aantal pk's
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1593
- Lid geworden op: vr 25 nov, 2005 23:48
- Locatie: s heerenbroek
- Contacteer:
3,5 pk is meer dan een tiende! hoeveel precies... ehhh
2cv CUSTOM cruiser in de maak, VW spijlbus '66, lowered bug '81
http://charlestontuning.mijnalbums.nl/
http://charlestontuning.mijnalbums.nl/
-
- Heavy user
- Berichten: 2861
- Lid geworden op: di 29 nov, 2005 00:02
- Locatie: Eindhoven de geksteeeh
dan zal de topsnelheid de wortel uit 10% hoger moeten worden [grofweg] en dus verhoogd worden met 3,6 km/u, rolweerstand negerend
De acceleratie tot ongeveer 50km/u zal wel ongeveer een tiende sneller gaan, hier speelt immers meer de rolweerstand en massa parten dan de luchtweerstand, maar dan alleen als de vermogenswinst over het hele toerengebied doorgegeven wordt.
De acceleratie tot ongeveer 50km/u zal wel ongeveer een tiende sneller gaan, hier speelt immers meer de rolweerstand en massa parten dan de luchtweerstand, maar dan alleen als de vermogenswinst over het hele toerengebied doorgegeven wordt.
Heavy Metal Speed Eend!!!
MyAmi Spring Break
MyAmi Spring Break
-
- Altijd onstuitbaar, toch abrupt gestopt
- Berichten: 931
- Lid geworden op: zo 9 mar, 2003 20:59
- Locatie: limburg.NL
- Contacteer:
topsnelheid maakt heel weinig uit, omdat luchtweerstand kwadratisch toeneemt.
MAar de koppel kurve van een am2 is VEEL vlakker als van een ak2.
Ja dat merk je echt wel.
a06/635 zit er tussenin trouwens
MAar de koppel kurve van een am2 is VEEL vlakker als van een ak2.
Ja dat merk je echt wel.
a06/635 zit er tussenin trouwens
Altijd onstuitbaar, toch abrupt gestopt.
12 november 1975 - 18 juli 2007
http://www.cats-citroen.net
12 november 1975 - 18 juli 2007
http://www.cats-citroen.net
-
- Heavy user
- Berichten: 2861
- Lid geworden op: di 29 nov, 2005 00:02
- Locatie: Eindhoven de geksteeeh
precies, dat bedoelde ik eigenlijk. Onze honda rijdt ook niet zó goed/lekker omdat het vermogen pas vrij komt bij 5500 rpm, en dus moet je m hoog in de toeren houden wil je lekker inhalen.
edit: @ Ramon: waarschijnlijk dat je motor veel eerder "oppikt," dit merkt je bijvoorbeeld als je van een variabele kleptimingblok [heel hoogtoerig] in een diesel stapt [juist laagtoerig]. De "schok" in je rug komt eerder zeg maar, je kunt eerder harder en 't rijd gewoon over het algemeen veel lekkerder.
edit: @ Ramon: waarschijnlijk dat je motor veel eerder "oppikt," dit merkt je bijvoorbeeld als je van een variabele kleptimingblok [heel hoogtoerig] in een diesel stapt [juist laagtoerig]. De "schok" in je rug komt eerder zeg maar, je kunt eerder harder en 't rijd gewoon over het algemeen veel lekkerder.
Laatst gewijzigd door thomaaas op wo 21 mar, 2007 21:43, 1 keer totaal gewijzigd.
Heavy Metal Speed Eend!!!
MyAmi Spring Break
MyAmi Spring Break
-
- Altijd onstuitbaar, toch abrupt gestopt
- Berichten: 931
- Lid geworden op: zo 9 mar, 2003 20:59
- Locatie: limburg.NL
- Contacteer:
met een am2 kom je veel makkelijker op snelheid en je kunt de snelheid veel makkelijker vasthouden, maar volgens mij zei ik dit hierboven ook al ergens
Altijd onstuitbaar, toch abrupt gestopt.
12 november 1975 - 18 juli 2007
http://www.cats-citroen.net
12 november 1975 - 18 juli 2007
http://www.cats-citroen.net
-
- Altijd onstuitbaar, toch abrupt gestopt
- Berichten: 931
- Lid geworden op: zo 9 mar, 2003 20:59
- Locatie: limburg.NL
- Contacteer:
volgens mij zijn AK2 blokken met 2 verschillende nokkenassen geleverd. Er zijn namelijk AK2 blokken met een dubbeltraps carburateur.
Probleem is dat citroen niet goed gedocumenteerd heeft welke nokkenassen in welke motoren zaten, de oude nokkenas ging op NFP en de nieuwe verving alle voorgaande modellen en daar ga je.
Er zijn racers in engeland die heel veel nokkenassen nagemeten hebben en die komen met name bij oudere motoren heel spannende nokkenassen tegen.
