kostprijs voor te lassen...
kostprijs voor te lassen...
Hallo,
Ik heb misschien iemand gevonden die m'n 2cv kan lassen
er moeten 2 dorpels en 2 volledige vloerplaten in gelast worden.
Maar hoeveel €€€ kan ik daar maximum aan betalen?
Enkel voor te lassenen te slijpen, het plaatwerk heb ik en de afwerking doe ik zelf...
Groeten
Hans
Ik heb misschien iemand gevonden die m'n 2cv kan lassen
er moeten 2 dorpels en 2 volledige vloerplaten in gelast worden.
Maar hoeveel €€€ kan ik daar maximum aan betalen?
Enkel voor te lassenen te slijpen, het plaatwerk heb ik en de afwerking doe ik zelf...
Groeten
Hans
- Punky
- Addicted user
- Berichten: 9243
- Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 14:03
- Locatie: Veghel
- Contacteer:
Ik vermoed dat ik er bij een lasboer hier zo'n 500,- voor zou moeten afrekenen. Maar het kan altijd goedkoper natuurlijk.
En je weet niet wat hij nog tegen komt ter hoogte van de voetenbak en de achterbankbak natuurlijk, want die blijken ook vaak ver heen.
En je weet niet wat hij nog tegen komt ter hoogte van de voetenbak en de achterbankbak natuurlijk, want die blijken ook vaak ver heen.

PuNk RoCK LosEr
2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!
2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!
-
- Addicted user
- Berichten: 5840
- Lid geworden op: vr 21 jan, 2005 11:23
- Locatie: Den Bosch
- Contacteer:
Ik denk ook dat je snel aan die 500 euro zit, je bent er al snel een hele dag aan kwijt, dus 8 uur a 50 euro plus lasmateriaal e.d. dan kom je daar snel aan. Gelukkig heeft mijn neef het voor mij gedaan voor 25 euro (voor lasdraad en gas) en wij hebben er 2 dagen op gedaan.
Zoals Punky zegt, meestal zijn de hoeken bij de achterbank onderhuids ook rot, hier zijn losse reparatie stukken voor verkrijgbaar, maar deze zijn eigenlijk wel prijzig.
PS ik heb nog een linker dorpel liggen (nieuw)
Oh en voor de foto's met wat ik bedoel met de achterbank moet je eens op mijn site kijken hoofdstuk revisie, daar zie je wat er nog meer rot was dan alleen de zichtbare dorpel.
Zoals Punky zegt, meestal zijn de hoeken bij de achterbank onderhuids ook rot, hier zijn losse reparatie stukken voor verkrijgbaar, maar deze zijn eigenlijk wel prijzig.
PS ik heb nog een linker dorpel liggen (nieuw)
Oh en voor de foto's met wat ik bedoel met de achterbank moet je eens op mijn site kijken hoofdstuk revisie, daar zie je wat er nog meer rot was dan alleen de zichtbare dorpel.
Laatst gewijzigd door backfire op zo 18 mar, 2007 10:05, 1 keer totaal gewijzigd.
- Punky
- Addicted user
- Berichten: 9243
- Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 14:03
- Locatie: Veghel
- Contacteer:
Ik was destijds aan laswerk 700,- kwijt.
Het laswerk bestond uit:
Nieuwe dorpels
Nieuwe bodemplaten
Gedeeltelijk nieuwe voetenbak.
Reparatie achterbankbak (dit werd gedaan uit losse staalplaat, dus geen reparatiestukken)
En wat klein laswerk aan de raamopeningen in de C-stijl en de binnenzijde achterschermen.
Dit was bij een beun die vaak eenden last.
Het laswerk bestond uit:
Nieuwe dorpels
Nieuwe bodemplaten
Gedeeltelijk nieuwe voetenbak.
Reparatie achterbankbak (dit werd gedaan uit losse staalplaat, dus geen reparatiestukken)
En wat klein laswerk aan de raamopeningen in de C-stijl en de binnenzijde achterschermen.
Dit was bij een beun die vaak eenden last.
PuNk RoCK LosEr
2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!
2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!
waar ik het ga laten doen is ook gewoon bij hobby-mensen...
k hoop dat de voetenbak niet al te rot is, maar een eenvoudige puntigehamertest gaf toch een goed resultaat...
'k heb hier zelf het materiaal staan (halfautomaat, gas, lasdraad...)
@ punky: was die 700€ inclusief plaatwerk en afwerking?
greetz
hans
k hoop dat de voetenbak niet al te rot is, maar een eenvoudige puntigehamertest gaf toch een goed resultaat...
'k heb hier zelf het materiaal staan (halfautomaat, gas, lasdraad...)
@ punky: was die 700€ inclusief plaatwerk en afwerking?
greetz
hans
- Punky
- Addicted user
- Berichten: 9243
- Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 14:03
- Locatie: Veghel
- Contacteer:
700,- was exclusief plaatwerk, maar incl een spuitmenie en strijkkit. Deze man heeft ook de koets bij me opgehaald en weer terug gebracht. Dus ook geen kosten aan auto-ambulances ed.
De rottigheid zie je vaak pas als je aan het werk bent. Op roest lassen gaat zo moeilijk.
De rottigheid zie je vaak pas als je aan het werk bent. Op roest lassen gaat zo moeilijk.

