inhouden en hoog verbruik
Compressie van 9 is dus niet echt hoog. Vreemd, krijg een beetje vreemde gevoelens bij die garage. Ze zeiden dat het niet vaak voorkwam dat een zo oude motor nog zo'n goede compressie had maar zo goed is dat niet. als het tenminste klopt wat ze meten. Heb besloten maar eens een second opinion te halen.
Ik ga vanavond mijn Ami carbu laten ultrasonen, dan erop zetten weer en kijken wat er gebeurt. Daarna naar de second opinion om compressie te laten meten.
Toch grappig dat garages niet weten welke sproeierbezetting er in een Ami hoort. Ik heb nu vier eendengarages gesproken en nog steeds weet ik het niet. moet wel zeggen dat met m'n oude sproeiers de Ami in de eerste week makkelijk tot 135 kwam. Het enige wat ik heb verndert is de 2e trap van 70 naar 82,nogwat. Maar goed, de top kan dus te maken hebben met de doorstroomopening....hoe weet ik niet, maar dat hoef ik eigenlijk niet te weten. Ik ben meer geïnteresserd in de juiste sproeierbezetting in verhouding tot de juiste carburateur.
Mart
Ik ga vanavond mijn Ami carbu laten ultrasonen, dan erop zetten weer en kijken wat er gebeurt. Daarna naar de second opinion om compressie te laten meten.
Toch grappig dat garages niet weten welke sproeierbezetting er in een Ami hoort. Ik heb nu vier eendengarages gesproken en nog steeds weet ik het niet. moet wel zeggen dat met m'n oude sproeiers de Ami in de eerste week makkelijk tot 135 kwam. Het enige wat ik heb verndert is de 2e trap van 70 naar 82,nogwat. Maar goed, de top kan dus te maken hebben met de doorstroomopening....hoe weet ik niet, maar dat hoef ik eigenlijk niet te weten. Ik ben meer geïnteresserd in de juiste sproeierbezetting in verhouding tot de juiste carburateur.
Mart
Sproeiers overzetten hielp niet. Dat heb ik geprobeerd. Ik ga er dus vanuit dat er iets binnenin iets verstopt zit.
De 1e week is nu 6 weken geleden.
Ik ga morgen mijn Ami carbu er weer opzetten, die is schoongemaakt. en dan sta ik toch wel heel erg vreemd te kijken als ie nog niet wil. Er zit ook geen enkele speling op de asjes.
Ik laat horen.
mart
De 1e week is nu 6 weken geleden.
Ik ga morgen mijn Ami carbu er weer opzetten, die is schoongemaakt. en dan sta ik toch wel heel erg vreemd te kijken als ie nog niet wil. Er zit ook geen enkele speling op de asjes.
Ik laat horen.
mart
Ik heb m'n carbu er weer opgezet. Nah, zodra ik startte wist ik het al, helemaal niets verandert. Hij stokt en houdt in als vanouds.
Ik heb dus de 2CV carbu er weer opgezet en die werkt wel alleen die top hè.
Hiervoor heb ik mijn Ami carbu (24/21) eens naast de 2CV (26/18) gehouden en eens heel goed gekeken wat daar het verschil nu in is. Uiterlijk wat verschil in handeltjes maar verder niets speciaals.
Echter, er zitten een hoop gaatjes maar 3 daarvan zijn bij deze carbu's ten opzichte van elkaar anders. Als je het deksel met vlotter eraf haalt zie je op de pakkingrand van de carbu wat nog op de motor zit een aantal gaatjes. Het verschil zit nu aan de rechter achterzijde van de carbu wanneer je gewoon voor je auto staat. (dat is de hoek waar aan de buitenkant dat gekke gribbelde stuk zit. Bij de Amicarbu zijn er 3 open gaatjes en bij de 2CVcarbu zijn deze zelfde gaatjes dichtgeponst met een soort blank stalen/alu blokje.
-één gaatje op de pakkingrand bovenop
-één gaatje aan de onderkant carbu
-één gaatje aan de achterkant (daar waar een nummer staat van 6 tekens naast het ribbelding)
Deze gaatjes zitten allen dus op dezelfde hoek rondom het geribbelde kokertje.
Weet iemand of dit misschien gewoon dicht hoort te zitten.
Mart.
Ik heb dus de 2CV carbu er weer opgezet en die werkt wel alleen die top hè.
Hiervoor heb ik mijn Ami carbu (24/21) eens naast de 2CV (26/18) gehouden en eens heel goed gekeken wat daar het verschil nu in is. Uiterlijk wat verschil in handeltjes maar verder niets speciaals.
Echter, er zitten een hoop gaatjes maar 3 daarvan zijn bij deze carbu's ten opzichte van elkaar anders. Als je het deksel met vlotter eraf haalt zie je op de pakkingrand van de carbu wat nog op de motor zit een aantal gaatjes. Het verschil zit nu aan de rechter achterzijde van de carbu wanneer je gewoon voor je auto staat. (dat is de hoek waar aan de buitenkant dat gekke gribbelde stuk zit. Bij de Amicarbu zijn er 3 open gaatjes en bij de 2CVcarbu zijn deze zelfde gaatjes dichtgeponst met een soort blank stalen/alu blokje.
