inhouden en hoog verbruik

hoiwessy
Gebruiker
Gebruiker
Berichten: 73
Lid geworden op: wo 3 jan, 2007 10:14

Bericht door hoiwessy » ma 19 mar, 2007 12:51

Tot 15 graden gebruik ik het flapje als ik niet harder rijd dan 90. Als ik dat niet doe zit er een dikke witte schuimkraag aan de binnenkant van m'n olievuldop.

Als ik de snelweg opga gaat ie er bij 12 graden ong. af.

Mart

backfire
Addicted user
Addicted user
Berichten: 5841
Lid geworden op: vr 21 jan, 2005 11:23
Locatie: Den Bosch
Contacteer:

Bericht door backfire » ma 19 mar, 2007 13:59

mmh zover ik heb begrepen van mijn instructieboekje moet je boven 10 graden zo wie zo geen afdekking meer monteren en snelwegritten die langer duren zo wie zo geen flap monteren.

Wit schuim duid op vocht in het blok. Misschien goed idee om de olie eens af te tappen en te controlleren, als er vocht of benzine in zit is de smering niet meer zoals het hoort te zijn.

hoiwessy
Gebruiker
Gebruiker
Berichten: 73
Lid geworden op: wo 3 jan, 2007 10:14

Bericht door hoiwessy » ma 19 mar, 2007 14:58

Ik dacht ook altijd dat beneden de 10 graden geen beschermhoesje meer nodig was maar aan m'n vuldop te zien doe ik dat toch maar. Het is ook op advies van 2 verschillende Eendengarages.

Hoe zou er benzine in m'n motor kunnen komen ?

Mart

hoiwessy
Gebruiker
Gebruiker
Berichten: 73
Lid geworden op: wo 3 jan, 2007 10:14

Bericht door hoiwessy » ma 19 mar, 2007 14:58

sorry...boven de 10 graden...

backfire
Addicted user
Addicted user
Berichten: 5841
Lid geworden op: vr 21 jan, 2005 11:23
Locatie: Den Bosch
Contacteer:

Bericht door backfire » ma 19 mar, 2007 15:14

Benzine komt altijd je motor in, maar dit verdampt normaal en is zeeeer minimaal. Maar daar je ook een lage druk meet zijn waarshijnlijk je cilinders/zuigers/zuigerveren versleten waardoor er meer benzine naar beneden kan komen.

Verder zorgt een slechte carterontluchting er voor dat de benzine damp niet weg kant.

Daardoor krijg ik dan weer het vermoeden dat je olievulpijp of recentelijk vernieuwd is of nog steeds niet naar behoren werkt.

Gebruikersavatar
Handjes
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 625
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 11:52

Bericht door Handjes » ma 19 mar, 2007 15:30

Zie je instructieboekje: tussen de 5 en 15 graden mag het winterkapje er wel/niet op.
Maar je kunt er gerust mee blijven rondrijden totdat de temperaturen definitief boven de 15 blijven. De motoren zijn toch al wat overkoeld (ons Nederlandse weer is wat te koud).
La vie est belle.

Robbert.
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 527
Lid geworden op: vr 23 dec, 2005 18:37
Locatie: Groningen
Contacteer:

Bericht door Robbert. » ma 19 mar, 2007 17:54

Handjes schreef:Zie je instructieboekje: tussen de 5 en 15 graden mag het winterkapje er wel/niet op.
Maar je kunt er gerust mee blijven rondrijden totdat de temperaturen definitief boven de 15 blijven. De motoren zijn toch al wat overkoeld (ons Nederlandse weer is wat te koud).
wel/niet ? Bedoel je dat je vanaf 5 tot 15 graden zelf mag weten of je wintergrille er op doet? (dus onder 5 sowieso wel en boven de 15 sowieso niet)?
2CV6 Spécial 1981 - Rouge de Castille - GS-30-PK
Foto's

hoiwessy
Gebruiker
Gebruiker
Berichten: 73
Lid geworden op: wo 3 jan, 2007 10:14

Bericht door hoiwessy » ma 19 mar, 2007 18:26

M'n Ami8 heeft een koeltunnel dus vrij goede koeling.