PuNk RoCK LosEr
2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!
2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!
- Punky
- Addicted user
- Berichten: 9243
- Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 14:03
- Locatie: Veghel
- Contacteer:
De lasnaden kun je behandelen met een menie of een primer en kun je het beste afsmeren met strijkkit. Ik zou als toplaag aan de binnenzijde tectyl 190 aanbevelen. Dat geeft een goede taaie droge slijtvaste laag. Ik heb de dorpels hier ook mee gespoten en vervolgens op kleur gespoten. Zit er nog steeds goed op.
Onderzijde zou ik volsmeren met tectyl. Maar daar zijn de meningen dus over verdeelt.
De zwarte lak die op de reparatiestukken zit is waardeloos en moet je vervangen door een betere primer of menie. Bij mij zit die vol met Owatrol Puur (en dan dus de tectyl 190).
Onderzijde zou ik volsmeren met tectyl. Maar daar zijn de meningen dus over verdeelt.
De zwarte lak die op de reparatiestukken zit is waardeloos en moet je vervangen door een betere primer of menie. Bij mij zit die vol met Owatrol Puur (en dan dus de tectyl 190).
PuNk RoCK LosEr
2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!
2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!
-
- Heavy user
- Berichten: 2523
- Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 19:27
-
- Heavy user
- Berichten: 2523
- Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 19:27
-
- Addicted user
- Berichten: 5840
- Lid geworden op: vr 21 jan, 2005 11:23
- Locatie: Den Bosch
- Contacteer:
De belangrijke verbindingen worden vol gelast en de verbindsing tussen dorpel en bodemplaat gepuntlast. De vol gelaste delen inderdaad met afbraamschijf, lamellenschijf vlak schuren en de gepuntlaste delen kun je gewoon afkitten met carosseriekit vervolgens in de primer en daarna aflakken. Niet eerst lakken en dan kit wat dat gaat scheuren en komt er vocht en zuurstof bij.
Binnenzijde dorpel en bodemplaat kun je het beste met de kit afwerken in plaats van smeerkit, de laatste is namelijk een klusje wat je in je vingers moet hebben en de laatste zakt ook iets meer uit dan de carosseriekit.
Bodem zet je gewoon in de bodyshutz of tectyl. Voordeel van de bodyschutz is dat je deze ook nog kunt aflakken en tectyl niet.
Binnenzijde dorpel en bodemplaat kun je het beste met de kit afwerken in plaats van smeerkit, de laatste is namelijk een klusje wat je in je vingers moet hebben en de laatste zakt ook iets meer uit dan de carosseriekit.
Bodem zet je gewoon in de bodyshutz of tectyl. Voordeel van de bodyschutz is dat je deze ook nog kunt aflakken en tectyl niet.
- Punky
- Addicted user
- Berichten: 9243
- Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 14:03
- Locatie: Veghel
- Contacteer:
Tectyl 190 dus wel, want dat is hetzelfde als bodyshutz.backfire schreef:Bodem zet je gewoon in de bodyshutz of tectyl. Voordeel van de bodyschutz is dat je deze ook nog kunt aflakken en tectyl niet.
Tectyl is een productnaam voor een hele serie producten.

PuNk RoCK LosEr
2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!
2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!