Ook lijkt er enorme variantie te zitten tussen jaren en series.
Er zijn plaatjes van de koppelcurve van de ak2 en de am2 en daarin zie je dat de am2 het een stuk beter doet met totaal koppel onder de curve.
Hoe dat het precies komt weet ik dus niet zeker, de AM2 is ook een geblazen motor met hogere compressie, dat speelt natuurlijk ook mee.
Je kunt de hele nokkenas variatie eruit halen door bij kent cams in engeland een aangepast nokkenas te bestellen.
Ser Tubee (broer van Tim, prominent forum lid hier) heeft of had een charleston met versterkt chassis en am2 motor. Die auto heb ik gebouwd ooit uit een combi van meerdere auto's.
Ik weet even niet meer wat voor bak erin zat, ooit zat er een ami 8 bak in maar ik denk dat die gewisseld is voor een 2cv6 bak toen de auto nog van mij was. Dat was een goed blok en die auto was gewoon aanmerkelijk sneller als een gewone eend met a06/635, Tim heeft dat zelf ook gemerkt en me dat ook verteld, hij merkte het verschil wel als hij met zijn eigen eend er achteraan reed.
Die charleston is de snelste 602 eend waar ik ooit in gereden heb (en dat is een keuze uit VELEN)
Probleem is dat citroen niet goed gedocumenteerd heeft welke nokkenassen in welke motoren zaten, de oude nokkenas ging op NFP en de nieuwe verving alle voorgaande modellen en daar ga je.
Er zijn racers in engeland die heel veel nokkenassen nagemeten hebben en die komen met name bij oudere motoren heel spannende nokkenassen tegen.
Ook lijkt er enorme variantie te zitten tussen jaren en series.
Er zijn plaatjes van de koppelcurve van de ak2 en de am2 en daarin zie je dat de am2 het een stuk beter doet met totaal koppel onder de curve.
Hoe dat het precies komt weet ik dus niet zeker, de AM2 is ook een geblazen motor met hogere compressie, dat speelt natuurlijk ook mee.
Je kunt de hele nokkenas variatie eruit halen door bij kent cams in engeland een aangepast nokkenas te bestellen.
Ser Tubee (broer van Tim, prominent forum lid hier) heeft of had een charleston met versterkt chassis en am2 motor. Die auto heb ik gebouwd ooit uit een combi van meerdere auto's.
Ik weet even niet meer wat voor bak erin zat, ooit zat er een ami 8 bak in maar ik denk dat die gewisseld is voor een 2cv6 bak toen de auto nog van mij was. Dat was een goed blok en die auto was gewoon aanmerkelijk sneller als een gewone eend met a06/635, Tim heeft dat zelf ook gemerkt en me dat ook verteld, hij merkte het verschil wel als hij met zijn eigen eend er achteraan reed.
Die charleston is de snelste 602 eend waar ik ooit in gereden heb (en dat is een keuze uit VELEN)
Altijd onstuitbaar, toch abrupt gestopt.
12 november 1975 - 18 juli 2007
http://www.cats-citroen.net
12 november 1975 - 18 juli 2007
http://www.cats-citroen.net
- Tom Duckpower
- Moderator
- Berichten: 4097
- Lid geworden op: za 19 jul, 2003 19:50
- Locatie: Berkel-Enschot
- Contacteer:
Heeft m nog steeds... Is naar het schijnt nu een beetje wit uitgeslagencatscit schreef:Ser Tubee (broer van Tim, prominent forum lid hier) heeft of had een charleston met versterkt chassis en am2 motor. Die auto heb ik gebouwd ooit uit een combi van meerdere auto's.
1986 2CV6 Special Pick Up
1964 Solex Oto Van Der Heem
2003 Audi A2 1.4i
2022 Stromer ST3 Pinion Deep Black
1964 Solex Oto Van Der Heem
2003 Audi A2 1.4i
2022 Stromer ST3 Pinion Deep Black
- bartje2212
- Regelmatige poster
- Berichten: 472
- Lid geworden op: za 13 mei, 2006 14:57
- Locatie: Zeist
alles past als het maar 602 cc is
am2 of am2a(9:0) zijn redelijk zeldzaam maar nog zeker te vinden meestal met dyane er omheen!
heb er laats een verkocht aan een vriend van me was am2 uit 1975
maar ik vind het laatste type blok ook erg lekker lopen dat is de a06/664 ofzo die nokkenas lijkt ook wat sneller
am2 of am2a(9:0) zijn redelijk zeldzaam maar nog zeker te vinden meestal met dyane er omheen!
heb er laats een verkocht aan een vriend van me was am2 uit 1975
maar ik vind het laatste type blok ook erg lekker lopen dat is de a06/664 ofzo die nokkenas lijkt ook wat sneller
- bartje2212
- Regelmatige poster
- Berichten: 472
- Lid geworden op: za 13 mei, 2006 14:57
- Locatie: Zeist
Visa op het eendenblokje ? DOEN ...
