richtingaanwijzers doen het niet meer...
richtingaanwijzers doen het niet meer...
Van de week hielden mijn richtingaanwijzers er tijdens een ritje ineens mee op. Ik hoorde ze niet meer, uitgestapt en ze deden het dus ook niet meer.
Ruitenwissers doen het nog wel.
Alle stekkertjes zitten er volgens mij nog goed in (onder in dat grijze cilindertje). En ook met de zekeringen lijkt niets aan de hand te zijn (al weet ik niet hoe ze er uit horen te zien, want ik heb er voordien nog nooit naar hoeven kijken...)
Iemand een idee? Want ik wil graag de weg weer op...
Ruitenwissers doen het nog wel.
Alle stekkertjes zitten er volgens mij nog goed in (onder in dat grijze cilindertje). En ook met de zekeringen lijkt niets aan de hand te zijn (al weet ik niet hoe ze er uit horen te zien, want ik heb er voordien nog nooit naar hoeven kijken...)
Iemand een idee? Want ik wil graag de weg weer op...
-
- Heavy user
- Berichten: 2930
- Lid geworden op: wo 4 feb, 2004 20:36
- Locatie: amsterdam
goh het hangt echt in de lucht; electra problemen.
ik zou toch eerst de zekeringen nakijken (ik weet niet of de ruitenwissers op dezelfde zekering zitten) even eruit halen, kontakten goed schoonmaken en ook de kontakten van het houdertje schoonmaken en aansluitingen controleren. dit kan zoieso geen kwaad, want dit veroorzaakt vaak problemen en met name de remlichten merk je niet zo snel als die het niet doen...
als je een multi meter hebt of kunt lenen zou ik meten of je (met de richting aanwijzer aan) een goede plus hebt bij het knipperlicht relais (dat grijze buisje) (even een voor een de stekkertjes los halen en meten. dit relais gaat nog wel eens kapot. remedie is dan een nieuwe. deze kun je universeel kopen, maar ik heb wel eens gehad dat die het niet deden.
douwe
ik zou toch eerst de zekeringen nakijken (ik weet niet of de ruitenwissers op dezelfde zekering zitten) even eruit halen, kontakten goed schoonmaken en ook de kontakten van het houdertje schoonmaken en aansluitingen controleren. dit kan zoieso geen kwaad, want dit veroorzaakt vaak problemen en met name de remlichten merk je niet zo snel als die het niet doen...
als je een multi meter hebt of kunt lenen zou ik meten of je (met de richting aanwijzer aan) een goede plus hebt bij het knipperlicht relais (dat grijze buisje) (even een voor een de stekkertjes los halen en meten. dit relais gaat nog wel eens kapot. remedie is dan een nieuwe. deze kun je universeel kopen, maar ik heb wel eens gehad dat die het niet deden.
douwe
die anarchistische ente, 2cv6 special '85, rijdend.
la soixanteneuf, dyane 6 '69 still under construction
la soixanteneuf, dyane 6 '69 still under construction
Re: richtingaanwijzers doen het niet meer...
Misschien is het toch iets met de zekeringen, want van de derde (van boven, 16 V) heeft het koperdraadje, anders dan bij de andere, een ijzerachtige kleur, aan begin en eind wel koperkleurig. Kortom, hoe ziet een kapotte zekering er eigenlijk uit?Verena schreef:En ook met de zekeringen lijkt niets aan de hand te zijn (al weet ik niet hoe ze er uit horen te zien, want ik heb er voordien nog nooit naar hoeven kijken...)
- Hanzzl69
- Spelleider Forum Trofee
- Berichten: 1712
- Lid geworden op: zo 30 mar, 2003 13:58
- Locatie: Ergens in't midden
- Contacteer:
Die zekeringen zijn glazen buisjes met een ijzeren stripje er in. Is het stripje heel dan is je zekering nog goed, is het gebroken .. euh .. dan is het gebroken, stuk dus.
Zet wel een nieuwe zekering terug met dezelfde waarde als de oude, tenzij die er weer net zo hard mee op houdt, dan moet je het probleem elders zoeken, ligt het niet aan de zekering. Zekeringen zijn beveiligingen tegen electrisch onheil.