-één gaatje op de pakkingrand bovenop
-één gaatje aan de onderkant carbu
-één gaatje aan de achterkant (daar waar een nummer staat van 6 tekens naast het ribbelding)
Deze gaatjes zitten allen dus op dezelfde hoek rondom het geribbelde kokertje.
Weet iemand of dit misschien gewoon dicht hoort te zitten.
Mart.
ja ik heb meerdere 24-21 carbs (dyane, bij jou ami? )meerdere 26-18 (eend) maar volgens mij maakt het niet heel veel uit behalve de sproeier bezetting.
wat ik zou doen in jou geval is al je bezine sproeiers overzetten (lucht moet ik zelf ook nog ff uitzoeken) en die in je eend carbu zetten. zet ook het deksel van je ami carbu over dit kan uitmaken, als de vlotter beschadigt is van die eend carbu gaat je top ook anders worden. teminste dit heb ik zelf gehad.
dit alles uit eigen ervaring uitgezocht zegmaar
kan iemand mij vertellen waar en hoe ik aan andere lcuhsproeiers kan komen, bedoel heb de bezine 1e en 2e trap aangepast maar die 2aa en die andere zijn neem ik aan ook nog wel iets groter te krijgen? of is dit niet aan te raden?
ramon
wat ik zou doen in jou geval is al je bezine sproeiers overzetten (lucht moet ik zelf ook nog ff uitzoeken) en die in je eend carbu zetten. zet ook het deksel van je ami carbu over dit kan uitmaken, als de vlotter beschadigt is van die eend carbu gaat je top ook anders worden. teminste dit heb ik zelf gehad.
dit alles uit eigen ervaring uitgezocht zegmaar
kan iemand mij vertellen waar en hoe ik aan andere lcuhsproeiers kan komen, bedoel heb de bezine 1e en 2e trap aangepast maar die 2aa en die andere zijn neem ik aan ook nog wel iets groter te krijgen? of is dit niet aan te raden?
ramon
-
- Heavy user
hoi,
ik heb hier het werkplaatshandboek, maar ik kan jou type niet carb niet vinden... je hebt het over een 24??? die staat er niet in. wat voor een ami uit welk jaar heb je? heb je evt een carb code? dan zal ik even kijken of daar iets bij staat.
douwe
ik heb hier het werkplaatshandboek, maar ik kan jou type niet carb niet vinden... je hebt het over een 24??? die staat er niet in. wat voor een ami uit welk jaar heb je? heb je evt een carb code? dan zal ik even kijken of daar iets bij staat.
douwe
die anarchistische ente, 2cv6 special '85, rijdend.
la soixanteneuf, dyane 6 '69 still under construction
la soixanteneuf, dyane 6 '69 still under construction
-
- Addicted user
- Contacteer:
Hoi Mart, die gaatjes zijn waarschijnlijk iets wat op een ami aangesloten zit met behulp van vacuum. Simpel de gaatjes afsluiten met een rubber stopje moet tijdelijk voldoende zijn om te kijken of het daar aan ligt. Als die gaatjes namelijk voor vacuum gebruikt worden dan zijn het nu open verbindingen met het inwendige van de carb en zuig je valse lucht aan. De motor zal dan niet goed lopen.
ik ben wel benieuwd hoe de ami carb er uit ziet ten opzichte van de 2cv.
suc6
ik ben wel benieuwd hoe de ami carb er uit ziet ten opzichte van de 2cv.
suc6
Voor mijn gevoel heb ik nu alles gedaan. Heb alle sproeiers in beide carburateurs gehad en ook met het deksel met vlotter. De 2cv carbu doet het met alles goed en de Ami carbu doet het met alles slecht.
Conclusie is dat het probleem ligt in het onderste deel van de Ami carbu. Dit weet ik nu zeker.
Het nummer op mijn Ami (24/21) is ;
- Solex 24/21 met aan de kant v.d. acceleratiepomp nr 19 CO 19 01
- aan de achterkant bij het ribbelding nr. 70 68 4 (85) A .
Het optisch verschil tussen de 2CV en de Ami carbu is dat er aan de linker bovenkant een soort schuifhandel zit met een as die ontbreekt bij de Ami.
Mart
Conclusie is dat het probleem ligt in het onderste deel van de Ami carbu. Dit weet ik nu zeker.
Het nummer op mijn Ami (24/21) is ;
- Solex 24/21 met aan de kant v.d. acceleratiepomp nr 19 CO 19 01
- aan de achterkant bij het ribbelding nr. 70 68 4 (85) A .
Het optisch verschil tussen de 2CV en de Ami carbu is dat er aan de linker bovenkant een soort schuifhandel zit met een as die ontbreekt bij de Ami.
Mart
-
- Addicted user
- Contacteer:
Ik denk nu dat ik weet wat je bedoelt met de schuif met as. Dat is de schuif welke de chokeklep een beetje openduwt bij gasgeven. Deze werkt op vacuum. Waarschijnlijk is dit bij de Ami een los vacuumtonnetje met slangetje naar de voet van de carburateur.
Dit heb je alleen nodig als je met choke moet starten.
Dit heb je alleen nodig als je met choke moet starten.