S6 Blok

Gesloten
Punky
Addicted user
Addicted user
Contacteer:

S6 Blok

Bericht door Punky » do 24 apr, 2003 22:59

Ik heb een eend uit 1987 en vroeg me af of er een S6 blok voorin ligt. Nu zou dit moeten staan in de kentekenpapieren, maar deze zijn onduidelijk ingevuld. Mijn eend heeft zijn eerste km namelijk in Duitsland afgelegd.

Is of zijn er andere manieren om na te gaan of het blok een S6 blok is en er dus ook ongelode benzine in kan???

:? 8) :?

Duintje
Moderator
Contacteer:

Bericht door Duintje » do 24 apr, 2003 23:02

effe je blok schoonmaken van alle smurrie en dan moet daar een aluminium typeplaatje tevoor schijn komen....

Als je je typeplaatje gevonden hebt, ga je naar HISTORIE en dan naar
"motoren en versnellingsbak lijst" en voila.....je type blok....

Marcel

Daffy
Super eendkenner
Super eendkenner
Contacteer:

S6

Bericht door Daffy » ma 28 apr, 2003 21:04

Als de originele motor er nog in zit , en de auto komt uit Duitsland , zou er een S6 motor moeten inliggen. In Duitsland was een ,,schone'' motor eerder verplicht dan hier.
Daffy

Punky
Addicted user
Addicted user
Contacteer:

Re: S6

Bericht door Punky » ma 28 apr, 2003 21:06

Daffy schreef:Als de originele motor er nog in zit , en de auto komt uit Duitsland , zou er een S6 motor moeten inliggen. In Duitsland was een ,,schone'' motor eerder verplicht dan hier.
Daffy
Ik moet binnenkort nog eens kijken.

De versnellingsbak is in iedergeval wel duits. Zat een uitsparing in voor een achteruitrijschakelaar. Dit hadden alleen duitse eendjes.

TheSeend
Moderator

Bericht door TheSeend » wo 30 apr, 2003 23:46

Nooit van het kenteken uit gaan bij S6 blokken.

Kijk altijd naar het typeplaatje. Er zijn zelfs nieuwe eenden in Nederland geleverd met S6 op het kenteken zonder dat er een 95 octaan blokje in zat!

Tweede punt:
Bijna alle laatste eenden hadden die uitsparing voor de achteruitrijlichtschakelaar. Alleen niet alle eenden hadden de schakelaar daadwerkelijk gemonteerd. Ik heb een engelse eend gezien met zo'n bak. Schakelaar zat er in, maar de draadjes waren nooit aangesloten.

Daniel
Die blauwe platen zijn een 'License to drive slow.'
Al je antwoorden op je vragen

Gesloten