Oh ja, zekeringen zitten in dat wittige plastieken kastje bovenop je schutbord, onder de motorkap, maar zo ver was je al.
Als je zekeringen goed zijn kan je nog kijken of de stroomdraadjes aan weerszijde van de zekeringen goed vast zitten en of de zekeringen niet uit de houdertjes zijn gesprongen, zulke lullige dingen gebeuren soms. Even allemaal aanduwen.
Even het schema er bij gepakt, Als je ruitenwisser het nog doet moet ook de brandstofmeter, chockelampje en oliedruklampje (dat bij het starten even aan gaat) nog gewoon meten c/q branden. Je zekering is dan nog heel (16 ampere inderdaad).
Dan is het dus waarschijnlijk gewoon je overleden relais (dat koperkleurige cilindertje onderin / achter de stuurkolom). Dan moet je een nieuwe kopen. Ik heb vorige week hetzelfde gehad, nieuwe (moderne zwarte vierkante) gekocht voor 20 euro en opgelost!
Zet wel een nieuwe zekering terug met dezelfde waarde als de oude, tenzij die er weer net zo hard mee op houdt, dan moet je het probleem elders zoeken, ligt het niet aan de zekering. Zekeringen zijn beveiligingen tegen electrisch onheil.
Oh ja, zekeringen zitten in dat wittige plastieken kastje bovenop je schutbord, onder de motorkap, maar zo ver was je al.
Als je zekeringen goed zijn kan je nog kijken of de stroomdraadjes aan weerszijde van de zekeringen goed vast zitten en of de zekeringen niet uit de houdertjes zijn gesprongen, zulke lullige dingen gebeuren soms. Even allemaal aanduwen.
Even het schema er bij gepakt, Als je ruitenwisser het nog doet moet ook de brandstofmeter, chockelampje en oliedruklampje (dat bij het starten even aan gaat) nog gewoon meten c/q branden. Je zekering is dan nog heel (16 ampere inderdaad).
Dan is het dus waarschijnlijk gewoon je overleden relais (dat koperkleurige cilindertje onderin / achter de stuurkolom). Dan moet je een nieuwe kopen. Ik heb vorige week hetzelfde gehad, nieuwe (moderne zwarte vierkante) gekocht voor 20 euro en opgelost!
Hanzzl69
Ex eigenaar van een 2cv6 Club, 1985
Ex eigenaar van een 2cv6 Club, 1985
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1391
- Lid geworden op: ma 17 mar, 2003 21:14
- Locatie: koudekerk ad rijn
Hallo
ik ga vanavond ff de boel doormeten, kijken of we wat kunnen vinden. nu bedenk ik me ook dat de raw schakelaar al een keer vervangen is en dat die er toen tussen gezet is met APM stekkertjes dus eerst nog maar een keer die verbindingen controleren!
greetzzzzzzzzzzzzzzz
ik ga vanavond ff de boel doormeten, kijken of we wat kunnen vinden. nu bedenk ik me ook dat de raw schakelaar al een keer vervangen is en dat die er toen tussen gezet is met APM stekkertjes dus eerst nog maar een keer die verbindingen controleren!
greetzzzzzzzzzzzzzzz
PU eend project
chassis AK400,
koets AK400
chassis AK400,
koets AK400
waarom in godsnaam?rusty schreef:dat die er toen tussen gezet is met APM stekkertjes
ach ik stond gisteren bij een golf en daar hadden ze de ontstekingsdraadboom met kabelschoentjes in gestoken. Liep niet zo lekker, gezegd eerst maar eens alle aansluitingen te vervangen voor gesoldeerde
Ami 8 break
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1391
- Lid geworden op: ma 17 mar, 2003 21:14
- Locatie: koudekerk ad rijn
lekker makkelijk?!?! ik zou het ook gesoldeerd hebben, maar dat doe ik nog wel een keer, moet toch nog wat andere dingen doen aan Verena's eend (brandstofmeter doet t niet, schokdempers, aandrijfas en dan ben ik vast nog wel iets vergeten)
greetzzzzzzzzzzzzz
Rusty
greetzzzzzzzzzzzzz
Rusty
PU eend project
chassis AK400,
koets AK400
chassis AK400,
koets AK400