lopen op 2 cilinders! Ik ben blij :D Hij loopt weer heerlijk. En starten als de beste.
Ik heb trouwens gemerkt dat er best een groot verschil zit tussen puntjes en electronische ontsteking. Man hij trekt beter en loopt mooier stationair. Ik kon het toerental gewoon terug schroeven op de carb zo hoog liep ie stationair met de 123. Voor mij geen puntjes meer als het niet persé moet.
AZAM6 '67 Orange Mandarine. 12-93-DN
Two-cilinder bleus, going on and going strong!p

Gebruikersavatar
bartje2212
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 472
Lid geworden op: za 13 mei, 2006 14:57
Locatie: Zeist

Bericht door bartje2212 » di 20 feb, 2007 17:42

tja, das mooi, maar dan komt de kritische vraag: hoe goed waren de puntjes nog en hoe goed was het geheel afgesteld...? (bekende discussie puntes vs 123?)

igg, je probleem is wel opgelost! Zeiden ze nog wat er aan de 123 scheelde? (of hebben ze je een nieuwe gestuurd?)
2cv6 van 1 april '83! (en da's geen grapje)

CitRoel
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1229
Lid geworden op: ma 21 feb, 2005 19:06
Locatie: Tolkamer

Bericht door CitRoel » di 20 feb, 2007 17:45

Ik kon zien aan de 123 dat de achterkant eraf was geweest ( er zaten andere schroefjes in) en ik heb zelfs het idee dat er een andere printplaat op zit. Er werd verteld dat er nieuwe sofware in is gekomen.

Tsja de puntjes stonden wél heel kritisch afgesteld maar wat de conditie was weet ik ook niet.
AZAM6 '67 Orange Mandarine. 12-93-DN
Two-cilinder bleus, going on and going strong!p

Gebruikersavatar
bartje2212
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 472
Lid geworden op: za 13 mei, 2006 14:57
Locatie: Zeist

Bericht door bartje2212 » di 20 feb, 2007 17:48

nouja, beter dat het nu weer goed werkt!
2cv6 van 1 april '83! (en da's geen grapje)

2cv6spécial
Gebruiker
Gebruiker
Berichten: 106
Lid geworden op: ma 15 aug, 2005 02:23
Locatie: Ursel, Belgium

Bericht door 2cv6spécial » di 3 jul, 2007 17:16

om ff geen nieuw topic te moeten openen post ik mijn vraag hier maar.mijn motor is na langer dan een jaar uiteen voor chassiswissel weer gemonteerd..Vandaag van de garagist neiuwe bougies en kabels binnengekregen en wil ik starten.Na een minuut ofzo slaat hij aan op 1 cilinder(blok schud zwaar heen en weer) en blijft hij enkel lopen als ik het gas vol indruk en de choke niet aanzet.als ik het gas los stop ie ermee.De 123 zal het niet zijn vermist hij nooit op de tweede cilinder overgaat.Alle pakkingen zijn vernieuwd,dus daarom vraag ik.Wat zijn de oorzaken van lopen op 1 cilinder ipv op twee?
In België een geit....In Nederland een eend...In Frankrijk een Deux cheveaux .MAN WA VOOR NEN BEESTENBOEL IS DA IER EIGENLIJK!

backfire
Addicted user
Addicted user
Berichten: 5836
Lid geworden op: vr 21 jan, 2005 11:23
Locatie: Den Bosch
Contacteer:

Bericht door backfire » di 3 jul, 2007 17:34

zwakke accu.

