even inhaken op een probleem waar wij (andre, mijn pa en ik) al 4 jaar mee tobben. Er zijn er meer die met een soortgelijk probleem aan het stoeien zijn.patex schreef: Mijn geit remt goed, maar ik moet eigenlijk 2 maal op de pedaal duwen.
Er zit geen lucht in de leidingen. Ze is onlangs gekeurd en geen remprobleem.
Ik denk dat de achterste remschoenen te ver van de trommel afstaan, zodanig als ik 2 keer rap achter elkaar rem er genoeg remolie in de cilinder komt om toch goed te remmen. Los je de rem, dan duwt die veer natuurlijk alles terug. Mijn vraag is nu, hoe kan ik die remblokken juist zetten?
dank bij voorbaat
patex
De meharie heeft dit dus ook. En dat was een trommelsysteem.
Nu dit jaar maar eens besloten om de hele boel om te gooien naar een schijven systeem. Dus, alles is nieuw. Alles omgebouwd, vers blokkie erin, alles vervangen, gespoeld, gevuld en ontlucht, en nog steeds, 1e keer trappen, tot op de bodem, nog een keer trappen, en perfect op druk.
Nu was andre aan het zoeken, met google, en kwam zo op dit forum, een heel oud topic tegen. deze dus
Andre had zoiets, DAT IS HET. Dus, hij heeft de volgende dag alles weer opengemaakt, en jawel, een goede halve centimeter speling aan beide zijden van de remcylinder. Lochies dus dat je druk op moet bouwen voordat je de zuigers tegen de nokken van de schoenen hebt getrapt.
Nu heb ik foto's gemaakt, maar zijn de batterijen op (krijg ze er ff niet af) en ik zal van de week even verse halen, dan zet ik ze erbij.
De remedie is eigenlijk simpel, een veertje tussen de zuigertjes, en ze blijven keurig tegen de nokken van de remschoenen staan. Dus, de olie loopt niet terug, dus je hebt aan 1 keer trappen genoeg.
Niet dat we al hebben kunnen testen, want het fijne immitatie remcylindertje, tja, dat brak overmidden, de laatste natuurlijk, toen andre de leiding er in draaide brak de schroefdraad over midden.............
Ik vind eigenlijk dat dit of "Sticky" of bij "alledag" mag komen te staan.
Ik zal snel de foto's erbij zetten, dan is de uitleg wat duidelijker.
Greatnix Spookeend (met dank aan Andre)