Restauratie Dyane Confort '67
-
- Regelmatige poster
- Michiel van G.
- Heavy user
- Contacteer:
-
- Regelmatige poster
-
- De Forumbelg
Die nieuwe, oude deuren die ik in Gemert kocht zijn 6mm jammerlijk genoeg...Maarja, ik ga niet zoeken naar nieuwe 5mm's, da's een speld in een hooiberg. Gewoon de scharnierplaatjes vervangen naar 6mm's, het enige niet originele aan mijn Dyane dan waarschijnlijk
Volgens het boek van John Vernooij (ook gekocht in Gemert, schande dat ik dat nog niet had) zijn de scharnieren veranderd in 7/72 en de klinken 9/72, dus een heel korte periode dus, de 6mm's met opstaande klinken.
Jemeppe is de Belgische fabrikant van de ramen waar mijn Dyane van voorzien is.
Ik wist niet dat ik met jou had gesproken trouwens Martijntje, maar nu weet ik weer dat je ooit iets had gezegd dat je een Belgische '69 had geïmporteerd. Hij is in ieder geval goed terecht gekomen, dat belgisch gebakje, zo zie ik het graag

Volgens het boek van John Vernooij (ook gekocht in Gemert, schande dat ik dat nog niet had) zijn de scharnieren veranderd in 7/72 en de klinken 9/72, dus een heel korte periode dus, de 6mm's met opstaande klinken.
Jemeppe is de Belgische fabrikant van de ramen waar mijn Dyane van voorzien is.
Ik wist niet dat ik met jou had gesproken trouwens Martijntje, maar nu weet ik weer dat je ooit iets had gezegd dat je een Belgische '69 had geïmporteerd. Hij is in ieder geval goed terecht gekomen, dat belgisch gebakje, zo zie ik het graag

Dyane 6 1972, 2cv AZL3 1963
-
- Regelmatige poster
-
- De Forumbelg
Ik ben niet zo'n koffieman, een pilsje dan? Wel eentje van bij ons, mét schuim en niét in een colabekermartijntje schreef:ha yannick,haha dankje. ik wist ook niet dat jy het was!! volgende keer bak koffie??? ik heb nu dus trouwens ook andere schanieren nodig.

Jij hebt trouwens een rechterachterdeur bij die man gekocht, daar had ik compleet overgekeken, zo dom als ik ben. Een linksvoor had hij echter niet en da's mijn slechtste deur

-
- Regelmatige poster
-
- De Forumbelg
Bedankt Gaëtan!
Gisteren op 't gemakske al wat voorbereidend werk gedaan om de carrosserie eraf te halen. Bijvoorbeeld de reservewiel-/bobine-/krik-/luchtfiltersteun (handig ding toch?
)

En de uitlaat losmaken

En de kilometertellerkabel enzovoorts...Enkel nog de hoofdremcilinder afkoppelen en de stuurinrichting.

Het zou inderdaad sneller kunnen, maar dat hoeft niet
Gisteren op 't gemakske al wat voorbereidend werk gedaan om de carrosserie eraf te halen. Bijvoorbeeld de reservewiel-/bobine-/krik-/luchtfiltersteun (handig ding toch?

En de uitlaat losmaken

En de kilometertellerkabel enzovoorts...Enkel nog de hoofdremcilinder afkoppelen en de stuurinrichting.

Het zou inderdaad sneller kunnen, maar dat hoeft niet

-
- De Forumbelg
Ik heb toch liever een goede deur dan zeuren over een scharnierpennetje
Zo zal er jammer genoeg ook een dak opkomen met 4 drukknopen in totaal ipv 2, ze maken altijd het meest courante en het is zo kort gemaakt dan nieuw oude stock ook best zeldzaam is
Maar bon, genoeg gezaagd, tijd om te slijpen. Dat heb ik gisteren heel de dag gedaan mét resultaat.
Achterbumper kaal gemaakt (exemplaar met chromen ringen zoals de AZAM/AZM3/Azam6)

Oude rubbers (in die 3 delen voor de ringen)

En nieuwe rubber (wordt nog in 3 delen gesneden)

Sfeerbeeld: sleutelen met een Aldipint

De 16 zichtbare bouten die de carrosserie aan 't chassis houden zijn ook overgeslepen (3 exemplaren zijn nog op natuurlijke wijze losgedraaid). Maar er zitten nog bouten zeker he? Bon, dat ga ik zo meteen ontdekken

Maar bon, genoeg gezaagd, tijd om te slijpen. Dat heb ik gisteren heel de dag gedaan mét resultaat.
Achterbumper kaal gemaakt (exemplaar met chromen ringen zoals de AZAM/AZM3/Azam6)

Oude rubbers (in die 3 delen voor de ringen)

En nieuwe rubber (wordt nog in 3 delen gesneden)

Sfeerbeeld: sleutelen met een Aldipint

De 16 zichtbare bouten die de carrosserie aan 't chassis houden zijn ook overgeslepen (3 exemplaren zijn nog op natuurlijke wijze losgedraaid). Maar er zitten nog bouten zeker he? Bon, dat ga ik zo meteen ontdekken