Wellicht als je een Eend zonder koeltunnel hebt eerder eraf halen ?

Ik heb inderdaad een aantal wkeen geleden een nieuwe olievulpijp laten monteren.

Mart

Gebruikersavatar
Handjes
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 625
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 11:52

Bericht door Handjes » ma 19 mar, 2007 20:56

Robbert. schreef:wel/niet ? Bedoel je dat je vanaf 5 tot 15 graden zelf mag weten of je wintergrille er op doet? (dus onder 5 sowieso wel en boven de 15 sowieso niet)?
Klopt!
Ik zelf rijd tot 18 graden gerust nog rond met het winterkapje. Ik haal hem er af als het echt definitief boven de 15 graden blijft. Maar ik moet er dan wel bij vertellen dat ik relatief korte ritjes maak, zonder zware belading.
La vie est belle.

Ramon
Heavy user
Heavy user
Berichten: 3690
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 10:42
Locatie: ibiza
Contacteer:

Bericht door Ramon » do 22 mar, 2007 14:56

om weer even dit topic nieuw leven in te blazen

hoe komt het dat ik in de zomer makelijk 300 km met 20 liter benzine deed en nu nog maar 200 km met 20 liter.

niks is er veranderd sind dien alleen de kleppen tussendoor gesteld.

hoiwessy
Gebruiker
Gebruiker
Berichten: 73
Lid geworden op: wo 3 jan, 2007 10:14

Bericht door hoiwessy » do 22 mar, 2007 15:14

Je gebruikt waarschijnlijk veel meer electrische zaken als lichten enzo. Bij oudere auto's heb ik wel gehoord dat dit tot 12 % verschil kan zijn.

Gebruik van elctriciteit kost benzine. Kun je goed horen als je bij stationair draaiende motor je lichten aan doet. Je motor gaat duidelijk zwaarder draaien.

Mart

Ramon
Heavy user
Heavy user
Berichten: 3690
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 10:42
Locatie: ibiza
Contacteer:

Bericht door Ramon » do 22 mar, 2007 15:17

ja maar dit mag toch nooit zoveel zijn
op vakntie heb ik ook de radio aan en mijn lampen

Gebruikersavatar
Handjes
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 625
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 11:52

Bericht door Handjes » do 22 mar, 2007 15:24

In de winter wordt je motorolie nooit lekker warm en daardoor draait je motor niet optimaal en gaat dus meer brandstof verbruiken.
Daarom is het van groot belang om een winterkapje er voor te houden.

Maar 20 l/200 km is absurd. Over hoe lang gaat deze meting? Hele winter?
Laatst gewijzigd door Handjes op do 22 mar, 2007 18:50, 1 keer totaal gewijzigd.
La vie est belle.

Ramon
Heavy user
Heavy user
Berichten: 3690
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 10:42
Locatie: ibiza
Contacteer:

Bericht door Ramon » do 22 mar, 2007 15:42

uu hja eigenlijk sind september! tot nu

dus zoals je waarschijnlijk gelezen hebt in andere post vandaag weer originele sproeiers gemonteerd kijken wat dat doet!

hoiwessy
Gebruiker
Gebruiker
Berichten: 73
Lid geworden op: wo 3 jan, 2007 10:14

Bericht door hoiwessy » do 22 mar, 2007 18:53

Zoals je gelezen hebt heb ik ook veel gedoe gehad met verbruik in mijn Ami.

Nu ook in de Eend carburateur mijn oude sproeiers gezet. In combinatie met het winterkapje gaat het wat beter heb ik de indruk.

Omdat ikzelf de carburateur nu al 82 keer erop en eraf heb gehaald heb ik 'm nu maar laten afstellen op CO in Zutphen. Die stond nl. op 8,80 en moet geloof ik onder de 2,0 zitten.

Elke keer als je sproeiers verandert zul je eigenlijk ook CO moeten afstellen.

Mart

Plaats reactie