hoi sleutelende eendenfriends,
iedereen is wel op zoek naar een mogelijkheid om z'n eend sneller of beter te laten lopen en vaak wordt naar een Visa-motortje gegrepen. Echter het hele gedoe met de sensoren, het aanpassen van vliegwiel, starterkrans of starter is zeer omslachtig. Met een aantal techneutjes van de Plattinnekes-meeting hebben we een half jaartje bezig geweest met een project, dat we nu als afgesloten beschouwen en zeer betrouwbaar : we laten een standaard A06/635 of een AM2 eendenblokje aanpassen zodat er zonder problemen de zuigers en pistons van een Visa op kunnen geplaatst worden en tevens de hele in- en uitlaatcollector incl. carburateur. Voordeel : hogere compressie, meer cilinderinhoud, geen tijd- en kostenplaatje voor aanpassen vliegwiel en sensoren, en je behoud (naar wens natuurlijk) de standaard ontsteking of je plaatst een 123-ontsteking. En...je behoud de betrouwbare eenden-techniek ! Wij kunnen dit ook voor evt. geïnteresseerden uitvoeren : je levert ons een kaal blok (liefst zo zuiver mogelijk, zonder krukas, nokkenas en andere onderdelen, wij passen dit aan voor de Visa. Kostenplaatje € 180,- Meer info kan je verkrijgen via Flip Van Gool op nr. +32/477385230
Greetz uit la Belgique !
Pistachke
iedereen is wel op zoek naar een mogelijkheid om z'n eend sneller of beter te laten lopen en vaak wordt naar een Visa-motortje gegrepen. Echter het hele gedoe met de sensoren, het aanpassen van vliegwiel, starterkrans of starter is zeer omslachtig. Met een aantal techneutjes van de Plattinnekes-meeting hebben we een half jaartje bezig geweest met een project, dat we nu als afgesloten beschouwen en zeer betrouwbaar : we laten een standaard A06/635 of een AM2 eendenblokje aanpassen zodat er zonder problemen de zuigers en pistons van een Visa op kunnen geplaatst worden en tevens de hele in- en uitlaatcollector incl. carburateur. Voordeel : hogere compressie, meer cilinderinhoud, geen tijd- en kostenplaatje voor aanpassen vliegwiel en sensoren, en je behoud (naar wens natuurlijk) de standaard ontsteking of je plaatst een 123-ontsteking. En...je behoud de betrouwbare eenden-techniek ! Wij kunnen dit ook voor evt. geïnteresseerden uitvoeren : je levert ons een kaal blok (liefst zo zuiver mogelijk, zonder krukas, nokkenas en andere onderdelen, wij passen dit aan voor de Visa. Kostenplaatje € 180,- Meer info kan je verkrijgen via Flip Van Gool op nr. +32/477385230
Greetz uit la Belgique !
Pistachke
Fluctuat nec mergitur (scheeps-Latijns voor "het deint en schommelt, maar vergaat niet")
Re: Visa op het eendenblokje ? DOEN ...
'Pistachke schreef: Echter het hele gedoe met de sensoren, het aanpassen van vliegwiel, starterkrans of starter is zeer omslachtig. Met een aantal techneutjes van de Plattinnekes-meeting hebben we een half jaartje bezig geweest met een project, dat we nu als afgesloten beschouwen en zeer betrouwbaar : we laten een standaard A06/635 of een AM2 eendenblokje aanpassen zodat er zonder problemen de zuigers en pistons van een Visa op kunnen geplaatst worden en tevens de hele in- en uitlaatcollector incl. carburateur. Voordeel : hogere compressie, meer cilinderinhoud, geen tijd- en kostenplaatje voor aanpassen vliegwiel en sensoren, en je behoud (naar wens natuurlijk) de standaard ontsteking of je plaatst een 123-ontsteking. En...je behoud de betrouwbare eenden-techniek !
ik ben alleen benieuwd naar de betrouwbaarheid, zijn deze blokjes al uitgebreid getest?
Ik heb wel ervaring met de AM2 blokjes, die al hogere compressie hebben. En daarbij ligt nog wel eens een kruskaslager eruit. Mij lijkt dat je dit probleem dus nog eerder gaat tegenkomen met een visa cilinderset op 602 carters. Je hebt namelijk wel dezelfde, of hogere compressie, maar ook een groter zuigeroppervlak, en daarmee grotere krachtoverdracht. Dus daaruit volgt dat de krukaslagers nog meer voor hun kiezen krijgen.
Daarbij is de onstekingscurve van de 602 blokjes niet gelijk aan die van een visa. Dit is natuurlijk weer te ondervangen met het monteren van een 123-EVO waarbij ook een Visa-curve inschakelbaar is.
Ami 8 break