2cv6spécial
Gebruiker
Gebruiker
Berichten: 106
Lid geworden op: ma 15 aug, 2005 02:23
Locatie: Ursel, Belgium

Bericht door 2cv6spécial » di 3 jul, 2007 17:55

neen,allesbehalve,een nieuwe,een van de sterkste die er zijn(zelfs geschikt voor tractoren)Ik heb ervaring met deze accus en je kan een half uur proberen startten aan 1 stuk eer ze leeg is.Wat ik net wel het gezien is dat er (benzine?) wordt teruggestoten uit de carburator,wat duid op een verkeerde klepafstelling,maar aan de kleppenregeling is niet geweest,en vroeger deed ze het wel gwn goed :?
In België een geit....In Nederland een eend...In Frankrijk een Deux cheveaux .MAN WA VOOR NEN BEESTENBOEL IS DA IER EIGENLIJK!

backfire
Addicted user
Addicted user
Berichten: 5836
Lid geworden op: vr 21 jan, 2005 11:23
Locatie: Den Bosch
Contacteer:

Bericht door backfire » di 3 jul, 2007 17:59

Ja vroeger, maar na een jaar stil stand, kunnen de klepstoters ook wel vast gaan zitten, ook roestvorming in de cilinders is niet ondenkbaar. Eigenlijk moet je gewoon de koppen demonteren en even controlleren, desnoods alles schoonmaken en goed in de olie zetten.

2cv6spécial
Gebruiker
Gebruiker
Berichten: 106
Lid geworden op: ma 15 aug, 2005 02:23
Locatie: Ursel, Belgium

Bericht door 2cv6spécial » di 3 jul, 2007 18:17

ja,koppen en zo heb ik losgehad en gecontroleerd,maar de klepstelling niet..Zal strx de boel nog eens controleren op valse lucht
In België een geit....In Nederland een eend...In Frankrijk een Deux cheveaux .MAN WA VOOR NEN BEESTENBOEL IS DA IER EIGENLIJK!

2cv6spécial
Gebruiker
Gebruiker
Berichten: 106
Lid geworden op: ma 15 aug, 2005 02:23
Locatie: Ursel, Belgium

Bericht door 2cv6spécial » di 3 jul, 2007 18:30

zonet even was gedaan.De bougiedop eraf gehaald van de cilinder die het niet doet en proberen starten.Deed hij niets.na 10 sec gestopt,bougiedop er weer op,nergens aankomen en sleutel omdraaien,en ja hoor,startten op 2 cilinders,ma na 3 seconden draaien valt hij uit.Vanaf dan weer hetzelfde liedje.JE moet weer volgas geven eer hij op gang wilt komen,en dan alweer maar op 1 cilinder.Lijkt wel alsof 1 cilinder verzuipt :?
In België een geit....In Nederland een eend...In Frankrijk een Deux cheveaux .MAN WA VOOR NEN BEESTENBOEL IS DA IER EIGENLIJK!

antarctica
Beginner
Beginner
Berichten: 31
Lid geworden op: di 19 dec, 2006 19:18
Locatie: Apeldoorn

Bericht door antarctica » di 3 jul, 2007 18:53

ja,koppen en zo heb ik losgehad en gecontroleerd,maar de klepstelling niet..Zal strx de boel nog eens controleren op valse lucht
Koppen los gehad en niet de klepspeling gecontroleerd?
Dat is vragen om problemen!
Na kopmontage altijd kleppen stellen!
P

Ramon
Heavy user
Heavy user
Berichten: 3690
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 10:42
Locatie: ibiza
Contacteer:

Bericht door Ramon » wo 4 jul, 2007 06:02

waaarom zou je de koppen los halen, niet aankomen als alles goed liep!!

gewoon juist afstellen en het juiste matteriaal gebruiken.

als het dan echt niet goed is kan je altijd nog je koppen losgooien.

backfire
Addicted user
Addicted user
Berichten: 5836
Lid geworden op: vr 21 jan, 2005 11:23
Locatie: Den Bosch
Contacteer:

Bericht door backfire » wo 4 jul, 2007 09:42

dan kan ik nog wel een paar dingen bedenken:

1, de bobine niet helemaal fris
2, spruitstuk zuigt valse lucht aan bij die cilinder
3, carburateur eens kuizen.

Plaats reactie