oud en nieuw

Alle vragen over het reviseren van een versnellingsbak kun je hier stellen.
dyane_maniac
Heavy user
Heavy user
Berichten: 2930
Lid geworden op: wo 4 feb, 2004 20:36
Locatie: amsterdam

Bericht door dyane_maniac » ma 13 nov, 2006 19:32

catscit schreef: Als je bak 2cm verwtanding heeft MOET daar een 3 vingerige koppeling met dik vliegwiel op, anders draagt de koppelingsplaat onvoldoende op de vertanding.

Als je 4 cm vertanding heeft kun je kiezen welk type koppeling je gebruikt.
shit, net verkeerd om
die anarchistische ente, 2cv6 special '85, rijdend.
la soixanteneuf, dyane 6 '69 still under construction

Ramon
Heavy user
Heavy user
Berichten: 3690
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 10:42
Locatie: ibiza
Contacteer:

Bericht door Ramon » ma 13 nov, 2006 20:41

heeft een moderne bak 4 cm of 2 cm

catscit
Altijd onstuitbaar, toch abrupt gestopt
Berichten: 931
Lid geworden op: zo 9 mar, 2003 20:59
Locatie: limburg.NL
Contacteer:

Bericht door catscit » di 14 nov, 2006 09:49

een moderne bak heeft 4 cm, maar da's pas vanaf 1983
Altijd onstuitbaar, toch abrupt gestopt.
12 november 1975 - 18 juli 2007
http://www.cats-citroen.net

Ramon
Heavy user
Heavy user
Berichten: 3690
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 10:42
Locatie: ibiza
Contacteer:

Bericht door Ramon » di 14 nov, 2006 14:54

ah das moooi

hobbes
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 998
Lid geworden op: vr 18 mar, 2005 22:24
Locatie: Marknesse (n.o.p)

Bericht door hobbes » wo 31 jan, 2007 22:41

Ik ben blij dat ik niet de enige ben met dat probleem...
Ik heb in Agent Oranje een moderne schijvenbak gemonteerd maar wil graag het orginele 6 blokje met het dikke vliegwiel laten zitten. Heb dus begrepen dat ik het vliegwiel moet vervangen voor een dunner exemplaar ( heb ik nog liggen en het blok ligt er toch uit...)
met eendige groeten,

Ramon
Heavy user
Heavy user
Berichten: 3690
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 10:42
Locatie: ibiza
Contacteer:

Bericht door Ramon » do 1 feb, 2007 09:09

nee dat hoeft niet, wel als je oude bak hebt met korte vertanding prise as dan kan je geen modern dun vliegwiel monteren

catscit
Altijd onstuitbaar, toch abrupt gestopt
Berichten: 931
Lid geworden op: zo 9 mar, 2003 20:59
Locatie: limburg.NL
Contacteer:

Bericht door catscit » za 3 feb, 2007 14:24

lezen is een vak apart.
Met lange vertanding kun je kiezen, met korte vertanding heb je geen keuze.
Is verder toch ook nogal logisch of niet?
Altijd onstuitbaar, toch abrupt gestopt.
12 november 1975 - 18 juli 2007
http://www.cats-citroen.net

backfire
Addicted user
Addicted user
Berichten: 5841
Lid geworden op: vr 21 jan, 2005 11:23
Locatie: Den Bosch
Contacteer:

Bericht door backfire » za 3 feb, 2007 18:08

yep

Ramon
Heavy user
Heavy user
Berichten: 3690
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 10:42
Locatie: ibiza
Contacteer:

Bericht door Ramon » wo 14 mar, 2007 13:38

wel het druklager overzetten neem ik aan anders loopt ie er naast of tussen de 3 vinger eigenlijk

Ramon
Heavy user
Heavy user
Berichten: 3690
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 10:42
Locatie: ibiza
Contacteer:

Bericht door Ramon » wo 14 mar, 2007 17:32

vandaag geprobeert en het werk dus oud blok met dik vliegwiel en bijbehorende koppeling, dit op een lange vertande prise as.

antarctica
Beginner
Beginner
Berichten: 31
Lid geworden op: di 19 dec, 2006 19:18
Locatie: Apeldoorn

Bericht door antarctica » wo 14 mar, 2007 18:21

Ik ga ook nog maar even door op deze vliegwielvraag.
Ik heb momenteel een gewoon 2cv blok met schijvenbak, dun vliegwiel en diafragma.
Ik heb een AM2 blokje klaarliggen, die er binnenkort ingaat, hier op zit een dikke vliegwiel en 3 vingerkoppeling.
Op mijn schijvenbak kan ik beide soorten vliegwielen (met koppeling) zetten, begrijp ik.
Maar wat is de beste combinatie met dat AM2 blokje.
Ik denk zelf aan het dikke vliegwiel, mooier stationair lopen en het AM2 blokje trekt toch wel redelijk.
Of zit ik mis?
Antarctica

Ramon
Heavy user
Heavy user
Berichten: 3690
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 10:42
Locatie: ibiza
Contacteer:

Bericht door Ramon » do 15 mar, 2007 08:21

am2 trekt niet beter dikke vliegwiel dus iets trager maar het blok is sterker dus je kan een hogere top hebben

backfire
Addicted user
Addicted user
Berichten: 5841
Lid geworden op: vr 21 jan, 2005 11:23
Locatie: Den Bosch
Contacteer:

Bericht door backfire » do 15 mar, 2007 08:35

je zult merken dat ie met het dikke vliegwiel een stuk makkelijker rijd alleen wat slomer. Voor de top maakt het niets uit, behalve dan die paar PK extra die je dan hebt

Evan
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 646
Lid geworden op: di 8 feb, 2005 10:30

Bericht door Evan » do 15 mar, 2007 12:36

ik rijd al tijden in een ami met dun vliegwiel en diafragmakoppeling, nergens last van. daarbij heeft de drievingerdrukgroep ook nadelen met name als de veren slapper worden. als je kunt kiezen zou ik voor de diafragmakoppeling gaan.
Ami 8 break

Ramon
Heavy user
Heavy user
Berichten: 3690
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 10:42
Locatie: ibiza
Contacteer:

Bericht door Ramon » do 15 mar, 2007 13:02

vind het wel lekker schakelen etc

Plaats reactie